17.11. - Logistická společnost GEFCO vypravila 15. listopadu 2021 z Dunajské Stredy první, 41-vagonový, uhlíkově neutrální ucelený vlak. Vydal se na třítýdenní cestu po nové Hedvábné stezce, cílovou destinací je čínský Si-an. Jde o první klimaticky neutrální železniční tok, který Skupina GEFCO zajistila pro klienta poptávajícího nízkouhlíkové ekologické řešení přepravy spotřebního zboží. GEFCO vykompenzuje 250 tun oxidu uhličitého generovaného železniční dopravou v režimu door-to-door investicí do projektů certifikovaných podle Gold Standards. Vypravený vlak je vybaven prvky IoT (Internet of Things), které umožňují monitoring po celou dobu přepravy, kontrolu teploty v průběhu transportu a zajišťují stabilitu podmínek pro zboží během přepravy.
Aktuálně
17.11. - V Kopřivnici se dnes veřejnosti otevírá nové Muzeum nákladních automobilů. Návštěvníci zde uvidí osm desítek užitkových vozidel, technické skvosty a zajímavosti lidé poznají také prostřednictvím rozšířené reality. Muzeum postavil Moravskoslezský kraj s významným přispěním EU, většinu exponátů dodala společnost TATRA TRUCKS, která muzeu poskytla i pozemek a budovu bývalé slévárny, v níž muzeum sídlí.
16.11. - Společnost AŽD uzavřela smlouvu s řeckou stavební společností TERNA SA na dodávku zabezpečovacího zařízení pro projekt „Modernizace železniční tratě Sofie – Dragoman – srbská hranice, úsek Volujak – Dragoman“ vyhlášený na základě veřejné soutěže státní společností „Национална компания Железопътна инфраструктура“ (Národní železniční infrastruktura) v Bulharsku. Hodnota kontraktu činí 31,7 mil. BGN (cca 415 mil. Kč).
16.11. - Hospodárný provoz, dostupnost vozidel, komfort a bezpečnost pro řidiče i všechny ostatní účastníky silničního provozu jsou pro dopravce naprosto zásadními faktory při rozhodování o pořízení optimálního vozidla do vozového parku. Mercedes-Benz uvedl před 25 lety na trh modelovou řadu Actros, vyvinutou speciálně pro dálkovou a těžkou rozvážkovou dopravu.
16.11. - Stát získá přehled o dodržování pracovní doby a doby odpočinku strojvedoucích na dráze. Mělo by to přispět k větší bezpečnosti na dráze. Umožní mu to novela drážního zákona, kterou podepsal prezident Miloš Zeman. Informoval o tom Hrad. Jde o jeden z posledních zákonů, který schválila Sněmovna těsně před volbami. Dopravci na celostátních i místních dráhách budou mít povinnost oznamovat provozovateli dráhy údaje o tom, že strojvedoucí zahájil jízdu, i to, že ji ukončil. Budou muset oznámit mimo jiné číslo licence strojvůdce i evropské číslo drážního vozidla.
16.11. - Společnost PPL, přední balíkový přepravce na českém trhu, očekává letos v počtu doručených i zpracovaných zásilek rekordní sezonu a hlásí na ni dobrou připravenost. Čerstvě také obhájila titul Nejdůvěryhodnější značka roku v kategorii Balíkové služby, a to již popáté.
16.11. - Evropský výrobce letecké techniky Airbus má objednávku na 111 letadel od americké společnosti Air Lease Corporation. Představitelé obou firem to včera uvedli na veletrhu letecké techniky v Dubaji. Pro evropskou firmu je to v několika dnech už druhá velká zakázka po sobě.
16.11. - Projekt zásadní modernizace stanice Praha Masarykovo nádraží je zase blíže k realizaci, protože Správa železnic má pravomocné územní rozhodnutí. Samotné stavební práce začnou v roce 2023 a v jejich rámci se mimo jiné rozšíří stávající počet kolejí ze sedmi na devět, vybuduje nový vestibul ve formě zastřešení propojující prostor ulic Na Florenci, Hybernská a Opletalova s přístupy na jednotlivá nástupiště, zvýší rychlost vlaků a vybudují koleje pro provozní ošetření souprav v lokalitě Hrabovka.
15.11. – Společnosti Siemens Mobility a RazorSecure podepsaly dohodu o spolupráci s cílem nabídnout provozovatelům kolejových vozidel po celém světě lepší řešení kybernetické bezpečnosti v železniční dopravě. Rostoucí digitalizace přináší výhody, ale také potřebu adekvátní ochrany před kybernetickými útoky.
15.11. – Zejména během nejtvrdšího lockdownu, kdy jako téměř jediné zůstaly otevřené supermarketové řetězce a větší drogerie, se ukázalo, že práce v centrálních skladech musí být opravdu maximálně efektivní. Z toho důvodu se v nich používají inteligentní stroje, jejichž technologie jsou čím dál vyspělejší. Na rozdíl od lidí navíc nejsou náchylné k nemocem, takže například rozšíření pandemie jejich fungování neohrozí. Je tedy reálné, že nás stroje jednou v intralogistice zcela nahradí?