28. října 2025, red
29.10. - Společnost Schmitz Cargobull je prvním výrobcem, který v modulárním systému S.CU standardně zavádí ekologické chladicí médium R454A. Zavedením nového chladiva na trh tak společnost Schmitz Cargobull s novým chladicím agregátem S.CU dc90 nastavuje nová měřítka v oblasti efektivity, udržitelnosti a budoucnosti v oblasti přeprav s řízenou teplotou.
Nová jednotka nahrazuje osvědčený model S.CU dc85 a nabízí technické inovace, které překračují rostoucí nároky na výkon a šetrnost k životnímu prostředí. Vyznačuje se až o 6 % vyšším chladicím výkonem a až o 10 % nižší spotřebou paliva ve srovnání s předchozím modelem (S.CU dc85).
Aby se snížilo znečištění životního prostředí, EU neustále zpřísňuje právní požadavky. Jedním z příkladů je přísnější nařízení o fluorovaných skleníkových plynech. V příštích několika letech EU zavede snížení množství chladiv (systém kvót) s vysokým ekvivalentem CO2.
Zavedením chladiva R454A do modulárního systému S.CU reaguje společnost Schmitz Cargobull včas na přísnější nařízení EU o fluorovaných skleníkových plynech a zdůrazňuje svůj závazek k nízkoemisním dopravním řešením. Chladivo R454A má výrazně nižší hodnotu přímého GWP (potenciál globálního oteplování) než R452A a o 89 % nižší ekvivalent CO2. Nová jednotka S.CU dc90 dosahuje vyššího chladicího výkonu při nižší spotřebě paliva díky nově vyvinutému, hermetickému dvoustupňovému pístovému kompresoru. Konstrukce výrazně snižuje náklady na údržbu a opravy v chladicím okruhu. Snížená produkce hluku, zejména při provozu s částečným zatížením, navíc zajišťuje větší komfort v kabině nákladního vozidla.
Model S.CU dc90 i nadále využívá termodynamicky optimalizovaný vznětový motor Hatz s vstřikováním common-rail a rozšířeným rozsahem otáček. Poskytuje vylepšený výkon a lze jej provozovat s CO2 neutrálním palivem HVO100 (EN15940).
„S chladicí jednotkou S.CU dc90 nabízíme našim zákazníkům řešení připravené na budoucnost, které kombinuje maximální chladicí výkon s maximální účinností a udržitelností. Chladicí jednotka není jen technologickým pokrokem, ale také jasným závazkem k našemu cíli, kterým je pomáhat udržitelným způsobem formovat teplotně řízenou dopravu,“ řekl Jonathan Steckel, vedoucí produktového managementu ve společnosti Cargobull Cool GmbH & CO. KG.
(red)
Foto: Schmitz Cargobull