12.1. - Německo není jen tahounem ekonomického růstu Evropské unie – německý trh má výrazný náskok také pokud jde o výkony nákladní dopravy. Zatímco Německu se podařilo dosáhnout úrovně z předkrizového roku 2007 již vloni, zbytku Evropy to bude trvat zřejmě až do přelomu let 2019/2020. Vyplývá to z analýzy World Transport Report 2015/2016, kterou v prosinci zveřejnil německý výzkumný institut Prognos.
Aktuálně
12.1. - Podle prosincového ukazatele výkonnosti dopravního a logistického trhu („Logistikbarometer“) společnosti SCI Verkehr se dopravní a logistické firmy musely v listopadu loňského roku smířit s postupnou ztrátou dynamiky obchodního růstu. Stále více logistických firem uvádělo, že jejich situace se zhoršuje. Očekávání pro přelom roku a první dva měsíce letošního roku byla mírně optimistická.
12.1. - Za poslední rok klesla průměrná cena nafty o pět korun. A sešup dále pokračuje. Průměrná cena na českých čerpacích stanicích je tento týden podle dat společnosti CCS 27,22 Kč/l. To je nejméně od přelomu let 2009 a 2010, kdy nejen Česká republika procházela hlubokou ekonomickou krizí. Ceny přitom dále klesají. Řidiči navíc mohou ušetřit ještě více.
12.1. – Nejrušnější období roku mají (nejen) internetoví obchodníci za sebou, a tak je vhodný čas na rekapitulaci výsledků. Rok 2015 byl pro českou e-komerci nad očekávání úspěšný, zároveň také příslibem do budoucna. Jak potvrzují nejnovější údaje Asociace pro elektronickou komerci (APEK), Češi jednoduše nakupují on-line opravdu s oblibou. A další růst až o 15 procent se dá očekávat v letošním roce.
11. 1. – Ve Velkém Oseku na Kolínsku a v Brandýse nad Labem u Prahy skončila rekonstrukce plavebních komor na Labi téměř za 190 milionů korun. Byly to poslední dvě z 21 komor na Labi, které neprodělaly komplexní rekonstrukci po více než 60 letech provozu. Obě komory se na konci loňského roku po více než dvou měsících odstávky vrátily do plného provozu. Informoval o tom mluvčí Ředitelství vodních cest Jan Bukovský.
11.1. – Společnost PPL přepravila v loňském roce více než 23 milionů zásilek, což je nejvíce v historii firmy. Oproti roku 2014 tak přepravce dosáhl 20 procentního nárůstu. V prosinci byl navíc překonán dosavadní rekord z roku 2014 a řidičům se podařilo doručit více než 200 tisíc balíků během jediného dne.
11.1. - Ještě na podzim loňského roku byl „letecký balíček“ poměrně horkým tématem na půdě Evropské unie. Evropská komise měla připravit řadu návrhů evropské strategie letecké dopravy. Bruselská vláda svou vizi předložila, ale ostatním evropským institucím a evropské veřejnosti až na jedinou výjimku nesdělila, kdy a jakým způsobem má být nová strategie realizována.
11.1 . – První lednový den se předsednictví Evropské unie ujalo Nizozemsko. Obsahově čeká EU malá revoluce pod taktovkou ambiciózního Nizozemska: velká pozornost bude věnována strategii inteligentní mobility. EU by měla také vážně debatovat o provozování plně automatických nákladních vozů a změně předpisů, které by provoz kamionů bez řidičů umožnily.
11.1. - Správa železniční dopravní cesty realizovala dva projekty na instalaci traťové části systému automatického vedení vlaku (AVV). Jejich hlavními přínosy jsou zvýšení bezpečnosti provozu, snížení nákladů na elektrickou energii a zajištění lepšího dodržování jízdního řádu na trati.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil kontroverzní zakázku ministerstva dopravy na poradenství při přípravě veřejné soutěže na výběr provozovatele mýtného systému po skončení letošního roku. Informoval o tom mluvčí ÚOHS Martin Švanda. Zakázku za 52 milionů Kč zadal začátkem loňského října ministr dopravy Dan Ťok bez soutěže společnosti Deloitte. V zatím nepravomocném rozhodnutí úřad ministerstvu nařídil zaplatit pokutu 250 tisíc Kč. Ministerstvo dopravy podá proti rozhodnutí rozklad.