16.10. – Generální ředitel pražského dopravního podniku (DPP) Petr Witowski nečelí žádnému obvinění, po pondělním zásahu policistů z Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) v sídle podniku celý den podával vysvětlení. Uvedl o včera. Policie podle pražského vrchního státního zastupitelství obvinila kvůli veřejným zakázkám v DPP 13 osob, primátorův náměstek Zdeněk Hřib kvůli kauze vyzval Witowského k odstoupení. Ten podobné výroky označil za předčasné a zbytečné. Hřib později uvedl, že to, zda je Wittowski obviněn, nebo není, na jeho postoji nic nemění. Primátor Bohuslav Svoboda pak vyzval Hřiba, aby předložil návrh řešení.
Veřejná doprava
15.10. – České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group v pořadí už padesátou moderní elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Jednotka číslo 640.256 vyjede v následujícím období na koleje ve Zlínském kraji. „Dlouhé“ RegioPantery brázdí tratě také v Olomouckém, Moravskoslezském, Středočeském a Královéhradeckém kraji.
14.10. – Ministerstvo spravedlnosti zatím vyplatilo zhruba 16,2 milionu korun na odškodném lidem, které policie a státní zastupitelství stíhalo v kauze údajně předražených jízdenek pro pražský dopravní podnik (DPP). Uvedl to dnes Radiožurnál, který tyto údaje získal díky zákonu o svobodném přístupu k informacím. Sedmnáct lidí včetně lobbisty Ivo Rittiga nebo bývalého šéfa dopravního podniku Martina Dvořáka, které soud v roce 2021 pravomocně osvobodil, původně požadovalo po státu celkem 142 milionů korun.
14.10. – Organizátor jihomoravské veřejné dopravy, společnost Kordis JMK, už od 1. října zaměstnává 24 lidí, kteří začnou od poloviny prosince pracovat jako průvodčí a nahradí průvodčí Českých drah (ČD). Od 1. listopadu přibude dalších 36 pracovníků a další skupina má následovat v prosinci, řekl mluvčí společnosti Květoslav Havlík. Celkem potřebuje Kordis zhruba 100 průvodčích, část jich přejde od ČD.
14.10. – Železniční dopravu na regionálních tratích Bruntálska a části Olomouckého kraje budou následující minimálně čtyři roky zajištovat České dráhy. Národní dopravce se svou nabídkou vyhrál tendr Moravskoslezského kraje na zajištění dopravní obslužnosti drážní osobní dopravou v této oblasti.
12.10. – Společnost Ligneta, která na základě desetileté smlouvy provozuje MHD na Sokolovsku, požádala města a obce o dorovnávání mezd řidičů na výši, kterou pobírají řidiči u Dopravního podniku Karlovy Vary (DPKV). Města na Sokolovsku to ale odmítla. Řidiči Lignety hrozí i stávkou. Podle jednatele Lignety Petra Schmida však firma musí dodržet podmínky smlouvy s obcemi na Sokolovsku, která vznikla ještě předtím, než kraj provozováním meziměstské dopravy pověřil DPKV.
10.10. – Firma SOR Libchavy, která vyrábí autobusy a trolejbusy, skončila loni s rekordní ztrátou 260 milionů korun. Rok předtím měla ztrátu 111 milionů korun. Tržby z prodeje vlastních výrobků a služeb se přitom meziročně zvýšily o jedno procento na 3,025 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin. Společnost loni prodala 504 autobusů, což bylo nejméně za posledních šest let. Klesá podíl prodejů na tuzemském trhu, je méně než poloviční.
9.10. – Dopravní prostředky městské hromadné dopravy (MHD) v Česku za první čtvrtletí přepravily více než 489,5 milionu cestujících, meziročně zhruba o dvě procenta více. Vyplývá to z předběžných statistik ministerstva dopravy zveřejněných na webu Českého statistického úřadu. Městská doprava přepravila mírně více lidí i přesto, že letošní první čtvrtletí mělo o dva pracovní dny méně než loňské.
8.10. – Společnost ICOM transport se rozhodla podat návrh na přezkoumání úkonů Kraje Vysočina při zadávání zakázek na autobusové dopravce pro dvě části Pelhřimovska k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Složila i příslušnou kauci 18 milionů korun. Zároveň byla podaná stížnost k Evropské komisi, sdělila předsedkyně představenstva ICOM transport Kateřina Kratochvílová. Rada kraje opakovaně rozhodla o tom, že zakázky dostane ČSAD Autobusy České Budějovice (Busem). Námitky, které proti tomu dala firma ICOM, kraj dvakrát zamítl.
6.10. – Znovuobnovené jízdy vlaků Jindřichohradeckých místních drah (JHMD) využilo za půl druhého měsíce 3500 lidí. JHMD, které jsou po úpadku v reorganizaci, zahájily zatím jen turistický provoz téměř po dvou letech 10. srpna a jízdy ukončily poslední zářijový víkend. Z bezpečnostních důvodů vlaky nevyjely o víkendu 14. a 15. září, kdy Česko zasáhly deště a povodně. Před úpadkem v říjnu 2022 jezdily vlaky každý den jako běžná doprava, od května do září se svezlo odhadem 10 000 až 12 000 lidí, řekl Jan Kysela, který připravil reorganizační plán společnosti.