Expresní služby

​PPL očekává dvojnásobné množství balíků než loni. Na pomoc nasazuje nový web

25.11. – Společnost PPL na základě současného vývoje trhu upravila své predikce a předpokládá, že v letošní sezoně doručí v porovnání s loňskem dokonce dvakrát více zásilek směřovaných z e-shopů soukromým příjemcům, kvalitu by však chtěla udržet stejnou. Pomoci by tomu měl i nový web s vylepšeným sledováním zásilek. Firma očekává, že i letos padne rekord v počtu doručených i zpracovaných zásilek a hlásí dobrou připravenost na tyto objemy. Aby stihly balíky dorazit do Vánoc, měly by do přepravy vstoupit nejpozději 21. 12.

Skupina GLS posiluje evropskou přepravní síť

23.11. – Skupina GLS v letošním roce investovala 150 milionů EUR do rozšíření kapacity své celoevropské sítě. Bylo otevřeno přes 20 nových přepravních uzlů a kapacity stávajících dep se rozšířily o polovinu. V České republice přepravce zprovoznil tři nová regionální depa a navýšil kapacity ve zbývajících 22 depech. Důvodem je očekávaný nárůst objemu přepravovaných balíků v celé Evropě až o 40 % během hlavní sezóny.

Anketa DN: První vlna pandemie byla improvizací, teď už jsme podstatně lépe připraveni

Expresní a balíkové služby v tomto roce prožívají dramatickou sezonu, jejich význam kvůli pandemii koronaviru silně vzrostl. V této souvislosti jsme oslovili představitele významných firem v tomto oboru. Odpověděli nám Jakub Tomšovský, obchodní ředitel DHL Express (Czech Republic), s. r. o., Pavel Včela, ředitel GLS Czech Republic, s. r. o, Přemek Lukeš, executive director, Der Kurier Česká Republika, s. r. o., Milan Šmíd, ředitel marketingu Packeta Group / Zásilkovna, Matyáš Vitík, tiskový mluvčí České pošty, a Miloš Malaník, generální ředitel DPD.

Petr Horák, PPL CZ: Rozhodování v těžkých chvílích nás vždy posílilo

Za čtvrtstoletí od svého vzniku vyrostla společnost PPL v předního poskytovatele přepravních služeb pro firmy a podnikatele v ČR. Původně ryze česká firma je nyní součástí divize DHL eCommerce Solutions a zaměstnává bezmála 700 pracovníků a 1600 řidičů, kteří doručí desítky milionů zásilek ročně. Na minulost i nejbližší plány jsme se zeptali Petra Horáka, generálního ředitele PPL CZ, s. r. o.

Internetové obchodování prosperuje, města se vyrovnávají s hustším provozem

Pandemie koronaviru letos na jaře posílila trend, který je ve světě již delší dobu patrný – zájem o e‑commerce roste a stejně tak se zvyšují i nároky zákazníků na rychlost dodání. Vzhledem k tomu, že v důsledku elektronického obchodování a tlaku na rychlost se přepravuje více menších zásilek více vozidly, dochází ve městech, která již tak trpí rostoucí individuální dopravou, k dalším komplikacím v provozu i k většímu znečišťování ovzduší.

​Vývoj zásilkového trhu s krizí zrychluje, PPL má přes 2000 otevřených Parcelshopů

6.11 – Doručování zásilek na výdejní místa soukromých dopravců dnes využívá 59 % zákazníků balíkových služeb. Společnost PPL proto kontinuálně pracuje na rozšiřování svých partnerských míst – PPL Parcelshopů, kterých má nyní 2 178. Přes 2000 z nich je při aktuálních vládních restrikcích stále otevřeno a jejich provoz může alespoň částečně kompenzovat ztráty jejich provozovatelům.

Nová přepravní služba WeDo letos doručí sedm milionů balíků

3.11. – Nová přepravní služba WeDo, která vznikla ze značek In Time a Uloženka, letos plánuje doručit koncovým zákazníkům kolem sedmi milionů zásilek. V příštím roce by to mělo být již přes deset milionů. Uvedl to její ředitel Daniel Mareš.

Průzkum GLS: Češi budou letos na vánočních dárcích šetřit. Třetina chce začít s nákupem dříve, většina však ještě nezačala

21.10. – Češi budou letos na vánočních dárcích šetřit, hlavním důvodem je pandemie COVID-19. Uvedla to více než třetina (38 %) respondentů. Každý třetí Čech také plánuje začít s nákupem dříve než v předchozích letech. Většina z nás přitom začne dárky řešit až v listopadu (31 %) a každý čtvrtý odkládá nákupy dokonce až na posledních 14 dnů před Vánoci. Češi tak věří, že balíkoví přepravci vánoční sezónu zvládnou a jsou na ni připraveni. Kvůli koronaviru hodlá výhradně přes internet pořizovat dárky 37 % oslovených. Údaje vyplývají z průzkumu společnosti GLS realizovaného agenturou Ipsos na vzorku 1100 respondentů.

​DHL Express získal ocenění jako jedno z nejlepších pracovišť na světě

20.10. - DHL Express, přední světový poskytovatel expresních služeb, získal v žebříčku Great Pace To Work® a FORTUNE titul 2. nejlepšího pracoviště na světě. Instituce Great Place to Work® a FORTUNE u DHL Express ocenily rozsáhlé investice a implementace procesů k vytvoření pozitivní a motivující pracovní atmosféry ve více než 220 zemích. Great Place to Work® je globální analytická a poradenská firma pro lidi, která každý rok hodnotí pracovní zkušenosti zaměstnanců podle svého certifikačního programu. V roce 2020 se průzkumu zúčastnilo více než 10 000 organizací, což představuje asi 10,2 milionu zaměstnanců v 92 zemích.

DoDo eviduje čtyřicetiprocentní nárůst poptávky po rozvozových službách

7.10. – Již během jara přinesla koronavirová krize do e-commerce nové vzorce zákaznického chování a významně urychlila přesun nákupů z kamenných obchodů do onlinu. Podobný vývoj očekává logistický startup DoDo rovněž během podzimního nouzového stavu i nadcházející vánoční sezóny a připravuje se na výrazný nárůst poptávky po svých logistických službách. E-shopy s potravinami již nyní požadují 40% navýšení rozvozové kapacity.

spinner