18.5. – Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Prostřednictvím myDPD for business je také možné zásilky sledovat, přesměrovat na jiné místo, stahovat potvrzení o doručení nebo spravovat přehled objednávek. Odesílatelé navíc zdarma získají přesný přehled o uhlíkové stopě z akreditovaného nástroje určený pro jejich strategické rozhodování. Znají tak dopad své přepravy na životní prostředí včetně detailního výpočtu emisí skleníkových plynů.
Balíkové služby
17.5. – Více než 40 % Čechů má zkušenost s poškozenou, ztracenou nebo výrazně zpožděnou zásilkou. Každému osmému se zdržela důležitá zásilka s pracovním či cestovním obsahem a třetina lidí uvedla, že jim tyto problémy výrazně narušily povinnosti a plány. Přestože si 83 % lidí zásilky pojišťuje, systém reklamací a odškodnění považují za nedůvěryhodný a zdlouhavý. Vyplývá to z průzkumu společnosti ShipEx, který mapoval zkušenosti lidí s přepravními službami, reklamací a pojištěním zásilek. Jako nejčastější komplikace Češi uvedli zpoždění, poškození, ztrátu a doručení na nesprávnou adresu.
16.5. – V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Ta představují speciální formátované kousky kódu, které poskytují strukturované informace o obsahu zprávy. „Je to podobné, jako když v HTML dokumentu použijete značku <h1> pro označení nadpisu. Tím dáte prohlížeči informaci, že daný text má být zobrazen jako hlavní nadpis. Schémata fungují na podobném principu, jen poskytují mnohem strukturovanější informace," uvedla Josephine Skinner, specialistka na doručitelnost ze společnosti Mailkit.
16.5. – Allegro prohlubuje svou spolupráci s přepravní společností DPD v České republice. Díky této rozšířené spolupráci se výdejní boxy One Box by Allegro stanou součástí sítě DPD Pickup, čímž se pokrytí DPD v České republice rozšíří o více než 700 výdejních boxů. Díky této spolupráci se síť samoobslužných boxů společnosti DPD zvětší na více než 8 500 míst v České republice. Výdejní One Boxy tak budou přijímat nejen zásilky z e-shopů spadajících do sítě One by Allegro – tedy e-shopů působících na platformě allegro.cz i mimo ni, ale také z e-shopů využívajících služeb DPD. Zákazníci tak budou mít možnost vyzvedávat více zásilek na jednom místě, jednoduše, rychle a kdykoliv.
7.5. – Společnost DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě.
23.4. – Společnost Wolt spouští podporu bezemisních vozítek a elektrokol pro kurýry a testuje tak novou formu doručování ve spolupráci s technologickými partnery. Cílem je přechod na udržitelnější městskou logistiku a zároveň být inspirací dalším evropským městům. Sérii konkrétních kroků, které mají pomoci snížit emise z doručování představili novinářům na brífinku v pražském Port7 zástupci společnosti a partneři projektu.
16.4. – PPL odstartovala provoz menších, udržitelnějších Parcelboxů. Po republice jich je prozatím instalovaných již přes 500. Nové udržitelnější Parcelboxy jsou oproti klasickým Parcelboxům vybaveny fotovoltaickými panely a pro svůj provoz díky tomu nevyžadují žádný externí přívod elektřiny. Novinka na poli výdejních boxů PPL je nejen dalším krokem k udržitelnosti, navíc přispívá k občanské vybavenosti obcí napříč Českem.
9.4. – Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se letos poprvé uskutečnil pod novým názvem – Velký test logistiky byl vzhledem ke své komplexitě přejmenován na Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů.
9.4. – Výdejní boxy se stávají nejoblíbenějším způsobem pro doručení zásilek. Síť výdejních boxů se přitom bude dále rozšiřovat hlavně v menších obcích. GLS svou síť i letos výrazně rozšíří, zprovoznila box s pořadovým číslem 1000 a má tak mezi dopravci 3. největší síť vlastních boxů. Při budování své sítě boxů klade důraz na ekologii i vhodné umístění, o kterém zpravidla jedná se samosprávami.
2.4. – Marcin Kuśmierz do Allegra přichází s více než 25 lety zkušeností v technologickém sektoru. Po jeho jmenování bude dosavadní CEO Roy Perticucci zastávat pozici Special Advisora.