Dopravní politika

​Na dopravní obslužnost dá Karlovarský kraj příští rok více Premium

​Na dopravní obslužnost dá Karlovarský kraj příští rok více

5.12. – Karlovarský kraj dá v příštím roce na zajištění základní dopravní obslužnosti o několik milionů korun více. Linek, na které kraj přispěje, bude více, u některých spojů se časy upraví podle potřeb obcí nebo obyvatel. Základní dopravní obslužnost v Karlovarském kraji stojí zhruba 410 milionů korun, řekl náměstek hejtmanky Martin Hurajčík.

​Ministerstvo zvažuje zavedení koncesí na nejvytíženějších tratích Premium

​Ministerstvo zvažuje zavedení koncesí na nejvytíženějších tratích

22.11. – Ministerstvo dopravy zvažuje možnost zavedení koncesního modelu na železnici. Zatímco nyní stát na většině tratí dopravci za provoz vlaků doplácí, na nejvytíženějších tratích, kde se provoz komerčně vyplatí, by mohli dopravci za možnost provozovat zde dopravu naopak platit státu. Na Žofínském fóru to řekl náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček.

​V Tallinu se diskutovalo nejen o potenciálu digitalizace Premium

​V Tallinu se diskutovalo nejen o potenciálu digitalizace

21.11. – Evropská komise, její generální ředitelství pro dopravu a mobilitu a Estonské prezidentství Rady Evropské unie uspořádaly ve dnech 8. až 10 listopadu v Tallinu konferenci s širokou mezinárodní účastí pod názvem Digitální dopravní dny. Jejím posláním bylo využití potenciálu digitalizace a přijetí jejích výzev v dopravě a mobilitě pro cestující a pro zboží.

​Ministři podporují vynětí řidičů z platnosti směrnice

Ministři států EU se koncem října v Lucemburku dohodli, že řidiči mezinárodní dopravy nebudou podléhat revizi směrnice o vysílání pracovníků, dokud nebudou podmínky jejího uplatňování stanoveny specifickým předpisem.

​Dopravní svazy zveřejnily požadavky na spolkovou vládu

Nákladní doprava a logistika jsou nosné pilíře německé ekonomiky a základ blahobytu společnosti. Pro tento ekonomický sektor tvořený převážně středně velkými firmami je důležité, aby i v budoucnu byly zajištěny jasné, spravedlivé a spolehlivé rámcové podmínky. Čtveřice svazů činných v oblasti dopravy, spedice a logistiky (AMÖ, BGL, BWVL a DSLV) vypracovala seznam požadavků pro následující, 19. legislativní období nově sestavované spolkové vlády.

​Středočeské hejtmanství přidá půl miliardy korun na hromadnou dopravu Premium

​Středočeské hejtmanství přidá půl miliardy korun na hromadnou dopravu

15.11. – Středočeské hejtmanství přidá příští rok půl miliardy korun na hromadnou dopravu, podpoří tak i dokončení sjednocení středočeského systému s pražskou veřejnou dopravou. Celkově tedy bude hejtmanství ročně přispívat na vlakové a autobusové spoje včetně jejich provozování a integraci přibližně dvě miliardy korun. Informovala o tom středočeská hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová.

​Balíček mobility je podle IRU nedodělkem Premium

​Balíček mobility je podle IRU nedodělkem

13.11. – Mezinárodní unie silniční dopravy IRU uvítala vydání druhé vlny návrhů tzv. „Balíčku mobility“, které zveřejnila Evropská komise. Zástupci silniční dopravy oceňují, že návrhy označují autobusovou dopravu za ekologický a efektivní druh dopravy. Přesto má chystaný nový koncept evropské mobility stále viditelné slabiny, na něž poukazuje nový poziční dokument IRU.

​Středočeská asociace dopravců slaví 25 let od svého založení

Letos je tomu 25 let od založení Asociace dopravních, spedičních a servisních společností Středních Čech (ADSSS), která začala sdružovat dopravní podniky zajišťující v regionu veřejnou autobusovou dopravu. Po roce 1989 se v Československu začíná zásadně měnit politická a hospodářská situace. Velké národní podniky ČSAD KNV se rozpadají na menší společnosti – státní podniky, které se následně privatizují.


Komentář: Co přineslo září 2017 v dopravě

Zamíříme na Německo, kde došlo v dopravě k řadě zajímavých věcí. Přesto jedna z těch mimo dopravních stojí za zmínku: dokonce Světové hospodářské fórum dalo publicitu úvahám německého obchodního tisku (Handelsblatt) na téma „Bude Německo vůdcem svobodného světa?“. Nabízí se prý k tomu celá řada důvodů a jedním z nich má být, že od zvolení Donalda Trumpa prezidentem se USA staly hrozbou globální stability. Politické krize mají být jedem pro německé hospodářství, které nemá obdobu v četnosti světových obchodních vztahů a kde skoro polovina „jobů“ závisí nepřímo na exportu.

​Čeští exportéři se znovu vracejí do Turecka, na Ukrajinu i do Afriky

3.11. – Českým strojírenským firmám rostou tržby z exportu a daří se jim expandovat do zahraničí. Právě při pronikání na nové trhy často využívají státní agenturu na podporu exportu CzechTrade. Spolupracují s ní především malé a střední firmy ze všech průmyslových oborů, takže samozřejmě i z oblasti strojírenství, a agentura jim pomáhá při výběru vhodných cílových zemí pro vývoz jejich výrobků a služeb. Ty zkušenější pak doprovází v jejich další expanzi na zahraničních trzích.


spinner