7.2. – Společnost Siemens oznámila, že přední výrobce letadel Airbus zvolil aplikaci Capital pro vývoj elektrických a elektronických systémů (E/E) z portfolia Siemens Xcelerator. Cílem implementace tohoto řešení je zrychlení vývoje komerčních letadel.
Aktuálně
7.2. – Autobusová zájezdová doprava se dál potýká s existenční krizí. Podnikání ukončily v posledních měsících desítky provozovatelů. Další firmy musely zúžit svůj vozový park až o třetinu, navíc jim odešla až polovina zaměstnanců. Naposledy v lednu dopravci zaznamenali pokles výkonů oproti předkrizovým dobám až o 90 procent. Uvedli to zástupci Asociace nepravidelné autobusové dopravy (ANAD). Dopravci v minulých týdnech žádali stát o narovnání podmínek vůči pravidelné dopravě.
7.2. – Prodáváte věci na internetu? Mějte se na pozoru před podvodníky. Balíkový přepravce GLS varuje před množícími se případy falešných nakupujících na internetu, jejichž cílem je neoprávněné získání osobních údajů nebo finančního prospěchu.
7.2. – V Pardubickém kraji pokračují komplikace v regionální autobusové dopravě způsobené nemocí covid-19. Kvůli značné nemocnost řidičů nebo jejich karanténám už hejtmanství muselo od 17. ledna zavést prázdninové jízdní řády s doplněnými školními spoji na Orlickoústecku, kde má potíže se zaměstnanci společnost ČSAD Bus Ústí nad Orlicí. S výpadky řidičů se potýká i společnost Arriva autobusy, která zajišťuje dopravu hlavně na Chrudimsku s přesahy na Pardubicko a Svitavsko. Zatím se ale v těchto oblastech jízdní řády nezměnily, řekl vedoucí krajského odboru dopravy Ladislav Umbraun.
7.2. – Do brněnských ulic včera naposledy vyjel z komínské vozovny trolejbus typu 25Tr. Na čele a na boku měl malý transparent „Poslední jízda“ a postupně projel všemi trolejbusovými linkami. Po městě jezdilo v minulých letech pouze devět kusů tohoto typu kloubového trolejbusu z let 2007 až 2009 a ve službě cestujícím budou vozidla pokračovat v Ústí nad Labem, kam je brněnský dopravní podnik odprodal, řekla mluvčí podniku Hana Tomaštíková. Na rozloučení se přišly podívat desítky nadšenců, obvykle s fotoaparáty. Trolejbus jezdil přes plně obsazený, další fotografové lemovali ulice.
7.2. – Dopravní terminál, který plánuje postavit hlavní město na Smíchovském nádraží, získal kladné stanovisko v posouzení vlivu záměru na životní prostředí (EIA). Podle odboru ochrany prostředí pražského magistrátu, který stanovisko vydal, stavba významně neohrozí životní prostředí. Terminál má zlepšit přestup mezi metrem, tramvajemi, vlaky a příměstskými spoji a bude v něm i P+R záchytné parkoviště pro asi 1000 aut.
6.2. – Zástupci hlavního města jednali v pátek s ministrem dopravy Martinem Kupkou o dostavbě Pražského a městského okruhu z Pelc-Tyrolky do Štěrbohol a výstavbě metra D z Pankráce do Písnice. Diskutovali o možnostech, jak by stát městu v rámci těchto staveb pomohl. Konkrétní dohody nepadly. Další jednání je naplánováno na příští týden. Po jednání to řekl náměstek primátora Adam Scheinherr.
6.2. – Insolvenční správkyně firmy Heavy Machinery Services (HMS) vyplatila čtyřem věřitelům 290,8 milionu Kč. Největší sumu, 244,6 milionu, získala firma Popelante Development Limited, která do řízení vstoupila místo firmy Gomanold. Správkyně vyplatila věřitele poté, co Vrchní soud v Praze zamítl odvolání dvou věřitelů. Vyplývá to z informací v insolvenčním rejstříku.
5.2. – Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo včera stavět část dálnice D3 Třebonín – Kaplice za 1,87 miliardy Kč bez DPH. Úsek dlouhý 8,6 kilometru chce stát zprovoznit koncem roku 2024. Celá dálnice D3 by měla být hotová do roku 2030, jihočeská část do roku 2025. Státní fond dopravní infrastruktury má teď na stavbu dálnic a silnic I. tříd tři miliardy Kč, řekli včera novinářům zástupci ŘSD, fondu a ministerstva dopravy.
5.2. – Úsek IV. železničního koridoru Nemanice – Ševětín bude stát podle odhadů 20 miliard Kč. Stát by ho chtěl stavět jako stavbu ve spolupráci veřejného a soukromého sektoru, takzvanou PPP (Public Private Partnership), jako jeden z prvních železniční projektů tohoto typu v ČR. Přípravná fáze by měla skončit v roce 2023, řekl včera novinářům generální ředitel Správy železnic (SŽ) Jiří Svoboda.