​Společnosti Nevomo, DP World a DPA se dohodly na nasazení technologie MagRail v Indii

​Společnosti Nevomo, DP World a DPA se dohodly na nasazení technologie MagRail v Indii

31.10.- Společnost Nevomo podepsala dohodu se společnostmi DP World a Deendayal Port Authority (DPA) o nasazení prvního řešení magnetického pohonu svého druhu, které umožňuje samohybnou železniční přepravu sypkého nákladu a kontejnerů v přístavu Deendayal. DP World využije patentovaný posilovač MagRail evropské deep-tech společnosti Nevomo technologie k demonstraci jeho použití v živém indickém přístavním prostředí. Tato iniciativa představuje významný krok k vytvoření půdy pro novou generaci automatizovaných nízkoemisních přístavních operací v Indii.

Na základě dohody budou společnosti Deendayal Port Authority (DPA), DP World a Nevomo spolupracovat na návrhu a instalaci 750 metrů dlouhé pilotní trati MagRail Booster v přístavu. Systém bude demonstrovat plně automatizovanou a udržitelnou přepravu nákladu s využitím stávající železniční infrastruktury, sníží potřebu konvenčních lokomotiv a zároveň zlepší kapacitu (propustnost), efektivitu a bezpečnost přístavů. Spolu s touto instalací bude strategická studie proveditelnosti posuzovat potenciál pro rozsáhlé nasazení technologie MagRail v indických přístavech, v souladu s hlavním plánem indické vlády PM Gati Shakti a pokyny pro zelený přístav Harit Sagar.

Implementace technologie MagRail představuje významný pokrok v modernizaci pohybu nákladu v rámci přístavního ekosystému. Systémy MagRail jsou navrženy tak, aby automatizovaly přepravu nákladu na krátké vzdálenosti, které se týkají pohybu zboží na krátké vzdálenosti v rámci přístavu nebo v jeho blízkosti, například mezi terminály, sklady a kontejnerovými nádražími.

Zařízení MagRail bude instalováno přímo na stávající železniční tratě a stávající kolejová vozidla budou upravena tak, aby nevyžadovala žádnou novou konstrukci kolejí, což zajistí minimální narušení a rychlejší nasazení s nízkými náklady. Se stávajícími přístupovými právy na dráhy v souladu s harmonogramem projektu pomůže tento systém snížit závislost na vozidlech s dieselovým pohonem, snížit emise uhlíku a zvýšit efektivitu kolejiště. Implementace pokročilých řešení, jako je MagRail, dále prakticky zvýší provozní výkonnost a umístí přístav jako testovací základnu pro udržitelné dopravní technologie nové generace v Indii.

Dohoda proběhla za přítomnosti ministra přístavů, lodní dopravy a vodních cest Unie (MoPSW) Shri Sarbananda Sonowala a J.E. Sultana Ahmeda bin Sulayema, předsedy skupiny a generálního ředitele DP World, mezi Shri Sushil Kumar Singh, IRSME, předsedou Deendayal Port Authority (DPA), a Yuvrajem Narayanem, zástupcem generálního ředitele a finančním ředitelem DP World, během Indického námořního týdne 2025 v Bombaji.

Shri Sushil Kumar Singh, IRSME, předseda Deendayal Port Authority (DPA), komentoval spolupráci takto: "Toto partnerství představuje důležitý milník na cestě přístavu Deendayal k technologické modernizaci a udržitelnému růstu. Zavedením inovací MagRail ve spolupráci s DP World činíme rozhodující krok k automatizaci pohybu nákladu a stanovení nových standardů v provozní efektivitě. Tato iniciativa nejen posiluje indickou přístavní infrastrukturu, ale také posiluje náš závazek budovat ekologičtější a chytřejší brány, které podporují dlouhodobé obchodní a logistické ambice země."

Yuvraj Narayan, zástupce generálního ředitele a finanční ředitel společnosti DP World, řekl: "Tato dohoda s Deendayal Port Authority a Nevomo představuje klíčový krok v přehodnocení toho, jak se náklad pohybuje v indických přístavech. Usnadněním implementace technologie MagRail v přístavu Deendayal s Nevomo ukazujeme připravenost Indie přijmout logistiku nové generace, která je rychlejší, bezpečnější a udržitelnější. Tato iniciativa stanovuje měřítko pro budoucí modernizaci přístavů v celé zemi a mění inovace v plán pro škálovatelnou a ekologičtější infrastrukturu."

