Infrastruktura

Do Šumperka povede za rok elektrická trať

V polovině června začala výluka železniční dopravy v úseku Zábřeh – Šumperk. Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (SŽDC), zahájila elektrizaci tohoto úseku. Po jejím dokončení bude umožněno bezpřestupové spojení přímými vlaky do Šumperka ze směru Přerov, Olomouc, případně ze směru Brno, Prostějov a Olomouc. Dosud museli cestující právě v Zábřehu na Moravě přestupovat do motorových souprav nebo čekat na výměnu lokomotiv.

„Elektrizace je cestou nejen ke zvýšení komfortu a bezpečnosti dopravy, ale také ke zkvalitnění životního prostředí v regionu. Postupné elektrizace dalších traťových úseků proto považujeme za významné investiční akce,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jan Komárek. Během elektrizace dojde nejen k vybudování nového trakčního vedení, ale zároveň bude úsek také kompletně rekonstruován. Úpravy železničního spodku a svršku zvýší traťovou rychlost až na 100 km/h a prostorovou průchodnost trati pro ložnou míru Z-GC.

Úpravami projdou i tři železniční stanice – Šumperk, Bludov a Postřelmov. Nová nástupiště budou mít nástupní hranu ve výšce 550 mm nad kolejí a budou bezbariérově přístupná i méně pohyblivým občanům. V Postřelmově bude vybudován nový podchod k ostrovnímu nástupišti. V železniční stanici Bludov vzniknou dvě a v Šumperku tři nová nástupiště.

Investorem stavby, jejíž celkové investiční náklady dosáhnou 1,6 miliardy Kč, je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, Stavební správa Olomouc. Projekt je zařazen do seznamu prioritních staveb v rámci Operačního programu Doprava na léta 2007 – 2013. Jeho dokončení se očekává v listopadu příštího roku. Tomáš Johánek

spinner