Dopravní politika

Zeptali jsme se Ing. Ladislava Němce, náměstka ministra dopravy ČR

„Jaký dopad by měl silniční balíček na českou kamionovou dopravu, pokud by byl schválen v předložené podobě?“

„Balíček mobility by měl podle vize Evropské komise zvýšit bezpečnost silničního provozu, odstranit zbytečnou administrativu, usnadnit řidičům návrat domů a zamezit nekalým praktikám některých dopravců při obcházení pravidel pro usazení podnikatele či provádění kabotáže. S touto vizí se jistě dokáže ztotožnit každý, ať už zastupuje nové členské státy EU nebo staré, ať už je to podnikatel, řidič či úředník.

​Sociální legislativa musí být šitá na míru silniční dopravě

Nová pravidla pro vysílání řidičů do zahraničí, která budou součástí připravovaného balíčku mobility Evropské komise, musí být vytvořena s ohledem na dopravní sektor, naprosto jasně definovaná a snadno vymahatelná. Výrazně by tomu mělo napomoci využití inteligentních řešení založených na digitální dokumentaci a elektronické výměně dat. Ještě před představením silničního balíčku to uvedli zástupci Mezinárodní unie silniční dopravy IRU.

ČESMAD Bohemia: ​„Silniční balíček z Bruselu je pro nás nepřijatelný“

Obsah silničního balíčku, který zveřejnila Evropská komise, bohužel potvrzuje podle českých dopravců všechny neblahé tendence prosazující se nyní v Evropské unii. „Navenek se sice stále mluví o odstraňování bariér, snižování administrativy a jednotné silnější unii, praktické kroky jsou však zcela opačné,“ řekl minulý týden po zveřejnění balíčku prezident Sdružení ČESMAD Bohemia Vladimír Starosta.

Ing. Vladimír Starosta (ČESMAD Bohemia): „Silniční balíček negativně ovlivní veškerou dopravu“

Koncem května Evropská komise představila návrh tzv. silničního balíčku, který má stanovit nové podmínky pro podnikání v silniční dopravě na evropském trhu. Ovšem podoba, v jaké byl předložen k dalšímu projednávání, je pro české dopravce nepřijatelná. Co jim vadí a jaké jsou jejich představy o nových pravidlech, o tom jsme hovořili s prezidentem Sdružení ČESMAD Bohemia Ing. Vladimírem Starostou.

​ČESMAD Bohemia: Odpočinek mimo kabinu je v rozporu s úmluvou CMR Premium

​ČESMAD Bohemia: Odpočinek mimo kabinu je v rozporu s úmluvou CMR

19.6. – Návrh Evropské komise na povinné odpočívání řidičů mimo kabinu vozidla může podle českých dopravců firmám způsobit problémy při pojištění nákladu. Podle mezinárodní úmluvy o přepravní smlouvě (CMR) je totiž nepřípustné, aby řidič opustil naložené vozidlo.

​Ministři dohodli navýšení rozpočtu fondu dopravy Premium

​Ministři dohodli navýšení rozpočtu fondu dopravy

14.6. – Ministři dopravy Dan Ťok a financí Ivan Pilný se dohodli na zvýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) na rok 2018 o deset miliard korun. Původní návrh ministerstva financí ve výši 45 miliard korun z národních zdrojů nedokázal pokrýt náklady na pokračování v rozestavěných dopravních stavbách. Návrh státního rozpočtu pro příští rok je jeden z hlavních bodů dnešního jednání vlády.

​ČESMAD Bohemia pořádá konferenci Silniční balíček s výbušným obsahem

12.6. – Evropská komise po měsících diskuzí představila 31. května Silniční balíček, skutečně horký návrh změn evropských předpisů pro silniční dopravu. Vydala jej pod heslem „Evropa v pohybu“ a usiluje o to, aby v Evropě modernizovala mobilitu a dopravu.

​Ťok: Minimální mzda pro řidiče pracující v zahraničí poškozuje dopravce

9.6. – Ministr dopravy Dan Ťok na jednání Rady EU ministrů dopravy odmítl návrh Evropské komise (EK), podle nějž by řidiči kamionů pracující tři a více dní v měsíci v jiném členském státě, museli dostávat minimální mzdu země, v níž se nacházejí. Proti opatření, které je součástí Balíčku mobility navrhovaného EK, se na zasedání ministrů dopravy EU postavily i další státy unie.

​HK ČR a ČESMAD: Rozhodnutí EK o minimální mzdě je výsměch českým dopravcům

5.6. – Za výsměch českým podnikatelům působících v přepravě označují Hospodářská komora ČR a Sdružení autodopravců ČESMAD Bohemia rozhodnutí Evropské komise zmírnit požadavky některých států na minimální mzdu řidičů kamionů.

ČESMAD Bohemia: „Je třeba chránit tuzemský trh před nekalou konkurencí“

V poslední době se hodně hovoří o protekcionis­tických opatřeních některých západních zemí a opomíjí se skutečnost, že i na tuzemském trhu působí zahraniční dopravci a mnozí z nich těží z nízkých vstupů ve svých zemích, kterým české firmy nemohou plně konkurovat.


spinner