Infrastruktura

Obchvat Slaného byl uveden do provozu o dva měsíce dříve

22.9. – V úterý začala fungovat část obchvatu Slaného a tím i celý obchvat v délce 12,85 km. Je to o 2 měsíce dříve proti původnímu plánu. Pouze v místě napojení obchvatu na stávající silnici I/16 u Velvar se jezdít v úseku cca 80 metrů 2 provizorními jízdními pruhy. Kompletní napojení v celé šířce vozovky není možné realizovat bez svedení dopravy z vybudované provizorní komunikace právě novou část obchvatu. Informovalo o tom Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Stavbaři dokončili první část obchvatu Jesenice u Prahy

19.9. – Stavbaři dokončili první část obchvatu Jesenice u Prahy. Na jih od města spojuje okružní křižovatku u Pražského okruhu a silnici na Dolní Břežany. Práce začaly loni v dubnu a včetně výkupu pozemků vyšly na 168,4 milionu korun. Nová silnice by měla odvést nadměrnou dopravu z centra téměř desetitisícového města. V dlouhých zácpách tam často čekaly také autobusy hromadné dopravy.

​Mýtný systém odhalil za pololetí 135 tisíc přestupků

17.9. – Během prvního pololetí letošního roku odhalil nový mýtný systém celkem 135 tisíc mýtných incidentů (porušení pravidel ze strany dopravců). Nejčastějším prohřeškem řidičů je chybně nastavený počet náprav, jízda nezaregistrovaného vozidla či nedostatečný kredit v případě režimu předplaceného mýta. V pracovních dnech zkontroluje nový mýtný systém až 250 tisíc nákladních vozidel a autobusů za den.

​Úsekově měření rychlosti u Jesenice a Modletic je již připraveno k ostrému provozu

17.9. – Na vybraných úsecích dálnice D0 u Jesenice a Modletic probíhala výstavba úsekového měření rychlosti. Systémy již úspěšně prošly zkušebním provozem a z technického ani administrativního hlediska již nic nebrání jejich užívání v rámci ostrého provozu. Uvedl to Martin Buček z Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD).


U Berouna bude Swietelsky Rail CZ na kolejích pracovat pouze v noci

15.9. – Mnozí cestující pozoruhodnou sedmidenní opravu 56,6 kilometrů kolejí a 26 výhybek v úseku Beroun – Kařízek ani nezaregistrují. Od 16. do 23. září ji na této vytížené trati bude společnost Swietelsky Rail CZ provádět výhradně při nočních výlukách. Zhruba od půl osmé večer do půl šesté ráno. Dopad na osobní železniční dopravu bude proto minimální.

​Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výstavbu dálnice D7 u Loun

12.9. – Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo v pátek 11. září výstavbu dálnice D7 u Loun. V rámci stavby dojde ke zkapacitnění stávající dopravně a bezpečnostně již nevyhovující dvoupruhové silnice I/7 na dálnici D7.

​Začíná rekonstrukce povrchu na vnějším Pražském okruhu v úseku 9,33 až 11,75 km

12.9. – Realizací přechodné úpravy provozu začíná v sobotu 12. 9. od 15.00 hodin oprava povrchu na dálnici D0 (vnější Pražský okruh). Samotné práce na vozovce mezi Cholupickým tunelem a tunelem Slivence budou zahájeny v pondělí.

Vědci z brněnského VUT vyvinuli tlumič, který zrychlí vlaky

12.9. – Desetkrát rychlejší než ostatní tlumiče je magnetoreologický tlumič vyvinutý výzkumníky z Fakulty strojního inženýrství VUT v Brně. Ve spolupráci s firmou Škoda Transportation ze skupiny PPF už ho navíc otestovali. Tlumič umožní zvýšit maximální dovolenou rychlost vlaků a je také šetrnější ke kolejím a výhybkám. Díky rychlému náběhu tlumicí síly vědci pomýšlejí na to, že by takzvaný semiaktivní tlumič mohl na základě signálů z různých senzorů okamžitě reagovat na změny na trati nebo na vozovce.

Stavba metra D se odkládá ze září na jaro příštího roku

11.9. – Stavba pražského metra D mezi Pankrácí a Olbrachtovou začne pravděpodobně až na jaře 2021, tedy asi o půl roku později. Původně měla ražba začít letos v září. Na dotaz ČTK to uvedl vedoucí oddělení komunikace pražského dopravního podniku (DPP) Daniel Šabík. Kvůli pandemii koronaviru se DPP prodloužilo například stavební řízení nebo lhůty pro výběrová řízení. Stavební řízení protáhlo rovněž množství připomínek. DPP dokončil v létě část geologického průzkumu na Pankráci. Metro D v první fázi spojí Pankrác a Písnici.

Do nových dálnic, železnic, ale také do zabezpečení má jít v příštím roce rekordních 129 miliard

10.9. – V roce 2021 by do dopravních staveb mohlo jít rekordních 128,7 miliardy korun. Návrh rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) nyní projde připomínkovým řízením.

spinner