Infrastruktura

​ŘSD chystá na silnici I/38 v Kosmonosech úpravu okružní křižovatky

15.9. – „Na silnici I/38 v ulici Průmyslové v Kosmonosech chystáme úpravu okružní křižovatky na turbo-okružní. Stávající okružní křižovatka totiž přestává vyhovovat aktuálnímu zatížení dopravou v této průmyslové části města. Aktuálně vybíráme zhotovitele.“ Informoval o tom Jiří Veselý ze Samostatného oddělení komunikace pro Středočeský kraj a Kraj Vysočina Ředitelství silnic a dálnic.

​ŘSD zahajuje rozšíření odpočívky Mikulášov na dálnici D1 na Vysočině

13.9. Ředitelství silnic a dálnic s.p. zahájilo ve středu rozšíření a modernizaci odpočívky Mikulášov po obou stranách dálnice D1 v km 95 na Vysočině. Téměř po celou dobu prací bude provoz odpočívky a místních čerpacích stanic pohonných hmot omezen pouze částečně. Uvedl to Jiří Veselý ze Samostatného oddělení komunikace pro Středočeský kraj a Kraj Vysočina Ředitelství silnic a dálnic.

​OLTIS Group: Datové propojení dopravců a infrastruktury v Maďarsku

Společnost OLTIS Group úspěšně implementovala u dopravce MMV Magyar Magánvasút Zrt. elektronické rozhraní pro datovou komunikaci s maďarskou infrastrukturou. Tento projekt byl následně rozšířen o nasazení komplexního provozního informačního systému.

​DB: Pololetní výsledky ovlivnila infrastruktura, stávky a počasí

Strukturální nedostatky železniční sítě v Německu a napjatá provozní situace, mimo jiné v důsledku stávek a extrémního počasí, měly v prvním pololetí 2024 negativní dopad na hospodářský vývoj společnosti Deutsche Bahn (DB). Stejně jako v první polovině roku 2023 i v tomto případě společnost DB v předstihu uskutečnila značné dodatečné investice, aby mohla rychle zahájit naléhavě nutné opravy infrastruktury.

​Komentář: Co přinesl červenec v dopravě

Kam se ztrácejí peníze z dotací do železniční a vodní dopravy? V průběhu měsíce července se nejprve v České televizi a poté návazně v některých tištěných médiích objevil komentář k nálezu NKÚ ve vztahu k efektivitě dotací poskytovaných českým státem odvětvím železniční a vodní nákladní dopravy, tedy nositelům potřebně změny v multimodální dopravě ve prospěch emisně příznivějších módů.

​Oprava Barrandovského mostu bude dvakrát dražší, vyjde na 1,14 miliardy Kč

11.9. – Rekonstrukce Barrandovského mostu v Praze bude téměř dvakrát dražší, než se předpokládalo. Místo 594,5 milionu bude stát zhruba 1,14 miliardy korun. Důvodem je velmi špatný stav původní konstrukce, inflace nebo použití modernějších technologií. Novinářům to včera řekl generální ředitel Technické správy komunikací (TSK) Filip Hájek. Při započtení nulté fáze oprav, kdy byly opraveny mimo jiné pilíře, páté fáze, v níž TSK sanuje povrchy, a zaplacení správce stavby se pak náklady vyšplhají na téměř 1,31 miliardy ko­run.

​Představena první výhybka pro VRT od společnosti DT – Výhybkárna a strojírna Prostějov

11.9. – Společnost DT – Výhybkárna a strojírna z Prostějova včera představila první výhybku pro vysokorychlostní železnice s rychlostí průjezdu až 350 km/hod v přímém směru a 230 km/hod do odbočného směru. Jedná se o další významnou aktivitu českého železničního průmyslu v oblasti vývoje a výroby komponentů pro vysokorychlostní železnice. Výhybka je výsledkem vlastního vývoje firmy a dokládá vyspělost českého železničního průmyslu.

​ČESMAD Bohemia: Chce senát více kamionů na silnicích?

10.9. – Z iniciativy senátorky Jitky Seitlové a senátora Lumíra Kantora (oba KDU-ČSL) se 3. září konalo v senátu 24. veřejné slyšení, tentokrát na téma Vliv silniční nákladní dopravy na stav komunikací a její dopady v území. Důvodem byla nespokojenost občanů s příliš hustou nákladní dopravou a její negativní vliv na stav silniční infrastruktury. Jedním z navrhovaných řešení bylo snížení nejvyšší povolené hmotnosti na nápravu (hnanou) z 11,5 t na 10 t. Tím druhým snížení nejvyšší celkové hmotnosti nákladní soupravy z 48 t na 40 t. Bohužel v této souvislosti zaznělo několik zavádějících informací. Uvedl to mluvčí Sdružení ČESMAD Bohemia Martin Felix s následujícím vysvětlením.

​ŘSD plánuje na dálnici D8 u Prahy výměnu protihlukových stěn

9.9. – „Už tento pátek 13. září 2024 zahajujeme výměnu již nevyhovujících protihlukových stěn na dálnici D8 v km 0 – 9, na trase Praha – Panenské Břežany. Stavba s termínem uvedení do provozu na podzim bude ovlivňovat provoz pouze částečně.“ Uvedl to Jiří Veselý ze Samostatného oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic pro Středočeský kraj a Kraj Vysočina.

​Radek Mátl: Úsek D3 Úsilné - Staré Hodějovice se prodraží o zhruba dvě miliardy Kč

9.9. – Úsek dálnice D3 Úsilné – Staré Hodějovice kolem Českých Budějovic, který je dlouhý 7,2 kilometru, se prodraží o zhruba dvě miliardy korun. Původní předpokládané náklady byly 5,28 miliardy korun. Novinářům to v sobotu během dne pro veřejnost na části obchvatu Českých Budějovic řekl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. Součástí úseku je tunel Pohůrka, kde bylo nutné změnit technologii při stavbě kvůli spodní vodě, navýšení může být 300 až 400 milionů korun. Ale největší zvýšení nákladů způsobilo podle Mátla uhrazení kompenzačních nároků zhotoviteli, protože se kvůli růstu cen materiálů výrazně zvedly náklady na stavbu. Firmy nemají ve smlouvách inflační doložku. O zhruba 10 až 15 procent se prodraží i další dva úseky dálničního obchvatu kolem Českých Budějovic, uvedl Mátl.

spinner