13.10. – Mezinárodní logistický provider Dachser pokračuje ve strategickém rozvoji automatizace a robotizace ve skladech s cílem zvýšit efektivitu, kvalitu služeb a ergonomii práce zaměstnanců. Klade přitom důraz na spolupráci lidí a technologií. Nedávno spustil plně automatizované vychystávání pomocí systému AutoStore. Tento milník v logistice malých dílů je součástí plánované automatizace skladových procesů v oblasti kontraktní logistiky.
Spedice, logistika
13.10. – Mezinárodní logistická společnost Raben Group jmenovala do čela personálního oddělení pro Českou a Slovenskou republiku zkušenou HR profesionálku Janu Rohlovou. Jejím hlavním úkolem bude podpora dalšího růstu společnosti prostřednictvím rozvoje lidí, firemní kultury a zaměstnanecké angažovanosti.
12.10. – Společnost působící na území 11 krajů České republiky spravuje vedení v délce 175 939 km s 3,8 milionu odběrných míst.
10.10. – KION Group letos slaví desáté výročí založení svého výrobního závodu v Ostrově u Stříbra. Vyrábí zde vozíky s výsuvným sloupem (tzv. retraky) a paletové zakladače značek Linde a STILL. Již při svém vstupu na český trh v roce 2016 KION avizoval ambiciózní plány na budoucí rozšíření výroby a kapacit. Dnes je zřejmé, že tyto plány nejen naplnil, ale dokonce překonal původní očekávání. V tomto procesu sehrál klíčovou roli průmyslový developer Panattoni, který KION do České republiky přivedl a byl mu partnerem během všech fází rozvoje.
9.10. – Podle nejnovější analýzy Persistent Supply Constraints Position Europe For Value Growth od Prologis Research čelí evropský trh s logistickými nemovitostmi výraznému nesouladu mezi poptávkou a nabídkou. Zatímco celková hodnota trhu dosahuje přibližně 500 miliard eur, hodnota dostupných moderních prostor je o více než 150 miliard eur nižší. Rozvoj nových projektů v Evropě brzdí regulační překážky, omezená kapacita infrastruktury, přísné environmentální požadavky i politický odpor. Současně stále roste poptávka po moderních logistických prostorech – tažená e-commerce, snahou o odolnější dodavatelské řetězce a rostoucí městskou populací.
9.10. – V uplynulém týdnu dal Evropský parlament definitivní zelenou změnám zákona o CBAM, tedy o uhlíkovém clu. Změny jsou součástí balíčku zjednodušujících opatření „Omnibus I“, jehož cílem je zjednodušit stávající legislativu v oblasti udržitelnosti a investic. Znění musí ještě oficiálně schválit Rada. Jak uvádí společnost PST CLC Mitsui-Soko, Evropská komise by měla navíc koncem roku zveřejnit CBAM benchmark a referenční hodnoty. Co to vše znamená pro praxi celních služeb v České republice a co konkrétně se chystá?
9.10. – Český trh průmyslových nemovitostí prošel v letošním roce významnou proměnou – po pěti letech opět dominují v transakcích nad stěhováním do nových prostor renegociace neboli přejednávání nájemních podmínek za účelem prodloužení stávajících nájemních smluv. Objevují se ale i další zajímavé trendy, například v technických standardech či transformaci průmyslových parků do polyfunkčních zón.
8.10. – Společnost GXO Logistics oznámila prodloužení dlouhodobé spolupráce se společností Dolce&Gabbana Beauty. Smlouva zahrnuje správu nového skladu zákazníka v Calvenzano v Itálii, včetně zpracování maloobchodních a velkoobchodních objednávek pro globální distribuci, jakož i vrácení zboží a služeb s přidanou hodnotou.
7.10. – Událostí uplynulého týdne v logistice byl bezpochyby jubilejní dvacátý ročník konference SpeedCHAIN 2025, který se po letech konání v historických prostorách Břevnovského kláštera přesunul do moderního Prague Congress Centre, největšího kongresového centra v zemi. Počet účastníků se oproti minulému roku téměř zdvojnásobil a tato rekordní účast z Česka i zahraničí ukázala, že SpeedCHAIN patří mezi nejvýznamnější logistické platformy v Evropě.
7.10. – V nedávné minulosti jsme viděli snahy o vytvoření takzvaného Middle koridoru, kdy zboží z Asie do Evropy proudilo vlakem, ale vyhýbalo se přitom Rusku a Bělorusku. V praxi se však ukázalo, že nová trasa není dostatečně efektivní, protože se nedařilo dosahovat kratších přepravních časů ve srovnání s levnější námořní dopravou. Tento koridor tedy těžko konkuruje námořní dopravě. Zájem o jeho využívání ze strany zákazníků společnosti PST CLC Mitsui-Soko upadl. Objem přeprav z Číny se zvyšuje, trendem je zasílat menší zásilky ve vyšší frekvenci.