Infrastruktura

​Obce: Zpracovávaná studie k VRT Podřipsko neodpovídá slibům ministra Kupky

13.5. – Starostové jedenácti obcí v okolí dálnice D8 a plánované vysokorychlostní trati (VRT) Podřipsko ostře kritizují dosavadní postup přípravy architektonicko-krajinářské studie (AKS), kterou zpracovává Stavební správa vysokorychlostních tratí (SS VRT). Ve společném stanovisku adresovaném ministrovi dopravy Martinu Kupkovi vyjadřují velké zklamání a zásadní nesouhlas se způsobem, jakým SS VRT k přípravě studie přistupuje. Navzdory tomu jsou připraveni hledat konstruktivní řešení.


​Veletrh Rail Business Days 2025 představí nejmodernější kolejová vozidla

13.5. – Návštěvníci letošního ročníku veletrhu Rail Business Days, který se koná ve dnech 10.-12. června 2025 v Trojhalí Karolina v Ostravě, se mohou těšit na jedinečnou přehlídku moderních železničních technologií. Na téměř 800 metrech výstavních kolejí bude k vidění více než dvacet různých kolejových vozidel, která představí přední výrobci, dopravci i instituce z oblasti železniční dopravy.


​Činnost Ředitelství silnic a dálnic zajišťuje téměř 2 400 zaměstnanců

12.5. – Ředitelství silnic a dálnic zanedlouho oslaví 58. narozeniny. Vznik dnešního ŘSD se datuje od 1. července 1967. Organizační strukturu tvoří generální ředitelství v Praze, 2 závody v Praze a Brně, 12 krajských správ a Správa dálnic. Veškeré činnosti zajišťuje 2 398 zaměstnanců.


​Další část průtahu Říčan zrekonstruována, práce se přesunuly dál

9.5. – Ředitelství silnic a dálnic v Říčanech u Prahy uvedlo do provozu další část průtahu městem, ulice Černokostelecké, kterou od loňského června rekonstruuje. Práce se nyní přesunuly dál a nadále je provází úplná uzavírka. Uvedení celého průtahu do plného provozu plánuje ŘSD do půl roku.


​Českému stavebnictví chybí desítky tisíc pracovníků, nejvíce chybí řemeslníci a technické profese

7.5. – Stavebnictví v České republice čelí v roce 2025 zásadnímu problému – dramatickému nedostatku pracovní síly. Podle odhadů Svazu podnikatelů ve stavebnictví bude do roku 2030 chybět přibližně 74 000 kvalifikovaných odborníků, přičemž už nyní označuje 91 % firem situaci na trhu práce za velmi špatnou. To potvrzují také data pracovního portálu JenPráce.cz. Tento nedostatek má závažné dopady na celkový chod sektoru, prodlužuje dobu realizace projektů a snižuje kapacitu firem přijímat nové zakázky.


​Nádraží v Bubnech i zastávka na Výstavišti jsou těsně před dokončením

6.5. – Do zahájení provozu další části tratě z centra Prahy na letiště zbývají necelé tři měsíce. Na úseku mezi pražskými Bubny a Výstavištěm jsou téměř hotové všechny estakády, probíhá také instalace eskalátorů a poslední práce v interiérech nového nádraží v Bubnech.


​Cestující začali využívat první část zmodernizované stanice v Králově Poli

5.5. – Rekonstrukce nádraží v brněnském Králově Poli postupuje rychlým tempem, Správa železnic otevře pro veřejnost zrekonstruované první a druhé nástupiště a část podchodu. Na podzim bude následovat zcela nová nádražní budova. Úplně hotovo bude příští rok v březnu.


​ŘSD začalo na dálnici D7 u Prahy s výstavbou nouzových zálivů

3.5. – Ředitelství silnic a dálnic zahájilo ve středu 30. dubna 2025 výstavbu nouzových zálivů na dálnici D7 na trase Středokluky – Kněževes. Práce v upravovaném úseku budou po celou dobu omezovat dopravu jen částečně. Uvedení zálivů do provozu plánuje ŘSD do konce července.


​Ideální variantu VRT z Prahy do Mostu doporučí studie proveditelnosti

2.5. - Správa železnic vypsala výběrové řízení na zhotovitele studie proveditelnosti vysokorychlostní tratě z Prahy do Mostu, pojmenované VRT Poohří. Posuzovat se v ní bude celkem devět variant. Nová trať by mohla zkrátit cestu z dnešních dvou hodin na pouhých 40 minut.


​Pražská strojírna rekonstruuje ozubnicovou trať z Tanvaldu do Kořenova

2.5. – Pražská strojírna pracuje na jedinečném projektu – opravě české kulturní památky, pro kterou je oficiálním dodavatelem. Jedná se o jednu z posledních normálně rozchodných ozubnicových železnic v Evropě a také nejstrmější železnici v Čechách. Zkoušení segmentů ozubnice trvalo 2 roky a hodnota projektu přesahuje 47 mil Kč.


spinner