Kombinovaná doprava

DCT Gdaňsk bude mít nyní stálé zastoupení v Praze

8.9. – Kontejnerový terminál DCT Gdaňsk si v průběhu posledních let vytvořil stabilně rostoucí pozici na Českém a Slovenském trhu – přes jeho terminál proudí každý rok proudí desítky tisíc kontejnerů z obou těchto zemí. To by však nebylo možné bez přímého vlakového servisu do České republiky, který byl zahájen v roce 2017. „Abychom mohli lépe obsloužit naše zákazníky v těchto zemích, DCT Gdaňsk bude mít nyní permanentní lokální zastoupení v Praze, které přinese přímou spolupráci a kontakt s našimi zákazníky v České republice a na Slovensku,“ uvedl DCT Gdaňsk.

​Ing. Pavlína Tomková: Možnost efektivně nastavit podmínky čerpání veřejné podpory existuje

V čísle 5/2020 se Dopravní noviny věnovaly tématům železniční a kombinované dopravy. K rozhovoru s prezidentem ČESMAD Bohemia Josefem Melzerem nám poslala své stanovisko Ing. Pavlína Tomková, vedoucí Oddělení rozvoje železniční a kombinované dopravy na Ministerstvu dopravy.


Ministerstvo dopravy: Možnost efektivně nastavit podmínky čerpání veřejné podpory existuje

V tištěném vydání 5/2020 se Dopravní noviny věnovaly tématům železniční a kombinované dopravy. K rozhovoru s prezidentem ČES­MAD Bohemia Josefem Melzerem nám poslala své stanovisko Ing. Pavlína Tomková, vedoucí Oddělení rozvoje železniční a kombinované dopravy na Ministerstvu dopravy. Stanovisko Ministerstva dopravy je zveřejněno i v nejnovějším vydání tištěných Dopravních novin 11/2020 se speciální přílohou o železniční a kombinované do­pravě, které vychází dnes. 

Polsko vidí budoucnost intermodality optimisticky

Při pohledu na ekonomický dopad koronaviru v Polsku existuje podle odborníků prostor pro optimismus. Země byla ekonomicky méně zasažena než jiné evropské země. Intermodální trh by z toho mohl těžit. I díky tomu, že do období krize vstupoval v dobré kondici. Velký prostor pro zlepšení přitom odborníci vidí i na hranici s Českem a Slovenskem.

Přístav Hamburk přeložil v prvním čtvrtletí méně zboží

19.5. – Také největší německý univerzální přístav Hamburk byl zasažen důsledky koronavirové krize. V prvém čtvrtletí letošního roku se překlad zámořského zboží v meziročním srovnání propadl na 31,9 milionu tun (-7,9 %). Překlad kontejnerů dosáhl 2,2 milionu TEU, což znamená meziroční pokles o –6,6 %. Množství kontejnerů určených pro přepravu do vnitrozemí (převážně po železnici) si zachovala srovnatelnou stabilní úroveň, zatímco překlad kontejnerů určených pro transhipment rapidně poklesl na 772 000 TEU, což znamená v meziročním srovnání pokles –10,8 %. Pokles importních a exportních zbožových proudů v rámci dodavatelských řetězců byl v prvé řadě způsoben pádem čínského hospodářství a následným výpadkem pravidelných námořních spojení (blank sailings) mezi Asií a Evropou.

​DACHSER organizuje přepravy po Nové Hedvábné stezce uceleným vlakem

23.4. – Společnost BASF svěřila svému dlouholetému logistickému providerovi společnosti DACHSER organizaci svého prvního uceleného vlaku do Číny. Vlak se 42 kontejnery s produkty BASF měl svůj cíl v čínském městě Xi´an. DACHSER se postaral o všechny organizační aspekty, a to včetně koordinace se železničním operátorem, vyřízení celních formalit a distribuce zboží v Číně.

​Překladiště v Malešicích zřejmě nebude, firma stáhla žádost o EIA

22.4. – Firma Rail Cargo Group, která chtěla postavit železniční překladiště v pražských Malešicích, požádala o zastavení posuzování vlivu projektu na životní prostředí (EIA). Posudek, který si k plánu nechal zpracovat magistrát, doporučil vydat záporné stanovisko. Uvedl to řekl mluvčí magistrátu Vít Hofman. Bez kladného stanoviska projekt nemůže pokračovat. Se stavbou terminálu dlouhodobě nesouhlasí Praha 10 a další dotčené městské části.

Josef Melzer (ČESMAD Bohemia): Neutrální terminály nemohou zodpovídat za převod zboží ze silnice na železnici

V rámci Operačního programu II byly pro kombinovanou dopravu vyhlášeny výzvy na podporu terminálů i na pořízení intermodálních jednotek. O tom, jakou tyto výzvy měly odezvu, ale také o perspektivách kombinované dopravy, jsme hovořili s prezidentem Sdružení ČESMAD Bohemia a jednatelem společnosti M+L Logistik Josefem Melzerem.

​PKP CARGO INTERNATIONAL: Prioritou je stát se lídrem intermodální dopravy v Trojmoří

Česká společnost PKP CARGO INTERNATIONAL, do rebrandingu na podzim loňského roku ještě Advanced World Transport (AWT), si už dlouho udržuje pozici druhého největšího nákladního železničního dopravce v České republice, ale v rámci celé skupiny PKP CARGO má velké ambice také v kombinované dopravě.

​Ing. Pavlína Tomková (MD ČR) pro DN: Úspěšnost podaných projektů na podporu překladišť dosahuje v poslední výzvě 86 procent

Kombinovaná doprava je na vzestupu zejména v přeshraniční dopravě. Dovoz zboží prostřednictvím kombinované dopravy od roku 2014 vzrostl o 57 procent. Toto období má časový průnik s operačním programem Doprava 2014 – 2020 (OPD II), do něhož spadá také podpora modernizace a výstavby překladišť s veřejným přístupem i pořízení jejich přepravních jednotek. O zkušenostech s dosavadními výzvami jsme hovořili s Pavlínou Tomkovou, vedoucí oddělení rozvoje železniční a kombinované dopravy na Odboru drážní a vodní dopravy MD ČR.

spinner