10.6. – V lokalitách, kde jsou Z-BOXy kvůli vysoké poptávce přetížené, dochází k praktické úpravě. Skupina Packeta, včetně české Zásilkovny, zvyšuje jejich kapacitu přidáváním více menších schránek – tedy bez zvětšování celého boxu a bez nutnosti zabírat další místo ve veřejném prostoru. Řada zásilek se pohodlně vejde i do menších dvířek, takže zákazníci získají více schránek pro vyzvednutí, aniž by bylo nutné zasahovat do okolí. Cílem je naplnit rostoucí poptávku a zároveň zůstat šetrní k prostředí měst a obcí.
Balíkové služby
5.6. – Logistická služba Mail Boxes Etc. Czech Republic, kterou provozuje společnost MBE CZ, letos slavnostně otevřela první pobočku v Praze v Jankovcově ulici a v tuto chvíli už rozjíždí expanzi napříč republikou. Firma jedná s potenciálními franšízanty, kteří chtějí stejný model rozjet nejen v dalších městech ČR, ale i v dalších částech Prahy.
28.5. – Trenýrkárna.cz navázala nové partnerství se společností GLS, která se stává hlavním logistickým partnerem pro doručování zásilek. Tento krok je výsledkem systematického vyhodnocování aktuálních potřeb, změn na trhu i interních dat, která ukázala potřebu optimalizace v oblasti doručovacích služeb.
18.5. – Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Prostřednictvím myDPD for business je také možné zásilky sledovat, přesměrovat na jiné místo, stahovat potvrzení o doručení nebo spravovat přehled objednávek. Odesílatelé navíc zdarma získají přesný přehled o uhlíkové stopě z akreditovaného nástroje určený pro jejich strategické rozhodování. Znají tak dopad své přepravy na životní prostředí včetně detailního výpočtu emisí skleníkových plynů.
17.5. – Více než 40 % Čechů má zkušenost s poškozenou, ztracenou nebo výrazně zpožděnou zásilkou. Každému osmému se zdržela důležitá zásilka s pracovním či cestovním obsahem a třetina lidí uvedla, že jim tyto problémy výrazně narušily povinnosti a plány. Přestože si 83 % lidí zásilky pojišťuje, systém reklamací a odškodnění považují za nedůvěryhodný a zdlouhavý. Vyplývá to z průzkumu společnosti ShipEx, který mapoval zkušenosti lidí s přepravními službami, reklamací a pojištěním zásilek. Jako nejčastější komplikace Češi uvedli zpoždění, poškození, ztrátu a doručení na nesprávnou adresu.
16.5. – V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Ta představují speciální formátované kousky kódu, které poskytují strukturované informace o obsahu zprávy. „Je to podobné, jako když v HTML dokumentu použijete značku <h1> pro označení nadpisu. Tím dáte prohlížeči informaci, že daný text má být zobrazen jako hlavní nadpis. Schémata fungují na podobném principu, jen poskytují mnohem strukturovanější informace," uvedla Josephine Skinner, specialistka na doručitelnost ze společnosti Mailkit.
16.5. – Allegro prohlubuje svou spolupráci s přepravní společností DPD v České republice. Díky této rozšířené spolupráci se výdejní boxy One Box by Allegro stanou součástí sítě DPD Pickup, čímž se pokrytí DPD v České republice rozšíří o více než 700 výdejních boxů. Díky této spolupráci se síť samoobslužných boxů společnosti DPD zvětší na více než 8 500 míst v České republice. Výdejní One Boxy tak budou přijímat nejen zásilky z e-shopů spadajících do sítě One by Allegro – tedy e-shopů působících na platformě allegro.cz i mimo ni, ale také z e-shopů využívajících služeb DPD. Zákazníci tak budou mít možnost vyzvedávat více zásilek na jednom místě, jednoduše, rychle a kdykoliv.
7.5. – Společnost DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě.
23.4. – Společnost Wolt spouští podporu bezemisních vozítek a elektrokol pro kurýry a testuje tak novou formu doručování ve spolupráci s technologickými partnery. Cílem je přechod na udržitelnější městskou logistiku a zároveň být inspirací dalším evropským městům. Sérii konkrétních kroků, které mají pomoci snížit emise z doručování představili novinářům na brífinku v pražském Port7 zástupci společnosti a partneři projektu.
16.4. – PPL odstartovala provoz menších, udržitelnějších Parcelboxů. Po republice jich je prozatím instalovaných již přes 500. Nové udržitelnější Parcelboxy jsou oproti klasickým Parcelboxům vybaveny fotovoltaickými panely a pro svůj provoz díky tomu nevyžadují žádný externí přívod elektřiny. Novinka na poli výdejních boxů PPL je nejen dalším krokem k udržitelnosti, navíc přispívá k občanské vybavenosti obcí napříč Českem.