2. listopadu 2025, red
3.11. - Škoda Auto za první tři kvartály roku 2025 zaznamenala výborné finanční výsledky: tržby vzrostly na 22,344 mld. eur (+9,5 %), provozní zisk se zvýšil na 1,790 mld. eur (+5,4 %) a čistý peněžní tok zůstal na velmi dobré úrovni 1,934 mld. eur (−2,8 %). Solidní je nadále i rentabilita tržeb ve výši 8,0 % (vloni: 8,3 %), dokládající pozici značky Škoda mezi nejziskovějšími objemovými značkami v Evropě.
Zákazníkům po celém světě bylo dodáno 765 700 vozů, což znamená meziroční nárůst o 14,1 %. V Evropě (zahrnuje EU 27, Spojené království, Švýcarsko, Norsko a Island) značka dodala 616 300 vozů a obhájila svoji 3. pozici absolutně. Podíl plně elektrických (BEV) a plug-in hybridních vozidel (PHEV) tvoří v tomto regionu již 24,1 % dodávek (před rokem: 11,1 %), navíc modely Elroq a Enyaq jsou zde na 3. a 6. místě mezi elektromobily. Elroq navíc překonal zlomovou hranici 100 000 objednávek od zahájení prodeje. V plném proudu je také internacionalizace značky – v Indii Škoda dosáhla historického maxima se 49 400 dodanými vozy (+106,1 %) a ve Vietnamu byla během roku spuštěna výroba modelu Kushaq, od září se zde vyrábí i prodává také sedan Slavia.
„Výborné výsledky značky Škoda po devíti měsících letošního roku dokazují, že naše strategie funguje. Rosteme se ziskem, rychleji elektrifikujeme a expandujeme po celém světě. Skutečnost, že si pevně držíme pozici třetí nejprodávanější automobilové značky v Evropě a že jsme zároveň zdvojnásobili dodávky v Indii, ukazuje sílu našeho týmu a našich partnerů i hlubokou důvěru našich zákazníků. Postupujeme vpřed s jistotou, efektivitou a odvahou utvářet budoucnost mobility,“ řekl Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.
„I po třetím čtvrtletí zůstávají naše výsledky velmi dobré. Jedná se o skvělý úspěch, zejména vzhledem k přetrvávajícím výzvám na trhu. Nárůst provozního zisku o 5,4 % na 1,790 miliardy eur a pozitivní vývoj čistého peněžního toku potvrzují pevný základ našeho obchodního modelu a přínosy důsledného zavádění programu Next Level Efficiency+. Kromě toho pokračujeme v hledání potenciálu pro úsporu nákladů synergiemi ve skupině značek Brand Group Core, například při vývoji a výrobě připravovaného plně elektrického crossoveru Epiq. I nadále zůstáváme přesvědčeni o naší schopnosti udržet pozitivní trajektorii prostřednictvím disciplinovaného sledování nákladů a soustředění se na strategické cíle,“ uvedl Holger Peters, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Finance, IT a právní záležitosti.
„Zájem o vozy Škoda během prvních tří čtvrtletí výrazně vzrostl. V Evropě překonáváme celkový trh a držíme třetí příčku díky široké nabídce modelů, zároveň jsme druhou nejprodávanější značkou u velmi důležitých fleetových zákazníků. Navíc téměř každý čtvrtý vůz Škoda v Evropě je elektrifikovaný a to nám dává hodně optimismu do budoucna. Naším dalším krokem bude uvedení nového crossoveru Škoda Epiq, který se stane vstupním vozem značky Škoda do světa elektromobilů, a to s cenou, jež se na mnoha trzích vyrovná modelu Kamiq se spalovacím motorem,“ řekl Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing.
Škoda Auto v roce oslav 130 let existence pokračuje se solidními výsledky
Škoda Auto za tři čtvrtletí celkem dodala zákazníkům po celém světě 765 700 vozů (před rokem 671 300). O meziroční nárůst 14,1 % se zasloužil větší odbyt na významných trzích v Evropě a také v Indii, ale rovněž dosud nejširší a nejmodernější modelová nabídka obsahující všechny typy pohonů.
Český výrobce díky tomu roste rychleji než celkový trh a zůstává třetí nejprodávanější značkou v Evropě (EU 27 + 4). Strategickým cílem značky je být v Evropě do roku 2030 trvale mezi třemi nejžádanějšími výrobci.
