13.7. – Aby se v budoucnu usnadnilo spolehlivější a rychlejší zpracování velkoobjemové a těžké nákladní dopravy (GST), zahájilo Federální ministerstvo dopravy (BMV) celostátní mapování mikrokoridorů GST. Cílem je výrazně minimalizovat byrokratické překážky při plánování a schvalování GST prostřednictvím lepší dostupnosti dat, a tím zvýšit atraktivitu vodní cesty.
Infrastruktura
12.7. – Správa železnic oznámila, že skončil výběr všech odborných poradců pro PPP projekt vysokorychlostní tratě mezi Přerovem a Ostravou. Společně s Ministerstvem dopravy a Mezinárodní finanční korporací (IFC) zároveň oficiálně zahájila přípravu koncesní smlouvy a zadávací dokumentace pro výběr koncesionáře.
11.7. – Řidičům projíždějícím kolem měst Gdaňsk, Gdyně a Sopoty zjednodušuje dopravu kompletně zprovozněný nový metropolitní obchvat. Jeho druhou část dokončila polská stavební společnost Budimex na konci letošního června. Svézt se po něm tak mohou například i čeští řidiči vyrážející za památkami či k přímořským letoviskům ve východním Pomořansku.
10.7. – Vláda schválila návrh mezinárodní smlouvy mezi Českou republikou a Spolkovou republikou Německo o plánování, výstavbě a provozování Krušnohorského tunelu. Tunel se stane klíčovou součástí nového vysokorychlostního železničního spojení mezi Prahou a Drážďany i nové středoevropské vysokorychlostní osy Via Vindobona propojující Berlín a Prahu sVídní. Podle Ministesrstva dopravy zásadně přispěje k rozvoji udržitelné veřejné dopravy ve střední Evropě, odolnější a bezpečnější dopravní síti iekonomickému rozvoji regionů.
9.8. – Nejvyšší správní soud svým rozhodnutím zamítl kasační stížnost spolku Krajina 2000 na vydanou výjimku ze zvláště chráněných druhů živočichů a rostlin pro přivaděč dálnice D3 Týnec nad Sázavou. Uvedlo to Ředitelství silnic a dálnic s tím, že tímto rozsudkem tak byla definitivně potvrzena výjimka, která je nedílnou součástí podkladů v územním řízení této důležité stavby.
8.7. – Frézováním původní vozovky na silnici I/3 na průtahu Miličína na Benešovsku zahájilo Ředitelství silnic a dálnic v pondělí 7. července přestavbu komplikované stykové křižovatky na okružní. Jde o společnou investiční akci ŘSD s městem Miličín. Práce jsou rozvrženy harmonogramem na 90 dní a dopravu omezí jen částečně.
8.7. – Správa železnic uspěla v poslední velké výzvě z Nástroje pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility – CEF) v dotačním období 2021–2027. Tentokrát získaly podporu tři žádosti, na které byla přidělena dotace v celkové výši téměř 7,5 miliardy korun. Evropské prostředky se využijí na modernizaci trati Brno – Přerov v úseku z Nezamyslic do Kojetína včetně výstavby trakční napájecí stanice v Nezamyslicích, na zabezpečení navazujícího úseku Kojetín – Přerov systémem ETCS a na grant pro informační systémy pro jízdní řády v kooperaci s mezinárodními partnery.
7.7. – „V pondělí 7. července je to přesně 5 let, co došlo u Perninku k tragické srážce dvou osobních vlaků, která si vyžádala dva lidské životy, 22 zraněných a škodu přes 25 milionů korun. Drážní inspekce tehdy vydala bezpečnostní doporučení s cílem zvýšit úroveň zabezpečení na tratích se zjednodušeným řízením dopravy. Pět let poté se ptáme: Co se skutečně změnilo a jaká je realita na české železnici?“ uvedl v tiskové zprávě Spolek pro efektivní železnici.
6.7. – Ve vedení společnosti Swietelsky stavební dochází ke změně v obsazení klíčové pozice. Funkce technického ředitele Divize silničního a inženýrského stavitelství v Česku a na Slovensku se od 1. srpna ujme Aleš Krupka. Ten v ní nahradí Radima Čápa, který své působení ve společnosti ukončuje a společnost Swietelsky mu děkuje za jeho přínos při vedení divize a do budoucna mu přeje mnoho úspěchů.
2.7. – Více než 1 900 vozidel vybavených systémem ETCS na železniční síti ČR, 1 200 km vybavených tuzemských tratí nebo 1 600 vlaků jedoucích pod dohledem ETCS denně. To je aktuální bilance zabezpečovače, který umí v případě chyby strojvedoucího automaticky zastavit nebo zpomalit vlak.