3.10. – PPL rozšiřuje svou výdejní síť a zákazníkům přináší více možností, jak si pohodlně vyzvednout nebo poslat balíček. Spolupráce se společností Sazka zákazníkům nově umožňuje odesílat, vyzvedávat i vracet zásilky na více než 150 prodejních místech po celé České republice. Síť se navíc bude v budoucnu i nadále rozšiřovat.
Balíkové služby
26.9. – Jihomoravský kraj vede v online objednávkách knih v Česku, a to dokonce v absolutním počtu. Ve velkých městech, po přepočtu na počet obyvatel, kupují knihy online nejvíce lidé z Brna a nejméně z Ostravy. Bestsellerem v Česku je titul Čas vos. Vyplývá to z unikátních dat společností Knihy Dobrovský a Zásilkovna. Knihy Dobrovský patří mezi největší prodejce i nakladatele knih v České republice. Obchod ročně prodá více než šest milionů knih a vydá několik set nových titulů. Tisíce knih denně přitom putují k zákazníkům přes Zásilkovnu, a to i na Slovensko.
20.9. – Logistická společnost GLS má pod novým českým vlastníkem ambiciózní růstové plány. Má plnou podporu pro další expanzi a posilování tržní pozice. Během půl roku rozšíří síť svých výdejních boxů o více než 50 % na 2000, rozvíjet bude i počty výdejních míst. GLS chce být vedoucí společností při podpoře českých e-shopů a bude partnerem jejich růstu.
15.9. – Vyhledávací řádek na e-shopech využívá průměrně asi 15 % návštěvníků. V kategoriích knih a zdravotnických prostředků je to přitom i více než pětina všech zákazníků. Záleží však na tom, zda si e-shop prohlížejí na počítači, nebo na mobilu. Ve studii Standardy, trendy a poznatky ve vyhledávání 2025 o tom informuje slovenská technologická společnost Luigi’s Box na základě dat z 3 000 e-shopů z Česka, Slovenska a Evropy.
10.9. – Přepravní společnost One by Allegro pokračuje v posilování své infrastruktury na českém trhu. Nově začala instalovat své výdejní boxy na čerpacích stanicích ORLEN. Tato síť je s 444 čerpacími stanicemi nejširší sítí v České republice. První boxy v rámci sítě ORLEN byly umístěny na čerpacích stanicích v ulicích Argentinská a Poděbradská v Praze a v ulici Královopolská v Brně. Do konce roku plánuje One by Allegro rozšířit své výdejní boxy na deset čerpacích stanic ORLEN po celé České republice.
9.9. – Zájem o rozesílání balíků mezi lidmi dále roste, zásilky vůbec neposílá jen 29 % lidí. Desetina lidí přitom posílá zásilku několikrát měsíčně. Stále oblíbenější je i přímé zasílání z výdejního boxu do boxu, na výdejní místo i adresu. GLS tuto službu nyní dále vylepšuje, zásilky lze prostřednictvím výdejního boxu poslat i bez tisku doručovacího štítku.
5.9. – Zásilková společnost GLS v posledním fiskálním roce globálně rozvezla 926 milionů zásilek. Kromě rostoucího počtu zásilek firma zvýšila i tržby. GLS globálně téměř ztrojnásobila počet výdejních boxů na více než 20 000, počet výdejních míst vzrostl o 40 % na 110 000. GLS je spolu s Royal Mail součástí skupiny IDS, která vykázala tržby přes 13 miliard liber a po předchozích ztrátách se dostala do zisku 278 milionů liber.
3.9. – Společnost Geopost, jejíž součástí je i česká DPD, oznamuje finanční výsledky za první polovinu roku 2025. Navzdory náročnému a nepředvídatelnému ekonomickému prostředí, které i nadále ovlivňují makroekonomické tlaky, dosáhla skupina Geopost v prvním pololetí roku 2025 stabilních výsledků. Objem přepravených zásilek vykázal mírný růst a provozní zisk dosáhl 253 milionů eur, na čemž mají zásadní podíl klíčové oblasti jako je doručení mimo domov, mezinárodní přeprava a přeprava potravin, kterou Geopost realizuje ve vybraných zemích.
1.9. – E-commerce je podle čísel z české e-shopové scény z nejhoršího venku – alespoň to je nejčastější reakce na 8% růst v letošním druhém kvartálu. Přinejmenším ti největší hráči se cítí být v lepší kondici než v posledních letech, což je vidět i v rámci konsolidace obratu e-commerce v žebříčku TOP 100 hráčů. Ale ten koláč tu není jen pro ně. Ujídají z něj marketplaces a chuť je rozhodně neopouští. Českým e-shopům tak odlákávají zákazníky na nízké ceny, na které Češi stále slyší. Marketplaces zároveň zvyšují svým konkurentům i marketingové spendy. Ve svém komentáři to uvádí David Filippov, obchodní ředitel Skip Pay, fintechu od ČSOB.
29.8. – Společnost ShipEx, přední česká logistická firma doručující zásilky do celého světa, umožňuje přepravu zásilek do USA i po novém exekutivním příkazu prezidenta USA uvalit od 29. srpna nové celní poplatky na dovážené zboží. V důsledku nového opatření americké administrativy a rozhodnutí některých přepravců pozastavit doručování zásilek do Spojených států amerických vznikly u zákazníků obavy, zda budou moci zboží do USA zasílat. ShipEx tímto jednoznačně deklaruje, že zásilky do USA bude přepravovat i nadále a zavedení cel nevnímá jako zásadní překážku.