Kombinovaná doprava

Gebrüder Weiss provozuje pravidelnou železniční linku z Číny do České republiky

1.4. - Gebrüder Weiss zareagoval na omezenou dostupnost přepravní kapacity z Číny do Evropy nabídkou pravidelné sběrné kontejnerové služby s využitím železničního spojení. „Českým importérům nabízíme alternativu k letecké a námořní nákladní dopravě z celého čínského území, kterou je vlakové spojení. Kontejnery se zásilkami konsolidovanými pod naším dohledem odjíždí ze Si-anu každý týden a po 18 až 21 dnech jsou bez jakékoli překládky přistaveny k odbavení na naší centrále v Jenči u Prahy,“ uvedl Jan Kodada, ředitel obchodu a marketingu Gebrüder Weiss ČR.

Evropská komise: Dvě studie potvrdily negativní dopad balíčku mobility

Evropská komise v únoru zveřejnila výsledky dvou studií o očekávaném dopadu dvou specifických
aspektů silničního Balíčku mobility I, který byl schválen 15. července 2020, na kombinovanou dopravu.

​Ing. Peter Kiss (METRANS) pro DN: I v současné složité situaci jsou naše linky plně vytížené

Nové pravidelné spojení mezi Slovenskem a Čínou, využití opce na nákup dalších lokomotiv, investice do terminálu u Berlína. To jsou jen některá důležitá rozhodnutí, jež má za sebou v posledním roce vedení společnosti METRANS. V roce, kdy život i obchodní vztahy výrazně ovlivnila pandemie koronaviru. Jak se s náročnou situací firma vyrovnávala i zda rozhodnutí o důležitých investicích bylo správné, prozradil v rozhovoru pro Dopravní noviny výkonný ředitel skupiny METRANS Ing. Peter Kiss.

​Ing. Vladimír Fišer (Bohemiakombi) pro DN: Kombinovaná doprava koronaviru odolává

Společnost Bohemiakombi se s problémy koronavirové doby, jež nahrává železnici, vyrovnává se zkušenostmi jednoho z největších operátorů kombinované dopravy v České republice, který působí už bezmála tři desetiletí. O aktivitách posledních měsíců i novinkách přepravních služeb jsme si povídali s jejím jednatelem Vladimírem Fišerem.

​Zeptali jsme se Ing. Pavlíny Tomkové

Zeptali jsme se Ing. Pavlíny Tomkové, vedoucí oddělení rozvoje železniční a kombinované dopravy na ministerstvu dopravy

Poslední výzva z operačního programu Doprava v rámci SC 1.3 OPD – pořízení přepravních jednotek kombinované dopravy, skončila loni v lednu. Jaká byla odezva ze strany dotčených subjektů? A jaká podpora byla realizována?


Ralf‑Charley Schultz (UIRR): Růstu kombinované dopravy pomohou především investice do infrastruktury

Mezinárodní unie kombinované dopravy železnice/silnice (UIRR) reagovala na balíček mobility přijatý 15. července s tím, že může vést k reverznímu modálnímu shiftu od udržitelného módu ke kamionům. Konkrétně 8 procent objemu evropské kombinované dopravy ve srovnání s rokem 2019 (ekvivalent k 15 miliardám tunokilometrů) je ohroženo návratem zpět k dálkové kamionové dopravě. Podrobnosti o stanovisku UIRR nám přiblížil její prezident Ralf‑Charley Schultz.

Swietelsky Rail CZ v kolínském přístavu prodlužuje vlečkovou kolej

8.2. - Na zhruba 24 milionů korun vyjde dostavba čtyř set metrů vlečkové koleje a instalace tří výhybek v kontejnerovém terminálu kolínského přístavu, kterou nyní provádí společ­nost Swietelsky Rail CZ. Práce skončí v květnu.

P & O Ferrymasters zahájila přímé vlakové spojení z Lovosic do Rotterdamu

V polovině listopadu zahájila společnost P & O Ferrymasters multimodální spojení spojující Českou republiku s Británií. Spojení zahrnuje vlakovou dopravu mezi Lovosicemi a přístavem Europoort Rotterdam, největším v Evropě. Náklad přijíždějící do Rotterdamu lze poté odeslat prostřednictvím služeb společnosti P & O Ferries či dalších mezinárodních operátorů do několika přístavů na východním pobřeží Británie.

Zpráva o kombinované dopravě vyznívá slibně

Trh kombinované dopravy vzroste v období mezi lety 2009 a 2029 o téměř 150 procent. Tento velmi pozitivní pohled je součástí nové zprávy o kombinované dopravě, kterou na konci října společně předložily Mezinárodní unie železnic (UIC) a Mezinárodní unie pro kombinovanou dopravu železnice/silnice (UIRR).

DCT Gdaňsk bude mít nyní stálé zastoupení v Praze

8.9. – Kontejnerový terminál DCT Gdaňsk si v průběhu posledních let vytvořil stabilně rostoucí pozici na Českém a Slovenském trhu – přes jeho terminál proudí každý rok proudí desítky tisíc kontejnerů z obou těchto zemí. To by však nebylo možné bez přímého vlakového servisu do České republiky, který byl zahájen v roce 2017. „Abychom mohli lépe obsloužit naše zákazníky v těchto zemích, DCT Gdaňsk bude mít nyní permanentní lokální zastoupení v Praze, které přinese přímou spolupráci a kontakt s našimi zákazníky v České republice a na Slovensku,“ uvedl DCT Gdaňsk.

spinner