Expresní služby

Průzkum GLS: Češi budou letos na vánočních dárcích šetřit. Třetina chce začít s nákupem dříve, většina však ještě nezačala

21.10. – Češi budou letos na vánočních dárcích šetřit, hlavním důvodem je pandemie COVID-19. Uvedla to více než třetina (38 %) respondentů. Každý třetí Čech také plánuje začít s nákupem dříve než v předchozích letech. Většina z nás přitom začne dárky řešit až v listopadu (31 %) a každý čtvrtý odkládá nákupy dokonce až na posledních 14 dnů před Vánoci. Češi tak věří, že balíkoví přepravci vánoční sezónu zvládnou a jsou na ni připraveni. Kvůli koronaviru hodlá výhradně přes internet pořizovat dárky 37 % oslovených. Údaje vyplývají z průzkumu společnosti GLS realizovaného agenturou Ipsos na vzorku 1100 respondentů.

​DHL Express získal ocenění jako jedno z nejlepších pracovišť na světě

20.10. - DHL Express, přední světový poskytovatel expresních služeb, získal v žebříčku Great Pace To Work® a FORTUNE titul 2. nejlepšího pracoviště na světě. Instituce Great Place to Work® a FORTUNE u DHL Express ocenily rozsáhlé investice a implementace procesů k vytvoření pozitivní a motivující pracovní atmosféry ve více než 220 zemích. Great Place to Work® je globální analytická a poradenská firma pro lidi, která každý rok hodnotí pracovní zkušenosti zaměstnanců podle svého certifikačního programu. V roce 2020 se průzkumu zúčastnilo více než 10 000 organizací, což představuje asi 10,2 milionu zaměstnanců v 92 zemích.

DoDo eviduje čtyřicetiprocentní nárůst poptávky po rozvozových službách

7.10. – Již během jara přinesla koronavirová krize do e-commerce nové vzorce zákaznického chování a významně urychlila přesun nákupů z kamenných obchodů do onlinu. Podobný vývoj očekává logistický startup DoDo rovněž během podzimního nouzového stavu i nadcházející vánoční sezóny a připravuje se na výrazný nárůst poptávky po svých logistických službách. E-shopy s potravinami již nyní požadují 40% navýšení rozvozové kapacity.

​E-commerce míří podle společnosti DoDo k logistice hodinových slotů

13.9. – E-commerce kontinuálně roste a tento trend byl ještě posílen jarní koronavirovou krizí, která urychlila celkovou digitalizaci maloobchodního prodeje. S tímto vývojem jsou spojeny také čím dál vyšší nároky na logistiku a je jasně vidět, že požadavky zákazníků ohledně doručení zboží se postupně mění. Stojíme tedy na prahu zásadní změny a minimálně ve větších městech bychom se již brzy mohli dočkat výrazného posunu vnímání doručování zboží z e-shopů. Uvedl to Michal Menšík, CEO společnosti DoDo, v komentáři k současnému vývoji.

​Gebrüder Weiss ČR zvyšuje kapacitu a kvalitu služeb Home Delivery

12.9. – Gebrüder Weiss soustavně rozvíjí službu Home delivery v oblasti B2C. V současnosti pracuje na další profesionalizaci instalačních posádek. „Během září prochází všechny naše doručovací posádky praktickým školením montáží setů praček a sušiček, ale i školením na zvýšení bezpečné manipulace s velkou bílou technikou. Díky tomu můžeme rozšířit své portfolio nabízených služeb a zároveň i úroveň jejich provedení,“ řekl Jan Kodada, ředitel obchodu a marketingu Gebrüder Weiss ČR.

Direct Parcel Distribution otestovala dvě elektrické dodávky značky Renault

Společnost DPD, největší soukromý přepravce v České republice, úspěšně otestovala dvě dodávky značky Renault s alternativním pohonem, konkrétně modely Kangoo Z. E. a Master Z. E. Zařazení ekologických modelů je součástí dlouhodobé strategie DPDgroup – Driving – Change s cílem výrazně omezit uhlíkovou stopu a zbývající emise CO2 plně kompenzovat. V provozu Direct Parcel Distribution je nyní 12 elektrických vozů a 38 vozů s pohonem CNG.

Rychlost doručení je pro zákazníky důležitější než cena

2.9. – Expresní dodání, spolehlivost, flexibilita a detailní informování o stavu objednávky. Požadavky zákazníků na služby e-shopů rostou a spolu s tím přestává být hlavním kritériem výběru jen cena zboží. Na významu nabývá pozitivní zkušenost s nákupem, zákaznický zážitek a samotné doručení objednávky. Vyplývá to z výsledků studie mapující roli poslední míle v české e-commerce, kterou pro logistický startup DoDo zpracovala společnost Perfect Crowd.

Novým generálním ředitelem GLS Group se stal Martin Seidenberg

13.8. – Martin Seidenberg se stal generálním ředitelem GLS Group. S více než 20 lety zkušeností v oblasti logistiky a pětiletým úspěšným vedením německé pobočky GLS povede skupinu působící na balíkových trzích ve 40 zemích světa.

Košík rozšířil svou působnost také na Českobudějovicko

13.8. – Online supermarket Košík.cz rozšiřuje svou závozovou oblast do jižních Čech, kde pokryje oblast Českobudějovicka. V pilotním provozu zde více než stovce tisíc lidí nabídne 10 tisíc položek trvanlivých potravin, čerstvých výrobků od lokálních farmářů nebo potřeb pro domácnost. Fungování Košíku v jižních Čechách otestuje možnosti další expanzi s plným sortimentem do zbytku republiky.

Češi ztrácejí podle průzkumu GLS zájem o večerní doručování zásilek

15.7. – Balíkové přepravní služby u nás využívá alespoň občas 97 % lidí. Doručování balíků prostřednictvím kurýrů ve večerních hodinách však není mezi příjemci v České republice příliš populární. Podle průzkumu společnosti GLS realizovaného agenturou Ipsos na vzorku 1050 respondentů by tuto variantu bez ohledu na příplatek uvítalo pouze 5 % lidí. Nezájem o doručování zásilek mezi 18.00 a 21.00 hodinou meziročně vzrostl o dva procentní body (z 21 % v roce 2019 na letošních 23 %).

spinner