30.9. – Gebrüder Weiss testuje v městských zónách ve Vídni jeden z prvních plně elektrifikovaných nákladních vozů. Nulové emise a minimální hlukové znečištění způsobované zásobováním městských aglomerací jsou klíčovými faktory přínosu pro jejich obyvatele.
Aktuálně
27.9. – Ministr dopravy Vladimír Kremlík nemá pochybnosti o výběrovém řízení na nového předsedu představenstva a generálního ředitele Českých drah. Řekl to při včerejších sněmovních interpelacích na dotaz poslance Pirátů Jakuba Michálka. Podle Jakuba Michálka vypadá výběrové řízení jako zmanipulované. Šéfem drah se ve středu stal dosavadní politický náměstek ministerstva pro místní rozvoj (MMR) Václav Nebeský.
27.9. – DACHSER Slovakia dokončil rozšíření překládkové haly svého logistického centra v Lozorně u Bratislavy. Nejnovější investice ve výši zhruba tří milionů EUR přinesla zvětšení prostor o 3 000 metrů čtverečních a navýšení počtu nakládacích bran. Těch je o 31 více. Jedna z nich, označená XXL, je určena pro nadrozměrné zásilky. Nová překládková hala je vybavena nejmodernějšími technologiemi.
27.9. – Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zakázal plnění smlouvy na nový mýtný systém mezi ministerstvem dopravy a konsorciem CzechToll/SkyToll. Zákaz ale začne platit až rok po právní moci rozhodnutí úřadu. To pravomocné není a lze proti němu podat rozklad k předsedovi úřadu. ÚOHS to včera uvedl v tiskové zprávě. Stát proti rozhodnutí podá rozklad, přípravy nového mýta by podle ministra dopravy Vladimíra Kremlíka i CzechTollu rozhodnutí nemělo ohrozit. Dosavadní provozovatel mýta, firma Kapsch, soudí, že by stát měl spuštění toho nového odložit.
27.9. – Na výstavbu nových úseků silnic, dálnic a železnic uvolní Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) v příštím roce 52,7 miliardy Kč. Počítá s tím návrh rozpočtu fondu, kterým se bude zabývat vláda a následně by jej měla schvalovat Sněmovna. Dalších zhruba 34,6 miliardy Kč by mělo jít do oprav a údržby stávajících komunikací. Novinářům to včera řekl ředitel SFDI Zbyněk Hořelica.
27.9. – LETECKÁ DOPRAVA – Avianca Cargo začne od příští středy létat dvakrát týdně s Airbusem A330–200 nákladní trasu mezi letištěm Dallas Forth Worth (DFW) a Bogotou. Aerolinky uvádějí, že vybraly tuto trasu s ohledem na hospodářský růst dallaského letiště, jakož i na jeho polohu uprostřed USA. Jde také o naplnění strategie posílení Bogoty jako uzlu pro překlad leteckého carga z jižní Ameriky do destinací v Evropě a v Asii. Ředitel Avianca Cargo Kurt Schosinsky k tomu uvedl: „V nové trase vidíme velké rezervy růstu, především pokud se zaměříme hlavně na zkazitelné zboží jako je losos a ovoce z Chile, květiny z Kolumbie, asparágus a mango z Peru a květiny a ovoce z Ekvádoru.Po tomto zboží je na mezinárodních trzích velká poptávka.“ John Ackerman, šéf strategie DFW dodal: „Tato nová služba představuje pro DFW milník, když první jihoamerický nákladní dopravce bude naplňovat letištní strategii rozvoje obchodních tras mezi jižní Amerikou a Asií.“ Avianca a letecká společnost United Airlines rozšiřují svou současnou dohodu o sdílení kódu též na nákladní lety spojující Sydney a Bogotu s Kalifornií. Let z Bogoty je prováděn třikrát týdně a je propojen prostřednictvím United Airlines v Los Angeles na Sydney, zatímco denní zpětný let směřuje přes San Francisko a Los Angeles do Bogoty. „Toto rozšíření dohody o sdílení kódu dále zvýší dynamiku v relaci mezi Austrálií a Kolumbií. Rozšíření poskytuje Avianca dosud nevídaný rozsah, když dopravce má poprvé navázány vztahy s takto vzdálenými destinacemi,“ uvedla mluvčí Avianca Cargo Anna Marie Copetová. Sídlem společnosti Avianca Cargo je mezinárodní letiště José María Córdova v Medellinu v Kolumbii (dříve se jmenovala Tampa Cargo). Svůj provoz zahájila v roce 1973. Stoprocentní podíl vlastní Avianca of Colombia. V roce 2011 objednala pět letadel Airbus A330–200F a stala se jejich prvním provozovatelem v Latinské Americe.
27.9. – Stát se bude snažit navýšit podíl nákladní přepravy na železnici oproti silniční dopravě. K tomu by mělo přispět zvýšení kapacit železnice, a to například výstavbou vysokorychlostních tratí. Další investice státu směřují i na výstavbu terminálů a podporu kombinované přepravy. Na včerejší konferenci Green Train to řekl Jindřich Kušnír z ministerstva dopravy.
26.9. – Ruský nízkonákladový letecký dopravce Pobeda zvýší počet letů z moskevského letiště Vnukovo do Karlových Varů a zpět z dvou na pět letů týdně. Navýšení bude platit nejen do konce letního letového řádu, tedy do 26. října 2019, ale i po celou dobu zimního letového řádu až do 27. března 2020, informoval včera náměstek hejtmanky Karlovarského kraje Martin Hurajčík.
26.9. – Začal nový proces posouzení vlivu stavby části dálnice D8 přes České středohoří. Zřejmě poprvé se tzv. proces EIA týká už dokončené stavby. Potřebu nového posouzení stanovil rozsudek Nejvyššího správního soudu již v únoru loňského roku. Krajský úřad Ústeckého kraje nyní na úřední desce zveřejnil dokumentaci. Vyjádřit se k ní mohou zájemci do 18. října.
26.9. – Tramvaje ForCity ze Škody Transportation včera slavnostně zahájily provoz s cestujícími v německém městě Chemnitz. Jedná se o obousměrná, stoprocentně nízkopodlažní vozidla s nerezovou skříní. Plzeňská společnost dodává do německého města celkem čtrnáct těchto moderních vozidel zcela nové konstrukce.