Železniční doprava

České dráhy si u tří bank otevřely rámcové úvěry za 8,5 miliardy korun

14.4 – České dráhy si u tří bank otevřely sedmileté rámcové úvěry za až 8,5 miliardy korun. Dráhy je budou čerpat v případě potřeby, přičemž využít je mohou pro jakýkoliv účel. Prioritně je však chtějí využít pro nákup nových vlaků. Podnik chtěl dojednáním úvěrů posílit svou současnou likviditu. České dráhy loni kvůli pandemii jen na tržbách ztratily více než čtyři miliardy korun.

​DB letos investuje do rozvoje sítě rekordní částku 12,7 miliardy EUR

Rekordní objem investic a nové projekty zajistí další zlepšení německé železniční infrastruktury. „Budujeme novou síť pro Německo,“ uvedl člen představenstva Deutsche Bahn Ronald Pofalla, který je odpovědný za rozvoj sítě DB. „Železnice je klíčovým prvkem strategie boje proti klimatickým změnám. Proto investujeme do jejího rozvoje jako nikdy předtím a zvyšujeme tempo rekonstrukce a rozšiřování kapacit železniční sítě,“ dodal Ronald Pofalla.

​Slovinský dopravce Primol-Rail získal bezpečnostní certifikát na pět let

13.4 – Slovinský železniční dopravce Primol-Rail ze skupiny PKP CARGO INTERNATIONAL, která je jedním z nejvýznamnějších provozovatelů železniční a intermodální dopravy v Evropě a členem skupiny PKP CARGO, předního evropského logistického operátora, získal bezpečnostní certifikát pro provoz železniční dopravy s platností do února 2026. Společnost je dnes již nedílnou součástí rozvoje a naplňování strategie skupiny PKP CARGO INTERNATIONAL na mezinárodním železničním trhu v Evropě.

​České dráhy obnoví provoz vlaků z Prahy na západ Čech, posílí i spoje do Německa

13.4. – České dráhy obnoví od soboty provoz většiny dálkových vlaků mezi Prahou a Plzní na tzv. chebské větvi. Většina spojů linky Ex6 tak znovu pojede v celé trase z Prahy přes Plzeň až do Chebu, do provozu se dále vrátí dva páry vlaků pendolino denně mezi Prahou a západech Čech. Dráhy zároveň mírně posílí i spoje do Mnichova. V současnosti už opět jezdí i spěšné vlaky z Chebu do Norimberku a také regionální přeshraniční spoje do Německa. Dosud byl provoz omezen kvůli koronavirové krizi.

Stát zatím kompenzaci regionální dopravy nechystá, počká na stanovisko EK

13.4. – Stát zatím kompenzace pro kraje za ztráty v regionální dopravě nechystá. Pro případná jednání s kraji o podpoře bude klíčový výsledek současných jednání s Evropskou komisí o kompenzacích pro železniční dopravce, pro které stát připravuje kompenzace až za 1,5 miliardy korun. Pokud komise dotace pro dopravce schválí, bude stát jednat s kraji. To se podle ministerstva dopravy dá očekávat na konci května. Řekl to mluvčí ministerstva František Jemelka. Kraje v minulých dnech oznámily, že loni na jízdném z veřejné dopravy ztratily 3,7 miliardy korun, žádají proto o pomoc stát.

České dráhy si objednaly 20 nových dálkových vlaků za 12,5 miliardy korun

12.4. – České dráhy si objednaly 20 nových dálkových vlaků za 12,5 miliardy korun od konsorcia Siemens Mobility a Škoda Transportation. Dodávku bude tvořit celkem 180 vozů s kapacitou 555 míst k sezení a nejvyšší provozní rychlostí 230 km/h. S jejich nasazením dopravce počítá postupně v letech 2024 až 2026 na linkách z Prahy přes Ústí nad Labem do Hamburku či přes Brno do Budapešti a Vídně. Zakázka počítá i s dalšími dvěma vozy pro Správu železnic.

Správa železnic hledá zhotovitele na opravu stanice v Adamově

Brno 12. dubna (ČTK) – V souvislosti s modernizací na koridoru mezi Brnem, Adamovem a Blanskem, která je v plánu na letošní září, opraví Správa železnic také stanici v Adamově. Pro tuto část nyní železničáři vyhlásili tendr na zhotovitele prací. Předpokládaná hodnota zakázky je 688 milionů korun, uvedla v tiskové zprávě mluvčí státního podniku Nela Friebová.

​Eurotunnel aktualizoval pokyny pro přepravu nebezpečných věcí

12.4. – Eurotunnel Le Shuttle aktualizoval své pokyny pro přepravu nebezpečných věcí. Na 59 stránkách provozovatel tunelu pod Lamanšským průlivem mezi Francií a Anglií zpracoval změny podmínek, které nyní platí pro přepravu nebezpečných věcí Eurotunelem. Podmínky vycházejí z ADR, jsou však přísnější než mezinárodní předpisy, protože zohledňují specifické bezpečnostní prvky infrastruktury tunelu.

​Francouzský parlament chce zakázat krátké vnitrostátní lety nahraditelné vlakem

11.4. – Francouzské Národní shromáždění v prvním čtení schválilo zákaz vnitrostátních letů, které lze nahradit cestou vlakem kratší než dvě a půl hodiny. Zákon by se dotkl zejména spojů mezi Paříží a Nantes, Lyonem a Bordeaux. Výjimku by měly lety, na které navazuje další spoj. Zákaz je součástí klimatického zákona, hlasování předcházela velmi živá diskuse, píše list Le Monde.

​Železniční dopravci se musí do příštího roku certifikovat pro údržbu vozidel

9.4. – Do poloviny června příštího roku se musí všichni tuzemští osobní dopravci a stavební firmy na železnici certifikovat jako subjekt odpovědný za údržbu vlaků. Bez toho nebude možné dál vlaky provozovat. Dosud byla certifikace povinná pouze pro nákladní vozy. Upozornil na to Drážní úřad. V současnosti je v Česku certifikováno 50 dopravců odpovědných za údržbu nákladních vozů, do příštího roku by se měl jejich počet minimálně zdvojnásobit.

spinner