PRAHA (20.2.) – Českým aeroliniím loni ubyla na pravidelných linkách pětina cestujících. Společnost přepravila 2,27 milionu pasažérů, dalších 722 tisíc aerolinie přepravily svými letadly pro jiné společnosti. Informoval o tom mluvčí ČSA Daniel Šabík. Za úbytkem cestujících na vlastních linkách stojí zejména pokles poptávky po letecké dopravě ve východní Evropě v souvislosti se situací na Ukrajině a pádem ruského rublu. Právě na východoevropský region se ČSA v posledních letech orientovaly.
Aktuálně
Zakázka CZ LOKO pro Lotyšsko
CZ LOKO dodá do Lotyšska lokomotivy za více než miliardu korun
ČESKÁ TŘEBOVÁ/JIHLAVA (20.2.) – Akciová společnost CZ LOKO během let 2015 až 2017 dodá do Lotyšska 28 sekcí dvoudílných šestinápravových dieselelektrických lokomotiv za více než 42 milionů eur. Při současném kurzu hodnota kontraktu přesahuje částku 1,1 miliardy korun. S jejich výrobou nyní CZ LOKO začalo ve své jihlavské provozovně. Lotyšský národní železniční dopravce Latvijas Dzelzcels je využije při těžké nákladní dopravě z Ruska a Běloruska.
Mýtné v Belgii
Nákladní auta budou v Belgii potřebovat palubní jednotky
PRAHA (20.2.) – Belgie představila satelitní mýtný systém Viapass pro nákladní automobily, jehož spuštění plánuje od 1. ledna 2016. Mýtný systém bude zahrnovat silniční síť, kde jsou v současné době poplatky hrazeny prostřednictvím časových známek, tzv. Eurovignette, to znamená všechny dálnice a silnice Vlámska, Valonska a Bruselského regionu. Nový systém výběru mýta dosavadní časové známky plně nahradí.
PLZEŇ (16.2.) – Společnost Škoda Electric se bude významným způsobem podílet na výrobě trolejbusů, které budou již brzy sloužit v Mexiku. Předmětem dodávky je dvacet pět nových vozidel pro město Guadalajara. Trolejbusy bude Škodovka vyrábět společně s tamním významným výrobcem autobusů, firmou Dina.
Modernizace železničního uzlu Brno
Ridera Stavební a Skanska zvítězily v tendrech na modernizaci části uzlu Brno
PRAHA (16.2.) – Půlmiliardovou zakázku na modernizaci železniční trati mezi brněnskými Maloměřicemi a Židenicemi získala společnost Ridera Stavební. Vyplývá to z informací uveřejněných ve Věstníku veřejných zakázek. Stavba je součástí modernizace takzvaného železničního uzlu Brno. Ve druhém tendru na modernizaci trati z Modřic do Horních Heršpic, která je rovněž součástí brněnského uzlu, zvítězila společnost Skanska s cenou přesahující 150 milionů korun.
PRAHA (16.2.) – Ředitelství silnic a dálnic si znovu úspěšně ověřilo funkčnost varovného systému při jízdě vozidla v protisměru. Mýtná brána detekovala na jedenáctém kilometru dálnice D5 kamion v protisměru. Tato informace se okamžitě automaticky objevila na informačních tabulích a řidiči tak byli o tomto nebezpeční ihned informováni.
Výsledky leasingového trhu
Členové ČLFA loni půjčili o desetinu více peněz než o rok dříve
PRAHA (16.2.) – Členské společnosti České leasingové a finanční asociace (ČLFA) poskytly klientům v roce 2014 prostřednictvím leasingu, úvěrů a factoringu 135,3 miliardy korun, to je o 9,6 procenta více než předloni. Celkové pohledávky ČLFA z běžících leasingových a úvěrových kontraktů dosáhly na konci loňského roku 251,99 miliardy korun.
Praha 12. února (ČTK) – Stavba osmi kilometrů jihočeské dálnice D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem a mezi Borkem a Úsilném může začít. Proti vítězství stavebních společností Strabag a Eurovia nikdo z neúspěšných uchazečů nepodal námitky. V tiskové zprávě to dnes oznámilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Stavební práce měly začít na jaře.
PRAHA (15.2.) – České dráhy vyhlásily nadlimitní veřejnou zakázku na modernizaci 12 patrových vozů řady Bmto. Patrové vozy prodělají podstatnou „omlazovací kůru“, po které budou nasazeny především v rámci Pražské integrované dopravy. Po jejich uvedení do provozu se předpokládá ukončení pravidelného provozu starších elektrických jednotek řady 451 a 452, tzv. pantografů nebo také „žabotlam“.
VÍDEŇ (15.2.) – Dohoda o spolupráci v železniční dopravě na trati Praha – Brno – Vídeň, kterou podepsal český ministr dopravy Dan Ťok se svým rakouským protějškem Aloisem Stögerem, počítá s tím, že do deseti let se doba jízdy mezi oběma hlavními městy zkrátí na tři hodiny a čtyřicet pět minut. Společným cílem obou zemí je poskytnout cestujícím vysoký cestovní komfort, zkrátit čas jízdy a zvýšit tak atraktivitu železniční dopravy.