Harjinder (Harj) Dhaliwal, úřadující generální ředitel společnosti Nevomo, řekl: "Jsme hrdí na to, že můžeme spolupracovat s Deendayal Port a DP World a přinést technologii MagRail do Indie – jednoho z nejdynamičtějších logistických trhů na světě. Tato spolupráce ukazuje, jak mohou magnetické železniční systémy dodatečně namontované na stávající aktiva zlepšit stávající infrastrukturu, zlepšit efektivitu a snížit emise uhlíku bez nákladných oprav."

O společnosti DP World

DP World působí na šesti kontinentech s týmem více než 100 000 zaměstnanců a kombinuje globální infrastrukturu a místní odborné znalosti, aby poskytovala bezproblémová řešení dodavatelského řetězce. Od přístavů a terminálů až po námořní služby, logistiku a technologie využívá inovace k vytváření lepších způsobů obchodování a minimalizuje narušení provozu od výrobní haly až ke dveřím zákazníka. V Indii obsluhuje společnost DP World čtvrtinu indického trhu s kontejnery EXIM s 5 kontejnerovými terminály s celkovou instalovanou kapacitou 6 milionů TEU ročně. Má 3 skladové zóny pro volný obchod, 5 milionů čtverečních stop skladovacích prostor, 5 kontejnerových nákladních stanic, expresní logistickou síť pokrývající 15000 PIN kódů a pokročilé odborné znalosti v oblasti spedice. Je také jedním z největších soukromých provozovatelů železniční nákladní dopravy v Indii s 16000+ vlastněnými kontejnery a 7 vnitrozemskými železničními terminály.

O společnosti Deendayal Port Authority (DPA)

Cesta přístavu Deendayal začala v roce 1931 výstavbou mola RCC Maharao Khengarjim. Po vyhlášení nezávislosti Indie v roce 1947 pokračoval úspěšný příběh přístavu Deendayal a v letech 2007-08 se stal indickým přístavem č. 1 a od té doby si udržel nejvyšší pozici již 14. rok v řadě. Dne 31. 03. 2016 se přístav Deendayal zapsal do historie odbavením 100 milionů tun nákladu za rok – jako první velký přístav, který tohoto milníku dosáhl. Přístav Kandla je známý také jako přístav Deendayal. DPA je námořní přístav v okrese Kutch ve státě Gudžarát v západní Indii, poblíž města Gandhidham. Nachází se v zálivu Kutch, je jedním z hlavních přístavů na západním pobřeží. Kandla byl postaven v 50. letech 20. století jako hlavní námořní přístav sloužící západní Indii po vyhlášení nezávislosti Indie. Přístav Deendayal se nachází v zálivu Kutch na severozápadním pobřeží Indie, asi 256 námořních mil jihovýchodně od přístavu Karáčí v Pákistánu a více než 430 námořních mil severoseverozápadně od přístavu Bombaj. Je to největší přístav Indie podle objemu odbaveného nákladu. Deendayal Port Authority, nejrušnější velký indický přístav v posledních letech, se připravuje na přidání značné kapacity pro manipulaci s nákladem za účasti soukromého sektoru.

O společnosti Nevomo

Nevomo je evropská deep-tech společnost, která vyvíjí novou generaci vysokorychlostních železnic, zlepšuje neefektivní starší infrastrukturu a posouvá ji na další úroveň. Jako přední hráč v oblasti inovací v odvětví udržitelné a inteligentní mobility vyvinula společnost celosvětově jedinečnou technologii MagRail, která umožňuje automatizaci, elektrifikaci a plnou digitalizaci stávajících systémů železniční dopravy. Nevomo je první společností na světě, která navrhla postupnou implementaci dopravních systémů, inspirovanou konceptem hyperloopu, a to modernizací železničních tratí. Vybavením stávající infrastruktury magnetickou levitací a lineárním motorem chce společnost posunout železniční dopravu do zcela nové dimenze cestování s rychlostmi až 550 km/h.

(red)

Foto: Nevomo

spinner