12.12. - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo stavět úsek dálnice D7 z Knovíze do Slaného ve Středočeském kraji. Cena prací na 6,6 kilometru dlouhé stavbě je podle smlouvy 1,5 miliardy Kč bez DPH, potrvají dva a půl roku. Cílem je přestavět silnici I/7 na dálnici se čtyřmi pruhy. Nový úsek naváže na hotových 17 kilometrů D7 z Prahy do Slaného. ŘSD teď staví všechny tři chybějící úseky středočeské části D7.
Silniční doprava
Stát plánuje v příštím roce modernizaci 47 kilometrů železničních tratí a otevření více než 50 kilometrů dálnic. Letos se zmodernizovalo 73 kilometrů tratí a do konce roku se otevře více než 100 kilometrů dálnic. Minulý týden po jednání vlády to řekl ministr dopravy Martin Kupka. Do dopravních staveb by měl stát v příštím roce investovat 160 miliard korun ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).
11.12. - Portál Systému elektronického mýtného v České republice bude od 1. ledna 2025 dostupný na nové internetové adrese. Místo dosavadního webu mytocz.eu najdou dopravci z celé Evropy nově potřebné informace i Zákaznickou samoobsluhu na adrese myto.gov.cz.
10.12. - Přední středoevropská logistická společnost C.S.CARGO, která již téměř 30. let poskytuje komplexní logistické služby v celé střední a východní Evropě, rozšiřuje svou síť o nové průmyslové prostory v CTParku Kadaň. Pronájem prostor o celkové rozloze 4 200 m2 zprostředkovala společnost Savills Czech Republic.
9.12. – Zcela nová Škoda Elroq je prvním plně elektrickým modelem značky Škoda ve strategicky důležitém segmentu kompaktních SUV. Zároveň je také prvním modelem s novým designovým jazykem Škoda Modern Solid. Ten spojuje propracovanost, funkčnost a autentičnost. Elroq přichází s komplexní nabídkou verzí a baterií, které zajistí dojezd až 581 km. Bohatá standardní výbava zahrnuje parkovací kameru vzadu, proaktivní ochranu cestujících, asistenta změny jízdního pruhu, 13" infotainment a SmartLink. Tato kombinace činí z modelu Elroq cenově nejdostupnější elektromobil ve svém segmentu na evropském trhu se startovací cenou od 799 000 Kč včetně DPH.
9.12. – S nástupem nového vedení Evropské komise do funkce je spolupráce mezi zákonodárci a průmyslem klíčem k rozvoji silniční dopravy. Manifest IRU EU nabízí jasný plán, jak uvolnit potenciál odvětví pro inovace, vyšší efektivitu a udržitelnost. Mezinárodní unie silniční dopravy IRU ho představila koncem listopadu.
8.12. – Poruchy a jiné nepříjemné situace na silnicích jsou běžnou součástí dopravy. Nejen během vánočních svátku či zimních měsíců mohou nabídnout pomoc členové asistence připravené vyjet každý den v roce bez ohledu na aktuální počasí nebo denní dobu. Pro řidiče v nouzi platí následující postup: V případě poruchy vozidla na tuzemské dálnici je před případným voláním Policie ČR nejlepší spojit se přímo s bezplatnou asistenční službou ŘSD. Uvedl to Miroslav Mazal ze Samostatného oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic.
7.12. – Každý pátý stojan ultrarychlý, udržení pozice provozovatele nejvýkonnější české veřejné dobíjecí sítě a nejméně 180 nových stanic s převahou ultrarychlých o výkonu 150+ kW. To jsou hlavní plány ČEZ v elektromobilitě na rok 2025. Díky akcelerované výstavbě ultrarychlých stanic stoupne meziročně výkon sítě ze 70 MW na 100 MW, což je srovnatelné s elektrárenským blokem. Řidiči tak u ČEZ i nadále doplní energii v průměru nejrychleji v ČR. I proto využívání sítě prudce roste. Zatímco loni lidé u stojanů ČEZ odebrali 5,5 mil. kWh certifikované bezemisní energie, letos už to bude výrazně přes 8 milionů. Síť vzniká díky grantovým programům CEF, Operačnímu programu Doprava i z vlastních prostředků ČEZ.
7.12. – Od 1. ledna 2025 se top management společnosti Tatra Trucks rozšíří o Kristijana Fiketa, který se stane jejím generálním ředitelem. Lukáš Andrýsek, který ve své funkci dočasně spojoval pozici předsedy představenstva a generálního ředitele, se bude soustředit na svou roli v představenstvu. Zároveň zůstává CEO divize CSG Mobility skupiny CSG čítající 10 společností a působí jako člen představenstva skupiny CSG.
7.12. – DB Schenker již osm měsíců používá na vybraných trasách alternativní palivo HVO100 (Hydrotreated Vegetable Oil). Tímto krokem došlo ke snížení emisní zátěže o 475 tun oxidu uhličitého, což přináší příznivé ohlasy od zákazníků, kteří podporují udržitelnost. Hydrogenovaný rostlinný olej pohání vozidla DB Schenker především na trasách křižujících D1 a při cestách do Maďarska a Nizozemska. Globální poskytovatel logistických řešení palivo využívá na zakázky strategických zákazníků, mezi nimiž jsou nadnárodní společnosti, které si uvědomují důležitost dekarbonizace dopravy, i navzdory tomu, že je HVO100 aktuálně dražší než fosilní nafta. Pro obsluhu uvedených tras načerpal DB Schenker od jara až doposud přes 200 tisíc litrů obnovitelné nafty. Při přepravách tak ušetřil 475 tun emisí oxidu uhličitého.