2.4. – Sdružení pod vedením stavební společnosti Metrostav vstupuje do závěrečné etapy výstavby obchvatu kolem Řevničova, který tvoří jeden z nových úseků dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary. Navzdory pandemii koronaviru a dodatečně zjištěnému nestabilnímu podloží v dotčené lokalitě stavba míří do své finální fáze. Projekt významně zrychlila rekordně rychlá výstavba klíčového mostu, který překonává rokli Krušovického potoka právě v sesuvném území.
Aktuálně
2.4. – Krajský úřad Jihočeského kraje zamítl žádost Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) o vyvlastnění pozemků motocentra pro stavbu dálnice D3 u Tábora. Informaci České televize dnes potvrdili zástupci ŘSD i jeden z majitelů pozemků. ŘSD se proti rozhodnutí odvolá.
2.4. – Dne 1. dubna před 22 lety Ministerstvo dopravy obnovilo Ředitelství vodních cest ČR a pověřilo jej realizovat investice pro zkvalitnění infrastruktury sítě českých vodních cest a zlepšit tak podmínky pro provoz plavby. Výročí slaví společně s dodavateli prací, kdy i za nouzového stavu státu pokračuje výstavba na pěti staveništích na Vltavě, Labi i Baťově kanále.
1.4 – Velké tuzemské logistické firmy dosud zaznamenaly vícenáklady a ztráty v souvislosti s epidemií koronaviru přes 35 milionů Kč. S pokračujícími nákupy ochranných pomůcek náklady dál rostou. Řekl to viceprezident České logistické asociace Miroslav Rumler.
1.4. – Odložení splatnosti mýta bez garancí státu není možné, tvrdí jeden z největších tuzemských poskytovatelů služeb pro dopravce společnost DKV Euro Service. Podle ní by všichni poskytovatelé služeb nesli přílišné riziko, že nedostanou od některých klientů z řad dopravců, kteří se nyní potýkají s finančními problémy, platby za tři měsíce místo jednoho jako nyní. Uvedl to ředitel DKV Euro Service pro ČR s Slovensko Lukáš Ondráček. Vláda v pondělí rozhodla o odložení splatnosti mýta o tři měsíce, dopravci totiž nyní kvůli poklesu zakázek řeší finanční problémy.
1.4. – Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors Service přehodnotila kvůli dopadům koronaviru výhled ratingu u 11 provozovatelů evropských letišť. Nejlépe z těchto změn vyšlo Letiště Praha, kterému Moody's potvrdila hodnocení úvěrové spolehlivosti na známce Aa3. U dalších rating přesunula do režimu pozorování s předpokládaným snížením, anebo zhoršila výhled ze stabilního na negativní.
1.4. – Rekonstrukce patnáctikilometrového koridorového úseku mezi Velimí a Poříčany, který patří k nejfrekventovanějším na české železnici, bude stát 3,83 miliardy Kč. Provede ji sdružení stavebních firem Switelsky Rail a Subterra. Dnes o tom informovala Správa železnic. Stavba by měla začít letos v červnu a dokončená bude v roce 2022.
1. dubna – Středočeský kraj omezí od pátku železniční spoje v regionu. Rozhodl o tom včera krajský krizový štáb. Důvodem je snaha o snížení rizika nákazy onemocněním COVID-19. Informovala o tom Helena Frintová ze středočeského hejtmanství.
31.3. – Šíření koronaviru a s ním spojená vládní opatření dostala tuzemskou dopravu do situace, jakou v novodobé historii nepamatuje. Stovky spojů byly kvůli nízkému zájmu zrušeny, snižuje se automobilový provoz a kamionoví dopravci mají potíže kvůli výraznému úbytku zakázek. Řada dopravních firem tak počítá podle analytiků se stamilionovými škodami, některé zřejmě zbankrotují. Situace se podle nich bude po krizi v některých odvětvích zlepšovat jen pozvolna a budou nutné i zásahy státu.
31.3. – Letecké společnosti teď ve srovnání s polovinou ledna fungují s využitím méně než poloviny svých kapacit. Jen minulý týden je proti plánovaným letům snížily o 20 milionů sedadel. Informovala o tom analytická společnost OAG Aviation Worldwide. Pandemie nemoci způsobené koronavirem kvůli omezením cestování zcela paralyzovala leteckou dopravu.