Kombinovaná doprava

​Vyšlo v DN č. 5

Ralf-Charley Schultze (UIRR): Kapacitu tratí pro nákladní dopravu by zvýšilo prodloužení osobních vlaků

15.3. – V kombinované dopravě pokračoval loni pokles přepraveného zboží. Vyjádření k tomu, co je třeba učinit pro zastavení tohoto trendu, nám poskytl Ralf-Charley Schultze, prezident Mezinárodní unie kombinované dopravy železnice/silnice (UIRR).

​UIRR: Kombinovaná doprava vykázala opět pokles v objemu zboží

Automatizovaná řešení nabízejí obrovský potenciál, pokud jde o vnitřní tok materiálu. Na letošním veletrhu LogiMAT v německém Stuttgartu bude společnost Linde Material Handling demonstrovat možnosti, které jsou k dispozici malým, středním i velkým společnostem, a ukáže, jak lze úspěšně realizovat širokou škálu projektových požadavků.

​Komentář: Co přinesl leden v dopravě a logistice

Hlavním tématem měsíce ledna, vedle eskalace teroristických útoků na tranzitující plavidla v Rudém moři ze strany jemenských povstalců (na kteréžto téma bylo již vyřčeno mnoho), byla, a i nadále bezesporu zůstává, kombinovaná doprava. Bylo by proto vhodné zanalyzovat, co vedlo vedoucí účastníky ke znásobení aktivity.

Vyšlo v DN č. 5

​Martin Hořínek (ŽESNAD.CZ): Nákladní dopravci potřebují kvalitní časy na infrastruktuře

14.3. – Výkony železniční nákladní dopravy a kombinované dopravy loni klesaly. O přiblížení aktuální situace v těchto oborech jsme požádali prezidenta Sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.CZ a jednatele společnosti METRANS Rail, s.r.o., Martina Hořínka.

Vyšlo v DN č. 5

Zeptali jsme se Vladimíra Doboše, ředitele pražského zastoupení Hafen Hamburk Marketing (HHM)

13.3. - Jaký dopad na námořní dopravu a chod přístavů má situace v Rudém moři a v Panamském průplavu?

​Vyšlo v DN č. 5

Jan Sechter (HK ČR): Emisní povolenky v dopravě mohou ohrozit i další odvětví ekonomiky

12.3. – Doprava i celá ekonomika se musí stále více vypořádávat se snahou Evropské komise o dekarbonizaci. Jak se na tuto problematiku a preferovaný modal shift od silniční dopravy k železniční dívá Hospodářská komora České republiky, to nám přiblížil předseda její Dopravní sekce Jan Sechter.

Právě vychází v DN č. 5

​METRANS: Výzvy současné železniční dopravy a cesta k ekologické transformaci dopravy

8.3. – Železniční doprava, přestože má potenciál být klíčovým prvkem ekologické mobility, čelí značným výzvám, které brání dosažení ambiciózních cílů spojených s politickým závazkem na ekologickou a udržitelnou dopravu. V tomto ohledu stojí proti sobě politicky deklarované zájmy a dnešní realita.

​Právě vychází v DN č. 5

MD: Je žádoucí rozvíjet kombinovanou dopravu na bázi pravidelných linek

7.3. – Kombinovaná doprava a železniční nákladní doprava jsou Evropskou komisí pokládány za důležitou cestu k dekarbonizaci dopravy. O modal shift ze silnice na železnici EU usiluje již dlouho, avšak zatím prakticky bezvýsledně. Abychom přiblížili pohled Ministerstva dopravy na tuto problematiku, zaslali jsme tiskovému oddělení následující dotazy; odpovědi resortu přinášíme v nezměněném znění.

Vydání DN č. 5

Výběr článků z DN č. 5 přineseme 21. března.

(lan)

​Lodě rejdařů stále obeplouvají Afriku, očekává se růst zájmu o železniční přepravy

29.2. – Námořní přepravy mezi Asií a Evropou jsou stále ovlivněny tím, že mnozí rejdaři kvůli útokům na lodě zastavili využívání Suezského průplavu. Lodě tak dočasně obeplouvají Afriku, což má za následek delší přepravní časy a zdražení přeprav. Proto se očekává růst zájmu o železniční spojení se sběrnými kontejnery, které společnost PST CLC Mitsui-Soko zajišťuje s pravidelnými odjezdy a servis je schopna okamžitě zajistit i pro celé kontejnery jak z, tak do Číny.

spinner