3.10. – E.ON Drive mění IT řešení pro správu dobíjení svých zákazníků v České republice. Do konce roku přejde na platformu společnosti AMPECO, která je předním poskytovatelem řešení pro správu dobíjení elektromobilů. Cílem tohoto přechodu je transformace služeb dobíjení firemních flotil a domácností v Česku prostřednictvím komplexních softwarových řešení a prostředí, které bude plně funkční i v budoucnosti.
Informatika
3.10. – Zpoždění, vícenáklady nebo vleklé spory mezi dodavateli a investory – potíže, které provázejí nejen dopravní infrastrukturu, ale i bytovou či průmyslovou výstavbu. Společným jmenovatelem bývá práce s neúplnými či nesprávnými informacemi. Podle dostupných dat připravují nekvalitní podklady stavebnictví globálně o biliony dolarů ročně.
3.10. – Přes pokračující digitalizaci ekonomiky předává 50 % českých firem účetní podklady stále osobně a v papírové podobě. Ukazuje to reprezentativní průzkum mezi účetními a jejich klienty realizovaný agenturou Perfect Crowd pro společnost Účetní v sukni a Svaz účetních ČR. Odborníci upozorňují, že podnikatelé a firmy tím ztrácejí čas, riskují chyby a zbytečně brzdí vlastní růst.
30.9. – Nadace Open Logistics Foundation, jejímž členem je i Dachser, představila software připravený pro průmyslové použití, který vytváří společný standard pro digitální nákladní list (eCMR). Nový software je v souladu s právními předpisy, je interoperabilní a vhodný pro společnosti všech velikostí a odvětví. Je volně dostupný na bázi open source.
27.9. – Společnost DKV Mobility oznámila rozšíření svého EETS řešení pro úhradu mýtného. Palubní jednotku DKV Box Europe, která umožňuje centralizované vyúčtování mýtného v mnoha zemích, lze nyní používat také v České republice. Evropská služba pro elektronické mýtné (EETS) umožňuje vyúčtování mýtného na různých evropských silnicích na základě jedné smlouvy a s jedním zařízením bez ohledu na mýtný systém používaný v příslušné zemi.
26.9. – Na veletrhu TRAKO v Gdaňsku představila společnost The Signalling Company (TSC), součást Škoda Group, své řešení jednotného evropského vlakového zabezpečovače ETCS. Jde o významné rozšíření portfolia Škoda Group do oblasti vlakového zabezpečení. Základem řešení je univerzální digitální železniční platforma iEVC-RailOS, která kombinuje kompaktní a modulární palubní hardware se softwarovými aplikacemi. Nově certifikovaná aplikace ETCS je již druhým zabezpečovacím systémem, který TSC na této platformě úspěšně certifikovala – po belgickém systému TBL1+.
21.9. – Umělá inteligence pronikla do českých firem napříč obory – nejvíce pomáhá v kancelářích. Podle posledních průzkumů využívá AI v práci přes 40 % firem, další část ji testuje. Ne všude však mají zaměstnanci jasno, zda a jak ji mohou používat. A právě to otevírá prostor pro stínové využívání AI, tedy bez vědomí zaměstnavatele.
19.9. – Panattoni, developer logistických nemovitostí v Evropě, založil novou divizi zaměřenou na rozvoj datových center v kontinentální Evropě, Velké Británii, Indii a na Středním východě. V USA tato divize působí již od roku 2024. Expanzí do oblasti datových center navazuje společnost Panattoni na své dlouholeté zkušenosti s rozvojem velkých průmyslových a logistických projektů, v jejichž rámci dodala více než 24 milionů m² po celé Evropě.
18.9. – Technologické inovace v železniční dopravě jsou nezbytné pro udržení vysokého standardu v oblasti bezpečnosti. Takové investice však mají ještě další a neméně důležité aspekty. Nejenže pomáhají zefektivňovat řízení i diagnostiku, ale také zvyšují komfort cestujících a jejich důvěru v železnici. Moderní technologie tak přispívají k tomu, že počet lidí, kteří jezdí vlaky, rok od roku roste.
11.9. – The Signalling Company (TSC), součást Škoda Group, dosáhla dalšího významného milníku ve spolupráci s firmou Lineas, největším soukromým nákladním železničním dopravcem v Evropě. Belgické úřady udělily provozní povolení první lokomotivě HLD77 vybavené modulární softwarově definovanou bezpečnostní platformou od TSC. Ta je zatím spuštěna s národním zabezpečovacím systémem TBL1+, díky čemuž se z HLD77 stává vozidlo připravené na budoucí softwarové upgrady s optimalizovanými náklady na provoz i údržbu.