18. prosince 2009
DB Schenker Rail, dceřiná společnost německé skupiny Deutsche Bahn pro evropskou železniční nákladní dopravu, prochází reorganizací. Jejím výsledkem by od 1. ledna příštího roku měla být „štíhlejší řídicí a organizační struktura“ na domácím německém trhu.
„Současná ekonomická situace vyžaduje menší a efektivnější organizaci s jasně vymezenými kompetencemi a odpovědností a co nejkratšími rozhodovacími cestami. Musíme DB Schenker Rail obzvláště v Německu přizpůsobit novým podmínkám na trhu a vytvořit nový stav provozní a ekonomické rovnováhy,“ řekl na konci listopadu předseda představenstva DB Schenker Rail Alexander Hedderich.
Podle jeho slov se četné aktivity podniku smysluplně propojí do jednotné sítě, z níž budou profitovat především zákazníci. „Zeštíhlená řídicí struktura s přesně vymezenými pravomocemi v jednotlivých oblastech našeho působení je neoddiskutovatelným základem pro další rozvoj,“ dodal Alexander Hedderich.
Dosavadní organizace DB Schenker Rail v Německu zůstane po Novém roce zachována, ale na úrovni jednotlivých složek bude zjednodušena. Každý úsek bude i nadále sestávat ze tří regionálních oddělení Německo / Region Střed, Region Západ a Region Východ a dále z provozních oblastí Odbyt, Provoz, Personál a Finance. Současné obchodní úseky Automotive a Intermodal budou do těchto struktur integrovány. Žádné další vlastní aktivity v oblasti kombinované dopravy na úseku Intermodal již podnik nebude vyvíjet. Odpovědnost za hospodářské výsledky bude ležet na jednotlivých organizačních složkách podle regionů.
Souběžně s reorganizací proběhnou také změny ve vedení provozních útvarů. Alexander Hedderich bude stát i v čele oblasti Německo / Region Střed. Hans-Georg Werner, dosavadní ředitel divize Intermodal, bude stát v čele oblasti Region Východ. Region Západ povede stejně jako dosud Keith Heller. Stabilizace výsledků v Německu a vytvoření jednotné evropské sítě jsou podle Alexandra Heddericha hlavními úkoly nového vedení.
n