19.12. – Skupina ČEZ postupně mění firemní vozový park, ve kterém zvyšuje podíl ekologických aut. Po aktuálním převzetí 27 elektroaut Volkswagen ID.4 v Autocentru Šmucler v Plzni se počet bezemisních vozidel v barvách ČEZ přiblíží metě 600. Zaměstnanci společností Skupiny ČEZ mají dnes také po celé České republice k dispozici zhruba 500 dobíjecích stojanů a wallboxů.
Silniční doprava
19.12. – Krajský úřad Středočeského kraje vydal územní rozhodnutí pro stavbu přivaděče Týnec nad Sázavou, který bude nedílnou součástí úseku středočeské části dálnice D3 mezi Hostěradicemi a Václavicemi. Zahájení výstavby předpokládá Ředitelství silnic a dálnic do tří let, stejně jako u všech úseků středočeské D3.
AutoSAP: Balíček EU přináší výrobcům vozidel další úroveň nejistoty a zátěže místo skutečné podpory
18.12. – Jakkoli Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) vítá, že Evropská komise konečně přichází se slíbeným balíčkem opatření na zmírnění dopadů příliš ambiciózně nastavených cílů pro automotive, při prvním posouzení se bohužel jeví, že navrhovaná opatření nepřinášejí jednoznačné řešení, a naopak vytvářejí novou úroveň nejistoty a administrativní zátěže pro sektor. Sdružení to uvedlo v tiskové zprávě.
18.12. – Když špatně odbočíte osobním autem na dovolené, přijedete o půl hodiny později. Když špatně odbočí řidič kamionu, následky mohou být v krajním případě likvidační pro celou firmu. Málokterý dopravce si ale skutečně spočítá, kolik hodin a peněz stojí flotilu nevhodně zvolené trasy za celý rok.
17.12. – Evropská komise představila balíček k budoucnosti automobilového sektoru. Prostřednictvím revize CO2 standardů se navrhuje zrušení úplného zákazu prodeje aut se spalovacími motory v roce 2035. Od roku 2035 budou muset výrobci automobilů splnit cíl snížení emisí z výfuků o 90 %, přičemž zbývajících 10 % emisí bude nutné kompenzovat využitím nízkouhlíkové oceli vyrobené v Unii nebo e-paliv a biopaliv. Česká republika ale tento návrh považuje za zcela nedostatečný a bude prosazovat úplné zrušení zákazu.
17.12. – Mercedes-Benz Trucks rozšiřuje své portfolio bateriově elektrických nákladních vozidel: sériová výroba druhé generace eActros 400 byla v závodě Wörth zahájena začátkem prosince. Uvedení nového eActrosu 400 na trh je součástí zavedení široké škály nových variant elektrických nákladních vozidel od konce roku 2025. Technický základ pro nové varianty tvoří eActros 600, který se ve Wörthu sériově vyrábí od konce roku 2024.
16.12. – Síť E.ON Drive střídá v závěru tohoto roku jeden rekordní měsíc za druhým. Po maximálním odběru tohoto roku v říjnu, přišel ještě vyšší nárůst spotřeby elektrické energie ze strany řidičů elektromobilů v listopadu. Zákazníci odebrali přes 808 000 kWh elektrické energie, což je nejvíc v jednom měsíci v letošním roce. Oproti říjnu se jedná o navýšení množství odebrané energie o dalších 5 % a ve srovnání s jarními měsíčními statistikami pak nárůst dokonce o 55 %. Stejně jako množství odebrané energie roste i samotná dobíjecí síť, kterou v rámci skupiny E.ON staví a provozuje společnost E.ON Drive Infrastructure. Ta už má aktuálně přes 740 dobíjecích bodů na více než 360 stanicích.
19.12. – Areál společností EWT a Hoffmann & Žižák v Zápech u Brandýsa nad Labem prošel rozsáhlou rekonstrukcí. O tom, co tato změna přinesla zákazníkům, ale také o situaci v dopravě a o zájmu o techniku Schmitz Cargobull, jsme hovořili s jednatelem obou společností Ing. Michalem Žižákem.
15.12. – Eurowag v současnosti nabízí palivo a služby na více než 250 partnerských stanicích po celém Slovensku, z nichž pět je součástí prémiové sítě Eurowag Prime, která se nachází podél hlavních tranzitních tras. Zákazníci Eurowagu nyní mohou také nabíjet své elektrické nákladní vozy v Emparku. Příští rok se v areálu plánuje otevření vodíkové čerpací stanice. „Jako tranzitní země pro mezinárodní nákladní dopravu je Slovensko častou zastávkou pro naše domácí i zahraniční zákazníky, takže rozvoj moderních parkovišť pro nákladní vozy s dostatečnou kapacitou a službami je důležitým krokem. Proto jsme velmi rádi, že můžeme spolupracovat s Emparkem a nabízet zákazníkům Eurowagu preferenční služby. Zároveň si velmi vážíme toho, že Empark nabízí komplexní škálu energetických, silničních ale i dalších služeb,“ řekl Miroslav Novák, regionální manažer Eurowagu pro slovenský a český trh.
15.12. – Společnost Škoda Auto využívá digitalizační platformu Aimtec DCIx od společnosti Aimtec pro řízení elektrických utahovaček na montážních linkách modelů Octavia, Enyaq a Elroq v Mladé Boleslavi a modelů Octavia, Karoq, Kodiaq, Cupra a Ateca v Kvasinách. Řešení výrazně usnadňuje a zrychluje práci operátorů díky funkcím, které je aktivně podporují při každodenních úkonech. Platforma se postupně rozšiřuje na další pracoviště a oblasti výroby. Aimtec dokázal naplnit vysoké nároky kladené na kritické výrobní procesy s důrazem na stabilitu a dlouhodobou udržitelnost systému a zároveň dodal řešení připravené na budoucí změny.