Infrastruktura

Stát testuje nové metody dopravních zakázek, chce omezit zdržení

10.12. – Stát hledá a testuje nové metody výběru zhotovitelů dopravních staveb ve veřejných soutěžích. Nové metody by měly především zkvalitnit průběh projektů a omezit tak případy, kdy v soutěžích vítězí firmy často jen na základě nejlacinější ceny. Pilotním projektem, ve kterém bude metoda použita, je studie trati mezi Přerovem a Ostravou. Uvedla to mluvčí ministerstva dopravy Lenka Rezková. Výběr na základě nejnižší ceny vede podle odborné veřejnosti k problémům při realizaci, konečná cena se navíc často zvyšuje.

SŽDC chce zvýšit výdaje na údržbu, letos utratila devět miliard Kč

7.12. – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce postupně navyšovat výdaje na údržbu tratí. Letos jejich údržba stála devět miliard Kč, což je o dvě miliardy korun více než loni. V dalších letech by to mělo být ještě více. Státní organizace to uvedla v tiskové zprávě. Správa železnic tím chce napravit stav vzniklý v minulosti nedostatečnou údržbou některých úseků.

Práce na zpevnění svahu pod D8 v Českém středohoří končí

6.12. – Práce na zpevnění svahu pod dálnicí D8 v Českém středohoří dnes končí. Dělníci zhruba měsíc pumpovali přes vrty do stavby v úseku tzv. prackovické estakády pryskyřici. Vysokotlaká injektáž byla posledním z plánovaných kotvících prvků na úseku D8, po kterém se řidiči projeli poprvé před dvěma lety.

Středočeský kraj souhlasí s rozšířením Pražského okruhu

4.12. – Středočeský kraj souhlasí s rozšířením Pražského okruhu mezi mimoúrovňovými křižovatkami Slivenec a Třebonice. Kladné stanovisko k posuzování EIA včera schválili středočeští radní. V úseku má v každém směru vzniknout další jízdní pruh, uvedla v tiskové zprávě Helena Frintová z krajského úřadu.

SŽDC požádala o územní rozhodnutí na tři úseky trati k letišti

3.12. – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) požádala o územní rozhodnutí na třech úsecích chystané modernizace železnice mezi Prahou a Kladnem s připojením na ruzyňské letiště. Státní organizace o tom informovala v tiskové zprávě. Rekonstrukce celé trati by měla stát zhruba 31 miliard Kč.

Resort dopravy navrhl do investičního plánu projekty za dva biliony Kč

30.11. – Ministerstvo dopravy navrhlo do národního investičního plánu projekty za zhruba dva biliony Kč. Oznámil to náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček. Ministerstvo vládě předložilo 311 dopravních projektů. Jde o největší podíl investic ze všech resortů a orgánů, které zaslaly vládě své návrhy. Celkově Národní investiční plán (NIP) vlády zahrnuje přes 17 tisíc projektů za 3,45 bilionu Kč na léta 2019 až 2030.

SŽDC chce v příštím roce zvýšit investice na 23,3 miliardy Kč

30.11. – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce příští rok investovat do železniční infrastruktury 23,3 miliardy Kč, což je zhruba o 3,5 miliardy Kč více, než je předpokládaná výše investic za letošní rok. V dalších letech by investice měly výrazně vzrůst. Na konferenci Železnice 2018 to řekl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Stát bude od roku 2021 hledat až 30 miliard Kč na dopravní stavby

28.11. – Stát bude muset od roku 2021 hledat 20 až 30 miliard Kč ročně na financování dopravní infrastruktury a nahradit tak některé současné zdroje peněz, zejména z evropských fondů. Kde tyto peníze stát získá, však zatím není jasné, jedním ze zdrojů by mohly být soukromé peníze. Na včerejší konferenci věnované využití projektů PPP pro dopravní stavby to uvedl ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) Zdeněk Hořelica. Stát příští rok vydá ze SFDI na stavbu a opravy tuzemských silnic a železnic 86,3 miliardy Kč. To je téměř o 14 miliard Kč více než v letošním roce.

Stát příští rok zprovozní 46 kilometrů nových dálnic a silnic

22.11. – Stát příští rok zprovozní 46 kilometrů nových dálnic a silnic první třídy, stavební práce pak zahájí na dalších 172 kilometrech. Na včerejší tiskové konferenci to řekl ministr dopravy Dan Ťok. Aktuálně se podle něj staví na 204 kilometrech a nově otevřeno mělo být letos 45,5 kilometru. Ministerstvo dopravy je dlouhodobě kritizováno, že stavba dálnic je pomalá.

SŽDC připravuje novou trať z Berouna do Prahy s dlouhým tunelem

20.11. – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) připravuje novou vysokorychlostní trať Beroun – Praha-Smíchov s dlouhým berounským tunelem. Jde o poslední etapu západní části III. tranzitního koridoru Praha – Plzeň – Cheb – státní hranice. Po jejím dokončení by se cesta rychlíkem z Prahy do Plzně zkrátila z 90 minut na polovinu. SŽDC pracuje na třech variantách, které předloží ministerstvu dopravy v příštím roce. Informoval o tom generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

spinner