Balíkové služby

​PPL bude i letos doručovat 23. prosince, nově na téměř 9 000 výdejních míst

21.11 – Společnost PPL CZ hlásí připravenost na blížící se vrchol své 31. sezony na tuzemském trhu. Společnost bude letos doručovat až do úterý 23. prosince, přičemž vyzvednutí balíků bude v určitých případech možné i na Štědrý den. Díky síti čítající téměř 9 000 výdejních míst a posílené kapacitě je společnost připravena zvládnout očekávaný dvouciferný nárůst objemu zásilek oproti loňské rekordní sezoně.


​Světová logistická síť Mail Boxes Etc. otevřela novou franšízu v Liberci

20.11. – Mezinárodní síť Mail Boxes Etc., specialista na balicí, přepravní, kurýrní a tiskové služby, oznamuje otevření franšízy v Liberci. Nové centrum služeb v liberecké Felberově ulici nabízí komplexní podporu individuálním zákazníkům, živnostníkům i firmám všech velikostí: od odeslání dokumentů až po zajištění přepravy balíků nebo velkých paletových zásilek do celého světa, včetně sledování zásilek v reálném čase. V rámci světa má Mail Boxes Etc. přes 1800 poboček, v ČR jde po Praze teprve o druhou.


​DHL posiluje provozní efektivitu a komunikaci se zákazníky díky AI agentům od HappyRobot

20.11.– DHL Group, přední globální poskytovatel logistických služeb, urychluje realizaci své strategie v oblasti umělé inteligence novým partnerstvím mezi divizí DHL Supply Chain zaměřenou na smluvní logistiku a startupem HappyRobot specializovaným na umělou inteligenci. Spolupráce znamená výrazný pokrok ve využívání agentů umělé inteligence, která by měla přinést zefektivnění provozní komunikace, zvýšení spokojenosti zákazníků a zapojení zaměstnanců.


​Předvánoční akce e-shopů letos víc ovlivní AI, tržby porostou umírněně

13.11. – Umělá inteligence letos poprvé ve větší míře vstoupí i do předvánočních akcí českých e-shopů. On-line prodejci musejí pracovat s novými AI nástroji a pokud je do svého marketingu nezařadili doposud, tak už vánoční sezónu nezachrání. Předvánoční tržby e-shopů přitom budou umírněné a porostou tempem o 3–6 %. Zákazníci se přitom budou rozhodovat nejen podle ceny, ale i podle dopravy zdarma či dostupnosti a rychlosti doručení.


​DPD nabízí nejvíce výdejních míst a boxů v České republice

8.11. – DPD, součást největší evropské sítě balíkové přepravy Geopost, během roku 2025 zdvojnásobila svoji síť DPD Pickup na více než 14 000 výdejních míst a boxů a nabízí tak největší síť ze všech balíkových přepravních společností v Česku. Konkrétně se jedná o více než 8500 boxů a více než 5500 výdejen. V rámci Evropy pak celá skupina Gepost provozuje jednu z největších celoevropských sítí složenou z více než 140 000 výdejních míst a boxů. E-shopům pak stačí integrovat pouze výdejní místa DPD a nakupující tak může automaticky vybírat z výdejních míst většiny přepravních společností v Česku.


​GLS: Výdejní boxy jsou nejoblíbenější i pro posílání balíčků, nyní stačí jen PIN z appky

6.11. – GLS pokračuje ve vylepšování a rozšiřování funkcí své mobilní aplikace a dále posiluje pozici v segmentu posílání zásilek mezi domácnostmi. Nově lze díky aplikaci jednoduše poslat balíčky např. z boxu do boxu. Zájem o zasílání balíčků přitom letos výrazně roste, podle aktuálního průzkumu GLS posílá balíčky víc jak čtvrtina lidí. Nejčastěji přes box nebo výdejní místo.


​Wolt uskutečnil v Praze přes 10 000 bezemisních doručení

6.11. – Tři měsíce, 20 elektromobilů, více než 10 000 bezemisních doručení a 14,7 tun ušetřeného CO₂. Takové jsou výsledky pilotního projektu společnosti Wolt, který testoval využití elektromobilů s vyměnitelnými bateriemi pro městské doručování v Praze. Po úspěšném testování projekt pokračuje dál, a tak si Praha bude i nadále užívat výhod ekologického doručování včetně pozitivního vlivu na životní prostředí. Projekt je součástí programu NG SEED, podporovaného EIT Urban Mobility, iniciativou Evropského institutu pro inovace a technologie (EIT), orgánu Evropské unie.


​Seyfor: Čeští a slovenští e-shopaři využívají AI zatím jen k jednoduchým činnostem

5.11. – Umělá inteligence se v české a slovenské e-commerce prosazuje, její využívání je však zatím soustředěno především na jednodušší operativní úkony. Podle aktuálního průzkumu společnosti Seyfor realizovaného ve spolupráci s agenturou B-inside využívá AI intenzivně pouze deset procent e-shopů, zatímco více než čtvrtina firem je teprve na úplném začátku a třináct procent s jejím nasazením vůbec nepočítá.


​PPL opět školí řidiče, krizové situace letos zvládne 200 profesionálů

4.11. – Společnost PPL uspořádala již pátý ročník školení bezpečné jízdy pro své řidiče. Přestože česká legislativa žádné vzdělávání řidičům balíkových dopravců neukládá, PPL se k němu dlouhodobě hlásí, čímž přispívá k bezpečnosti na tuzemských silnicích. Pravidelný nácvik proběhl letos již podruhé ve spolupráci s platformou VIZE 0 a jde o běžnou součást aktivit společnosti PPL. Od roku 2021 obdobnými kurzy prošlo bezmála 700 řidičů. Bezpečnost na všech úrovních je pro předního českého balíkového dopravce dlouhodobě prioritou.


​Allegro: Blíží se vrchol nákupní sezony, pětina Čechů plánuje utratit přes 10 tisíc

4.11. – Podle dat Asociace pro elektronickou komerci vzrostla česká e-commerce loni meziročně o 5 % a také letos má našlápnuto k rekordní sezóně. Vyplývá to z průzkumu agentury Perfect Crowd pro online tržiště Allegro, který zkoumal nákupní chování Čechů v období od Black Friday až po Vánoce.


spinner