1.2. – Zlepšení v oblasti bezpečnosti na železnici nebo jednotné podmínky na dráze v rámci Evropské unie. To má přinést novela zákona o dráhách, která začíná platit od prvního února. Drážní úřad nově získá přehled o tom, pro jaké dopravce a kdy strojvedoucí řídil vlaky i jak strojvedoucí dodržují pravidla odpočinku mezi směnami.
Aktuálně
1.2. – Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začne v pátek 4. února stavět část dálnice D3 Třebonín – Kaplice za 1,87 miliardy Kč. První práce zahrnující skrývku ornice potrvají do konce března. Řekl to mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Úsek Třebonín-Kaplice dlouhý 8,5 kilometru by se měl stavět tři roky. Postaví ho firma Metrostav Infrastructure.
1.2. – Dne 28. ledna 2022 byl valnou hromadou potvrzen Antonín Felber výkonným ředitelem spolku Zelená železnice. Jeho nominaci předložilo a schválilo předsednictvo spolku. Zkušený manažer se do České republiky vrátil po tříletém angažmá ve společnosti HaslerRail ve Švýcarsku. Hlavním úkolem výkonného ředitele bude naplňovat definované cíle spolku, kterými je koordinovaný rozvoj bezemisní železniční dopravy tak, aby zajistila obyvatelstvu i hospodářství České republiky kvalitní mobilitu a zároveň, aby investice do vývoje, výroby vozidel, ale také do budování související infrastruktury byly efektivní a pro dopravce i objednatele finančně dostupné.
1.2. – Mobile Industrial Robots (MiR), přední mezinárodní lídr na trhu autonomních mobilních robotů (AMR), zaznamenal v loňském roce 42% nárůst prodejů oproti roku 2020. Prosinec přitom pro společnost představoval rekordní měsíc s téměř 300 dodanými roboty, což je více než v kterémkoliv předchozím měsíci.
1.2. – Již dva roky se Česká republika potýká s pandemií covid-19, která zasáhla téměř všechny odvětví ekonomiky. Velké množství společností se tak muselo situaci přizpůsobit a své podnikání a služby přesunout do on-line prostředí. Rozvoj e-commerce sebou přinesl řadu výzev i pro obalový průmysl. Podle predikcí společnosti RAJA budou trendy ve světě obalů pro rok 2022 určovány zejména důrazem na udržitelnost, cenou materiálů a rozvojem nových technologií.
1.2. – Po úspěšném uvedení modelu Škoda Enyaq iV rozšiřuje Škoda Auto tuto modelovou řadu o elegantní kupé. Součástí nabídky je také sportovní verze RS. Škoda Enyaq Coupé iV má emocionálnější vzhled a navzdory sportovním liniím nabízí velkorysý interiér a zavazadlový prostor s objemem 570 l. Hodnota součinitele odporu vzduchu cx 0,234 j.e nižší než u vozu Enyaq iV. Díky dojezdu až 545 km (jedná se o předběžné hodnoty) v režimu WLTP, v závislosti na dané výbavě, tak zvládá Enyaq Coupé COUPÉ iV každodenní jízdu ve městě i dlouhé cesty. V nabídce je pohon zadních nebo všech kol a tři výkonové stupně od 150 kW až do 220 kW (verze Enyaq Coupé RS iV). Designy interiérů známé již z vozu Enyaq iV nahrazují klasické výbavové stupně.
31.1. – Lokomotiva Siemens Vectron absolvovala úspěšně poslední kompatibilní testy s ETCS loni v listopadu a stala se tak prvním typem v ČR provozovaného železničního vozidla, které prokázalo kompatibilitu jak s ETCS tratí podle základní specifikace 2, tak i s ETCS tratí podle základní specifikace 3. K testování byla využita lokomotiva číslo 193 901 s palubní částí ETCS dle základní specifikace 3 provozovatele Správy železnic a lokomotiva 383 012 s palubní částí ETCS dle základní specifikace 2 provozovatele ČD Cargo. Jak Správa železnic, tak ČD Cargo výrazným způsobem přispěly k úspěšnému provedení testů kompatibility. Informovala o tom společnost Siemens Mobility
31.1. – Od 2. února 2022 začnou platit nová pravidla pro vysílání pracovníků v silniční dopravě, která nastavil Silniční balíček. Pro mezinárodní dopravu je to velmi důležité, protože skončí chaos, který v této oblasti od roku 2016 panuje. Nejasná pravidla o vysílání totiž využívají bohatší západní země k potlačení levnější konkurence z východu vynucováním dodržování místních často nedohledatelných předpisů i od zahraničních dopravců. To naše dopravce připravilo o konkurenční výhodu, ale také jim přináší mnoho byrokratických překážek. Na druhou stranu, pochopitelná byla snaha zamezit činnosti firem, zaměstnávající tzv. nomádské řidiče z východu, kteří měsíce žijí ve svých kamionech. Upozornil na to mluvčí Sdružení ČESMAD Bohemia Martin Felix.
31.1. – Oprava příjezdové haly českobudějovického vlakového nádraží bude hotová do konce letošního roku. Všechny práce na opravě nádraží potrvají do července 2023. Nejpozději v prosinci dokončí dělníci také obnovu píseckého nádraží. Letos v květnu bude hotová modernizace nádražní budovy ve Veselí nad Lužnicí. Řekla to mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová.
31.1. – Předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová a americký prezident Joe Biden vydali v pátek společné prohlášení, z něhož vyplývá, že Evropská unie hodlá v krátkodobém horizontu dovézt z USA více zkapalněného zemního plynu (LNG), aby unie byla chráněna před možným výpadkem dodávek z Ruska v důsledku případné invaze na Ukrajinu.