25.10. – Skupina Deutsche Post DHL investuje do rozšíření své sítě balíkomatů (Packstation) v Německu. Do roku 2021 by se současná síť automatizovaných zařízení pro příjem a výdej balíkových zásilek čítající 4000 balíkomatů měla rozrůst o dalších 3000, a to jak ve městech, tak i na venkově.
Aktuálně
25.10. – V Hoříně u Mělníka pokračuje modernizace památkově chráněného zdymadla na Vltavě, končí bourací práce. Vznikne zde unikátní zdvižný most umožňující proplutí vyšších lodí než dosud. Hotovo bude na jaře 2021, řekl při včerejší prohlídce ředitel Ředitelství vodních cest ČR Lubomír Fojtů. Ředitelství vodních cest je investorem projektu, část nákladů, které dosahují 378 milionů Kč bez DPH, pokryjí evropské dotace.
25.10. – LETECKÁ DOPRAVA – Světový sektor letecké nákladní dopravy se nachází podle posledních údajů Mezinárodní asociace leteckých dopravců IATA v nejdelším slabém období od finanční krize. Světový výkon letecké nákladní dopravy poklesl také v srpnu. Počet tunokilometrů se ve srovnání s předchozím měsícem snížil o 3,9 procenta. Je to desátý po sobě jdoucí měsíc s klesajícími dopravními výkony. To se ještě od krize v roce 2008 nestalo. Světová kapacita nákladního prostoru letadel stoupla ve srovnání s předchozím měsícem o dvě procenta. Vedlo to ke snížení vytížení nákladních letadel o 2,7 procenta. Ve světovém měřítku jde o 44,6 procenta. O něco lépe na tom byli dopravci sídlící v Evropě: kapacita zde sice stoupla o 3,3 procenta více než ve světovém průměru, ale s vytížením je na tom Evropa lépe se 47,7 procenty. Tato hodnota znamená druhé místo za Asií/Pacifikem, kde s vytížením 51,6 procenta mohl být dosažen nejlepší ložný faktor. Afrika je jasným vítězem mezi šesti světovými oblastmi (Afrika, Asie/Pacifik, Evropa, Latinská Amerika, Blízký východ, Severní Amerika). Nevýznamný region s 1,6procentním podílem na globální nákladní dopravě zaznamenal jako jediný silný nárůst dopravního výkonu (plus 8 procent). Stinnou stránkou úspěchu je však slabé vytížení letadel, kdy nákladní prostory se loží jen na 30,2 procenta. Nejslabším regionem světa je Blízký východ. Zde se snížil dopravní výkon v tunokilometrech vůči předchozímu měsíci o 6,7 procenta.
24.10. – Železniční spolkový úřad (EBA) zveřejnila bezpečnostní zprávu za loňský rok. Kvůli zvýšenému výskytu závad u zásilek nebezpečných věcí přicházejících ze zahraničí se EBA přednostně zaměřil na jejich kontrolu.
24.10. – Logistická firma cargo-partner v současné době nabízí na Nové Hedvábné stezce 40 železničních servisů FCL a 15 konsolidačních servisů týdně, včetně nedávno zavedeného nového přímého spojení pro přepravu kusových zásilek mezi Čínou a Evropou.
24.10. – Čistý zisk amerického výrobce letecké techniky Boeing se ve třetím čtvrtletí meziročně propadl o 51 procent na 1,17 miliardy USD (zhruba 27 miliard Kč). Včera to oznámila firma, která se potýká s negativními důsledky přerušení provozu letounů 737 MAX po tragických nehodách v Indonésii a v Etiopii. Akcie Boeingu ale na výsledky reagovaly mírným růstem.
24.10. – Inovativní koncept vozíků Linde N20 pro přípravu zakázek, která má prostor pro operátory umístěn před baterií, představil výrobce Linde Material Handling. Je tak jediným producentem, který nabízí dva různé koncepty vozíků pro procesy horizontálního vychystávání objednávek.
24.10. – Spor o pokutu 200 000 Kč, kterou v roce 2015 uložil Českým drahám Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), pokračuje. Nejvyšší správní soud svým rozhodnutím zrušil už podruhé rozsudek Krajského soudu v Brně, který předtím pokutu zrušil. Vyplývá to z informací na úřední desce Nejvyššího správního soudu.
23.10. – Společnost GEFCO navázala spolupráci se firmou ArtiShock a společně vyvinuli novou, inovativní aplikace pro rozšířenou realitu (AR). Nové řešení, přezdívané „GEFCO Enterprise AR“, bude využívat divize letecké a námořní přepravy společnosti GEFCO ke zvýšení kontroly kvality a podpoře produktivity balení zboží v tepelném režimu, kde nejvýznamnější roli hrají přesnost a efektivita.
23.10. – Slovensko počítá s výstavbou nové rychlostní silnice u Púchova na západě země k hranicím s Českou republikou až zhruba za deset let. Vyplývá to ze záměru, který slovenský správce dálnic NDS předložil úřadům k posouzení vlivu připravované silnice na životní prostředí. Nová silniční propojení obou zemí dříve označily česká a slovenská vláda na svých společných jednáních za jednu z priorit.