19. března 2016, Milan Frydryšek

Společnost Ford Motor Company, s. r. o., představila v únoru program Ford Army, jehož prostřednictvím chce nabízet současným i bývalým příslušníkům Armády České republiky možnost pořídit si kvalitní osobní nebo lehký užitkový vůz za výrazně nadstandardních podmínek. Zvýhodnění se vztahuje nejen na nákup nového vozu, ale také na finanční služby, náhradní díly a servisní práce. Kromě této speciální nabídky zahrnuje program Ford Army rovněž spolupráci při propagačních akcích a na poli PR s tím, že obě strany počítají s postupně rostoucím rozsahem tohoto partnerství. Program Ford Army je určen pro válečné veterány, vojáky v činné službě, příslušníky Aktivních záloh AČR a vojenské důchodce.
K zahájení spolupráce, kterou iniciovalo jednání generálního ředitele Fordu ČR Jana Laubeho s ministrem obrany Martinem Stropnickým, vydaly obě strany toto prohlášení: „Ministerstvo obrany ČR a společnost Ford Motor Company, s. r. o., se dohodly na vzájemné spolupráci. Toto partnerství nespočívá pouze ve zvýhodněné nabídce vozů Ford a služeb pro válečné veterány a příslušníky Armády České republiky, ale také v podpoře pozitivního vnímání naší armády v očích veřejnosti. Nedílnou součástí této spolupráce je rovněž podpora Vojenského fondu solidarity. Velmi dobře si uvědomujeme důležitou úlohu současných i bývalých příslušníků Armády České republiky v naší společnosti a je nám ctí, že můžeme naše vojáky podporovat. České zastoupení společnosti Ford Motor Company bude využívat dlouholeté zkušenosti z obdobných programů z USA, kde je značka Ford vnímána jako klíčový partner ozbrojených sil. Naše vzájemná spolupráce je v České republice zatím na začátku, ale věříme, že mezi námi vznikne pevné a dlouhodobé pouto.“
Pro všechny vojáky, aktivní nebo v záloze, vojenské veterány i vojenské důchodce, byla 15. února zprovozněna speciální webová stránka se všemi konkrétními zvýhodněnými nabídkami. Stačí přitom, aby se zájemce na stránce jednoduchým způsobem identifikoval, a po zvolení konkrétní položky je přesměrován na autorizovaného partnera Ford, který jeho poptávku vyřídí.
Opět nejprodávanějším užitkovým vozidlem v Evropě
V roce 2015 se Ford po 18 letech znovu stal nejprodávanější značkou užitkových vozů na evropském trhu. Došlo k tomu symbolicky v roce, kdy model Transit oslavil padesátiny. Evropští zákazníci na hlavních dvaceti trzích si v roce 2015 pořídili více než 280 000 užitkových vozů Ford. V meziročním srovnání to představuje navýšení o 23 procent. Tržní podíl dosáhl 12,6 procenta, což bylo o 1,2 procentního bodu více než v roce 2014.
Ke vzestupu ze sedmé příčky prodejních statistik na první během tří let přispěly čtyři nové modely řady Transit: Transit, Transit Custom, Transit Connect a Transit Courier. Celkem se jich v roce 2015 prodalo 233 000, tedy o 46 000 více než v roce předcházejícím. Navíc i Ford Ranger se stal nejprodávanějším pick-upem v Evropě. Celkový výsledek 27 300 prodaných kusů představuje oproti roku 2014 zlepšení o 27 procent.
Rekordní zisk a návrat do černých čísel
Společnost Ford Motor Company dosáhla v roce 2015 rekordního hospodářského výsledku. Celkový zisk před zdaněním činil 10,8 miliardy USD (v přepočtu přibližně 267 miliard Kč). V meziročním srovnání došlo k navýšení o 3,5 miliardy USD. „Slíbili jsme, že rok 2015 přinese průlom, a tento slib jsme splnili,“ řekl v lednu Mark Fields, prezident a generální ředitel Ford Motor Company. „V roce 2016 budeme nadále stavět na našich silných stránkách a ještě zrychlíme tempo růstu,“ dodal.
V Evropě se Ford vrátil do černých čísel, jeho zisk před zdaněním zde činil 259 milionů USD (6,4 miliardy Kč). V meziročním srovnání se tak hospodářský výsledek Ford of Europe zlepšil o 857 milionů USD. Ford prodal v Evropě celkem 1,53 milionu vozů a dosáhl tržeb ve výši 28,2 miliardy USD (697 miliard Kč). Provozní marže dosáhla výše 0,9 procenta.
Celosvětově Ford loni prodal 6,635 milionu vozů (o 312 tisíc více než v roce 2014) a dosáhl tržeb v celkové výši 149,6 miliardy USD (nárůst o 5,5 miliardy USD). Počet prodaných vozů byl nejvyšší za posledních deset let, tržby dokonce vzrostly nejvíce za posledních dvanáct let. Tržní podíl Fordu se zvýšil o dvě desetiny procentního bodu, na 7,3 procenta. Společnost očekává, že zisk před zdaněním v roce 2016 bude ve srovnání s rokem 2015 na stejné nebo vyšší úrovni.
(lan)