21.11. – Evropští generální ředitelé železniční infrastruktury z Asociace evropských manažerů železniční infrastruktury (EIM) a Společenství evropských železničních a infrastrukturních společností (CER) se ve středu sešli ve Varšavě, aby si vyměnili názory na to, jak posílit evropskou železniční síť do budoucna – tím, že ji zrychlí, zvýší a lépe propojí pro občany i podniky.
Železniční doprava
16.11. – Společnost Alstom uzavřela smlouvu s PKP Intercity, polským národním dopravcem, na dodávku 42 dvoupodlažních elektrických jednotek Coradia Max (EMU) včetně 30 let plnohodnotné údržby. Hodnota kontraktu činí přibližně 1,6 miliardy eur a zahrnuje opci na dalších 30 vlaků.
11.11. – Svaz osobních železničních dopravců SVOD Bohemia zanalyzoval závazky a plány nové vlády týkající se železniční dopravy, které jsou uvedeny v programovém prohlášení. Klíčovým předpokladem pro zvýšení kvality, spolehlivosti a konkurenceschopnosti železnice je podle SVOD Bohemia výrazné navýšení kapacity infrastruktury zejména v jejích nejvytíženějších úsecích a celkové zvýšení užitné hodnoty dopravně významných tratí.
10.11 – Akce na vysoké úrovni konaná dne 5. listopadu 2025 v Kodani, kterou zahájili Flemming Schiller (náměstek stálého státního tajemníka pro dopravu a železnici Dánska), Kristian Schnidt (ředitel pozemní dopravy, GŘ MOVE, Evropská komise) a Oana Gherghinescu (výkonná ředitelka, Agentura Evropské unie pro železnice), se zabývala klíčovými otázkami v evropském železničním odvětví a zaměřila se na harmonizaci předpisů, konkurenceschopnost dodavatelského trhu a nákladovou efektivitu infrastruktury. Pro Evropskou komisi jsou rostoucí náklady a technická roztříštěnost v železničním sektoru negativní spirálou, která brzdí růst železničního sektoru.
4.11. – Společnost AŽD úspěšně navázala na jarní premiéru autonomního vozidla EDITA, které jako první v Evropě dokáže jezdit v otevřené krajině. Od dubna do začátku října 2025 absolvovala EDITA (Experimentální Drážní vozidlo pro Inovativní Technologie AŽD) v tomto unikátním projektu na trati Kopidlno – Dolní Bousov již více než 3 000 kilometrů provozu s cestujícími a potvrdila svou spolehlivost.
31.10.- Společnost Nevomo podepsala dohodu se společnostmi DP World a Deendayal Port Authority (DPA) o nasazení prvního řešení magnetického pohonu svého druhu, které umožňuje samohybnou železniční přepravu sypkého nákladu a kontejnerů v přístavu Deendayal. DP World využije patentovaný posilovač MagRail evropské deep-tech společnosti Nevomo technologie k demonstraci jeho použití v živém indickém přístavním prostředí. Tato iniciativa představuje významný krok k vytvoření půdy pro novou generaci automatizovaných nízkoemisních přístavních operací v Indii.
27.10. – Evropská investiční banka (EIB) poskytuje České republice půjčku ve výši 5 miliard českých korun (zhruba 200 milionů eur) na modernizaci železnic. Ministerstvo financí České republiky předá finanční prostředky z EIB prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury správci národní železniční infrastruktury, společnosti Správa železnic, která bude práce provádět.
24.10. – Představenstvo společnosti České dráhy, a.s., v pozici valné hromady společnosti ČD Cargo, a.s., přijalo rezignaci Tomáše Tótha na funkci předsedy představenstva a výkonného ředitele společnosti ČD Cargo, a.s., a to z vážných osobních důvodů. Rezignace byla podána ke dni 31. října 2025.
23.10. – Společnost Alstom, světový lídr v oblasti chytré a udržitelné mobility, jmenovala nového generálního ředitele skupiny Alstom, kterým bude od 1. dubna 2026 Martin Sion. Ve funkci nahradí Henriho Poupart-Lafarge, který společnost řídil od února 2016 a v květnu oznámil, že se nebude ucházet o další funkční období v roli CEO.
20.10. – Generální ředitelé evropských železničních společností pro osobní dopravu ze Společenství evropských železničních a infrastrukturních společností (CER) a Mezinárodní železniční unie (UIC) byli pozváni společností SNCF Voyageurs do Paříže na výroční setkání, aby diskutovali o své dlouhodobé vizi pro zákazníky a cestující.