15. dubna 2012

PRAHA 15.4. – Společnost ČD Cargo uspořádala ve středu 11. dubna unikátní seminář k revizním opravám vagónů. Za přítomnosti zástupců Transparency International (TI) na něm předseda představenstva Gustav Slamečka představil přítomným novou, zcela transparentní koncepci zadání veřejných zakázek, zpracování zadávací dokumentace i samotných soutěžních podmínek.
O zakázky ČD Cargo na revizní opravy nákladních vozů soutěží zhruba desítka firem z Česka, ale i ze sousedního Slovenska a Polska. Jejich zástupci se sešli na unikátním semináři ČD Cargo, aby se mohli s předstihem seznámit s hodnoticími kritérii pro budoucí veřejné zakázky a také se způsobem a formou jejich hodnocení. Pro snazší pochopení jim byl představen i modelový příklad konkrétní nabídky. Cílem tohoto semináře bylo předejít do budoucna situacím, kdy jsou vypsaná oznámení vzájemně napadána jednotlivými účastníky.
Hlavní změna, která byla prezentována i za účasti zástupců TI, spočívá v tom, že ještě před zveřejněním jednotlivých veřejných zakázek, se budou moci zájemci o účast vyjádřit, zda jsou pro ně podmínky srozumitelné a podle jejich názoru také transparentní. „Proto se před vyhlášením každé větší zakázky setkáme s dodavateli, kteří mají osvědčení pro revizní opravy, na pracovním workshopu, kde jim vysvětlíme všechny případné nesrovnalosti. Věříme, že tento nový komunikační postup přinese v konečném důsledku efekt oběma stranám,“ uvedl předseda představenstva ČD Cargo Gustav Slamečka. Jak dodal, všechna výběrová řízení již dopravce připravuje samozřejmě v souladu s novým zákonem o veřejných zakázkách.
ČD Cargo vlastní v současnosti více než 25 tisíc nákladních vozů, jejichž průměrné stáří dosahuje 32 let. Revizními opravami projde ročně přibližně 3 500 vagonů, z toho přibližně jednu třetinu si dopravce provede vlastními silami. Opravy zbývajících více než dvou tisíc se uskutečňují právě na základě veřejných zakázek. ČD Cargo jich vypisuje ročně kolem deseti.