Železniční síť Regensburg/Donautal objednala nové elektrické trakční jednotky Mireo

Železniční síť Regensburg/Donautal objednala nové elektrické trakční jednotky Mireo

29.9. - Společnost Siemens Mobility získala zakázku na dodávku 23 čtyřvozových elektrických trakčních jednotek Mireo pro provozovatele agilis Eisenbahngesellschaft, dceřiné společnosti BeNEX. Jednotky pro železniční síť Regensburg/Donautal budou dodány v roce 2024 a zahájení osobní dopravy je plánováno na prosinec 2024. Bayerische Eisenbahngesellschaft (BEG), která plánuje, financuje a řídí provoz regionálních a příměstských železnic jménem Svobodného státu Bavorska, požadovala ve svém výběrovém řízení na některé části železniční sítě nová vozidla. Jednotky Mireo budou provozovány na nové lince RE 50 (Norimberk - Regensburg - Plattling) a RB Line 51 (Neumarkt - Regensburg - Plattling).

"S jednotkami Mireo od společnosti Siemens měla dopravní společnost agilis v hodnocení kvality nabídek podaných v soutěži uspořádané bavorským objednatelem veřejné dopravy BEG pro síť Regensburg/Donautal jasný náskok před konkurencí. Konkrétnější orientace na požadavky regionální dopravy není možná. Fantastický úspěch, který zajistí společnosti agilis, lídrovi v oblasti kvality v železniční zemi Bavorsku, skvělou budoucnost," uvedl Michael Vulpius, generální ředitel mateřské společnosti BeNEX.

"Vysoký komfort pro cestující díky velkoryse navrženým interiérům byl hlavním tématem při objednávání našich nových vozidel. Je pro nás důležité, aby se cestující ve vlaku cítili pohodlně. Právě to v agilisu prosazujeme," řekl Axel. Hennighausen, výkonný ředitel pro provoz a technologie ve společnosti agilis.

"Uvedení nových vozidel do provozu v síti Regensburg/Donautal nabízí našim cestujícím významnou přidanou hodnotu v podobě spojení s Norimberkem a tam i připojení na dálkovou dopravu, což je milník v historii společnosti agilis," doplnil Gerhard Knöbel, obchodní a mobilizační ředitel projektu.

Albrecht Neumann, generální ředitel ve společnosti Siemens Mobility, zakázku komentoval: "V Siemens Mobility jsme rádi, že jsme byli pověřeni dodávkou nových jednotek pro síť Regensburg/Donautal. Z naší úspěšné řady Mireo jsme již prodali více než 240 vozidel. Elektrické trakční jednotky Mireo přesvědčí provozovatele i cestující vyšším pohodlím, spolehlivostí a energetickou účinností. Speciálně pro síť Regensburg/Donautal jsme vyvinuli novou, mimořádně výkonnou variantu jednotky Mireo, která je vybavena dvěma přídavnými hnacími nápravami a umožňuje tak vyšší zrychlení."

Nové jednotky Mireo disponují 216 místy k sezení a díky svému prostornému designu poskytují cestujícím větší pohodlí. U každých nástupních dveří je například víceúčelový prostor, který navíc není omezen sklopnými sedadly, což dále zvyšuje užitek pro cestující. Všechna vozidla jsou vybavena bezbariérovým přístupem pro cestující se sníženou schopnosti pohybu a orientace. Kromě toho je na palubě vozidla plošina pro vozíčkáře, která umožňuje nástup a výstup vozíku ve stanicích s nižšími nástupišti. Cestujícím usnadňuje uložení kufrů velké množství zavazadlových stojanů.

Informační systém pro cestující v reálném čase zobrazuje aktuální časy příjezdů a odjezdů, možnosti přestupů na jednotlivých zastávkách. Vozidla budou mít speciálně upravený povrch skel oken pro zlepšení příjmu mobilního signálu. Kromě toho budou mít cestující ve vlacích k dispozici bezplatné Wi-Fi.

Elektrická trakční jednotka Mireo od společnosti Siemens Mobility je škálovatelné článkové vozidlo, jehož hmotnost byla výrazně snížena díky různým konstrukčním opatřením, včetně použití lehkých podvozků s vnitřním rámem. Kromě toho výrazně lepší aerodynamika ve srovnání s předchozími modely přispívá k nižší energetické náročnosti. Díky tomu je tato nová varianta jednotky Mireo mimořádně výkonná a umožňuje vyšší zrychlení. Vozidlo dosahuje nejvyšší provozní rychlosti 160 km/h.

Jednotky Mireo jsou vyráběny v závodě Siemens Mobility v Krefeldu.

(pav)

Vizualizace: Siemens Mobility

spinner