Železniční doprava

​Karel Havlíček: Šéf ČD Václav Nebeský není typický krizový manažer

30.11. – Generální ředitel Českých drah Václav Nebeský není typický krizový manažer, proto ve funkci končí. Navíc měl i určitý osobní problém. Svoji roli však sehrál poměrně dobře, proto ve firmě zůstává v představenstvu. V nedělním pořadu České televize Otázky Václava Moravce to uvedl ministr dopravy Karel Havlíček. Nabídku na místo předsedy představenstva Českých drah dostal šéf dceřiné společnosti ČD Cargo Ivan Bednárik.

​Pendolina Českých drah fungují v běžném provozu už 15 let

29.11. – Rychlovlak pendolino, který České dráhy zařadily do běžného provozu 28. listopadu 2005, se pro někoho stal symbolem rychlého a pohodlného cestování, pro jiné je ovšem zbytečným luxusem nevhodným pro české tratě. Pendolino, jež začalo zkušebně vozit zákazníky ČD už v prosinci 2004, je nejaktivnější mezi Prahou a severní Moravou. Nikde ovšem nevyužívá maximální rychlost 230 kilometrů za hodinu, na českých kolejích se totiž smí maximálně „stošedesátkou“.

​Ivan Bednárik dostal nabídku na post šéfa ČD, Václav Nebeský by měl u drah zůstat

28.11. – Šéf ČD Cargo Ivan Bednárik dostal nabídku na post předsedy představenstva Českých drah, oslovil jej šéf dozorčí rady společnosti Pavel Kysilka. V čele státního dopravce by Ivan Bednárik mohl nahradit Václava Nebeského, kterému chce Pavel Kysilka nabídnout v představenstvu post místopředsedy. Pavel Kysilka to včera uvedl ve svém stanovisku k aktuálnímu dění ve společnosti. O změnách ve vedení podniku bude rozhodovat dozorčí rada v příštím týdnu.

​Elektrizace železnic Praha zvýšila zisk o 27 procent na 342,5 milionu Kč

28.11. – Stavební firmě Elektrizace železnic Praha loni vzrostl čistý zisk meziročně o 27,4 procenta na 342,5 milionu Kč. Obrat se zvýšil o 5,4 procenta na 3,74 miliardy Kč, 16 procent firma vytvořila v zahraničí. Společnost to uvedla ve výroční zprávě ve Sbírce listin.

​Slovenská firma ŽOS Zvolen opraví pro ČD vlaky a lokomotivy

27.11. – Slovenská společnost Železničné opravovne a strojárne Zvolen (ŽOS Zvolen) získala od Českých drah (ČD) dvě zakázky v celkové hodnotě zhruba 18 milionů EUR (472 milionů Kč) na modernizaci vlaků a opravu lokomotiv. Firma také oznámila, že v příštím roce budou většinu jejích výkonů tvořit práce pro zákazníky ze zahraničí.

​Drážní úřad: Výsledky auditu dopravců neprokázaly systémová pochybení

26.11. – Letošní letní provoz na železnici ovlivnilo několik nepříjemných mimořádných událostí s dopadem na bezpečnost a plynulost drážního provozu. Sérií negativních událostí se zabývala mimo jiné odborná bezpečnostní komise při Ministerstvu dopravy, které nyní předsedá ministr dopravy Karel Havlíček. Drážní úřad ještě během tohoto léta avizoval bezpečnostní audit u vybraných dopravců. Závěry auditu naznačují, že u kontrolovaných dopravců nedošlo k systémovému bezpečnostnímu pochybení.

Mimořádným prověřením prošlo úspěšně prvních 34 železničních mostů z 63 vybraných

25.11. - Správa železnic oznámila, že prvních 34 železničních mostů z předpjatého betonu prošlo bez větších problémů podrobnou diagnostikou a statickým posouzením. Podstatné závady nebyly zjištěny. Stejné posouzení nyní čeká zbývajících 29 mostních objektů z celkového počtu 63, které k tomu byly vybrány.

SŽ hledá zpracovatele dokumentace rychlodráhy z Hranic do Ostravy

24.11. – Správa železnic (SŽ) vypsala veřejnou zakázku na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí a dokumentace posuzující vlivy na životní prostředí (EIA) pro úsek vysokorychlostní trati z Hranic na Přerovsku do Ostravy-Svinova. Hlavním cílem bude navrhnout novostavbu úseku vysokorychlostní tratě (VRT) Moravská brána, který přímo naváže na první úsek z Prosenic u Přerova k Hranicím. Náklady na dokumentaci mohou přesáhnout 300 milionů Kč. Informoval o tom mluvčí SŽ Tomáš Polák.

Deutsche Bahn a Siemens Mobility budou společně testovat využití vodíku na železnici

23.11. Deutsche Bahn (DB) a Siemens Mobility spojují své síly v oblasti dopravy šetrné k životnímu prostředí a budou společně testovat využití vodíku na železnici. Cílem je otestovat zcela nový komplexní systém skládající se z nově vyvinuté vodíkové regionální trakční jednotky a nově navržené vodíkové plnící stanice. DB upraví jednu ze svých údržbářských dílen, aby zde mohl probíhat servis vozidel na vodíkový pohon.

Správa železnic opravuje lokálku mezi Zadní Třebaní a Lochovicemi

22.11. – Až do konce listopadu probíhají opravné práce na trati mezi Zadní Třebaní a Lochovicemi na Berounsku ve středních Čechách. Konkrétně se za 75 milionů korun na části uvedené regionální dráhy vymění kolejový rošt a celkem 7600 pražců, na 11,4 kilometrech bude nově bezstyková kolej a v délce 15,3 kilometru se trať podbije. Opravou projde také sedm přejezdů.

spinner