5.2. – Správa železnice bude letos hospodařit s rozpočtem 53 miliard korun, z toho 37 miliard by měla mít na investice. Se stejnou částkou organizace začínala i loni, nakonec však měla skoro 60 miliard korun. Správa bude muset kvůli úsporám odložit zahájení některých připravovaných staveb, šetřit bude i na údržbě. Včera to uvedli ministr dopravy Martin Kupka a generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Ministr plánuje změny ve správní radě organizace.
Aktuálně
4.2. – Společnost MAN Truck & Bus Czech Republic, s. r. o., pořádá v současnosti pro více než dvě stovky svých zákazníků Road Show nazvanou OptiView, která do Česka poprvé přiváží technologickou novinku – digitální kamerový systém OptiView.
4.2. – Zkušenosti z oblasti provozu, obchodu či bezpečnosti budou mezi sebou nově sdílet Letiště Praha společně se vzdušnými přístavy v Brně, Karlových Varech, Pardubicích a Ostravě. Zájem spolupracovat včera podpisem memoranda v Brně potvrdili zástupci Letiště Praha a čtyř regionálních letišť.
4.2. – Společnost ČEPRO dosáhla v roce 2021 rekordního zisku před zdaněním ve výši 2,065 miliardy Kč. Firma pokračuje v úspěšné obchodní strategii a prokázala schopnost efektivně reagovat na tržní a celospolečenské změny, které provázeli rok 2021.
4.2. – Společnost cargo-partner efektivně přeměnila své zastoupení v Jakartě na plně funkční pobočku, aby dále posílila svůj závazek v jihovýchodní Asii, pro společnost strategicky velmi důležitém regionu. Tato expanze je logicky dalším krokem pro cargo-partner, jelikož obchod z a do Indonésie neustále roste.
4.2. – Podpisem smluv vyvrcholila jednání o spolupráci mezi společnostmi BusLine a ZDAR v oblastech Litomyšl a Jevíčko. Regionální dopravce ZDAR bude v pozici poddodavatele dopravního výkonu obsluhovat svými autobusy zmíněné dvě oblasti Pardubického kraje s využitím čtrnácti autobusů.
4.2. – Lednové údaje o registracích osobních automobilů nadále odrážejí aktuální problémy ve výrobě a distribuci nových vozů. Oproti kritickému roku 2021 jde sice o desetiprocentní nárůst, avšak ve srovnání s rokem 2020 a 2019 vychází počty o 15 % hůře. Informovali o tom zástupci Svazu dovozců automobilů (SDA).
3.2. – Mezinárodní logistický provider DACHSER investuje do nákladních vozidel a firemních osobních vozů na elektrický pohon a odpovídajících nabíjecích systémů. Společnost má v plánu také testování nákladních vozidel poháněných vodíkem.
3.2. – Ve společnosti ČD Cargo bylo dokončeno kolektivní vyjednávání. Nová podniková kolektivní smlouva bude platná od 1. dubna 2022 do 31. března 2023. Společnost to uvedla v tiskové zprávě.
3.2. – Další významný hráč globálního byznysu se připojil k DB Schenker a Lufthansa Cargo na cestě za zelenějším dodavatelským řetězcem: výrobce elektroniky a počítačových technologií Lenovo se rozhodl tímto způsobem přepravovat ze Šanghaje do Frankfurtu nad Mohanem 20 tun zboží týdně. Náklad tvoří primárně notebooky a počítače pro soukromé i firemní uživatele. Uhlíkově neutrální nákladní let je jediným pravidelným charterovým spojem na světě, který zcela využívá udržitelné letecké palivo.