Významný růst pokračuje i na největším odbytišti značky: v Německu Škoda dodala 153 800 vozů (o 13 800 vozů víc; meziročně +9,9 %). Další významné přírůstky byly zaznamenány na druhém největším trhu, v České republice (67 700 vozů; +6 000; +9,8 %), i na třetím odbytišti v pořadí, ve Spojeném království (66 100 vozů; +7 800; +13,4 %), ale také v Dánsku (15 100 vozů; +5 600; +59,2 %) a Španělsku (30 000; +5 400; +21,9 %).
Mimořádným úspěchem je dosažení pozice číslo 2 v celé Evropě v rámci prodeje fleetovým zákazníkům (bez započtení služebních vozů a vozů v pronájmu).
Elektrifikace zrychluje: modely Elroq a Enyaq mezi nejžádanějšími elektromobily v Evropě
Celosvětově dodala Škoda Auto za tři čtvrtletí letošního roku 150 700 elektrifikovaných vozů (elektromobilů i plug-in hybridů) Škoda. Působivý je výsledek zejména v Evropě, kde podíl vozidel BEV a PHEV dohromady dosáhl 24,1 % (2024: 11.1 %). V kategorii čistě elektrických vozů se Škoda za prvních devět měsíců roku 2025 stala 4. nejprodávanější značkou s tržním podílem 6,6 %.
Zásadní je úspěch elektromobilů Škoda, těch značka celosvětově dodala 118 600, z toho 60 400 jednotek modelu Elroq, 58 200 vozů modelové řady Enyaq. V Evropě se tato dvojice řadí mezi nejprodávanější elektromobily: Elroq je třetí a Enyaq šestý.
Elroq je jedničkou mezi elektromobily v České republice, Dánsku a na Slovensku a mezi třemi nejžádanějšími bateriovými vozy v Rakousku, Nizozemsku a Švýcarsku. Enyaq se umístil v TOP3 v Česku, Německu, Finsku, Rakousku, Slovensku a Švýcarsku. Poptávka zákazníků přitom roste i nadále: v září Škoda Auto zaznamenala historické maximum v dodávkách elektromobilů (17 400 za jediný měsíc), do konce října společnost přijala více než 170 000 objednávek plně elektrických modelů po celém světě.
Nejoblíbenějším vozem značky Škoda zůstává Octavia se 142 200 dodávkami zákazníkům, následovaná modely Kodiaq a Kamiq.
Internacionalizace a úspěch v Indii pokračují, spuštěna výroba ve Vietnamu
Škoda zaznamenala nárůst dodávek i na dalších zahraničních trzích. V Indii, která vedle Evropy tvoří druhý pilíř odbytu, automobilka významně posílila. Celkové dodávky zákazníkům se meziročně více než zdvojnásobily a dosáhly historického maxima 49 400 vozů (+106,1 %). Zásadní podíl na tomto úspěchu má model Kylaq s 30 100 dodanými vozy. Zároveň byl v září dosažen milník v podobě 100 000 vyrobených vozů Kushaq.
Ve Vietnamu došlo v září k zahájení výroby a prodeje sedanu Slavia, druhého lokálně montovaného vozu značky Škoda. V říjnu zde získala Škoda Kodiaq v renomované anketě Better Choice Awards titul „Rodinný vůz roku“.
V Turecku, druhém největším zámořském trhu značky Škoda, se dodávky navýšily na 32 200 vozů (+7,0 %), zejména díky velkému zájmu o modely Superb a Octavia. V Maroku automobilka dosáhla 4 500 dodaných vozů zákazníkům (+43,8 %) a posílila tak svou pozici v oblasti severní Afriky.
Další elektrifikace nabídky: městský SUV crossover Epiq a 7místné rodinné SUV
V září představila automobilka studii modelu Škoda Epiq, reálný předobraz připravovaného plně elektrického městského SUV crossoveru s plánovaným uvedením na trh v roce 2026. Půjde o vstupní model značky Škoda do světa elektromobility s pořizovací cenou, jež bude na mnoha trzích na úrovni modelu Kamiq se spalovacím motorem.
Česká automobilka rovněž uvede sériovou podobu studie Vision 7S, vrcholného rodinného SUV s elektrickým pohonem. Pohled ještě dále skýtá nedávno odhalený koncept Vision O, který nabízí konkrétní ukázku elektrické budoucnosti vozů kombi a evoluci designového jazyka Modern Solid.
(red)
Foto: Škoda Auto