13.4. – České dráhy obnoví od soboty provoz většiny dálkových vlaků mezi Prahou a Plzní na tzv. chebské větvi. Většina spojů linky Ex6 tak znovu pojede v celé trase z Prahy přes Plzeň až do Chebu, do provozu se dále vrátí dva páry vlaků pendolino denně mezi Prahou a západech Čech. Dráhy zároveň mírně posílí i spoje do Mnichova. V současnosti už opět jezdí i spěšné vlaky z Chebu do Norimberku a také regionální přeshraniční spoje do Německa. Dosud byl provoz omezen kvůli koronavirové krizi.
Aktuálně
13.4. – Na přeložku silnice I/37, obchvat Osové Bítýšky, se práce v plném rozsahu vrátily po Velikonocích. Hlavní trasa obchvatu je již patrná v celé délce 2,8 kilometrů. Hotové je zemní těleso komunikace včetně 2 zářezů a násypu. Viditelná je rovněž nově přeložena část silnici II/390 ve směru od Vlkova, kde v místě křížení s trasou přeložené silnice I/37 vznikla nová tečná křižovatka. Naopak již díky provedené rekultivaci zmizela původní část silnice II/390 a také nelegální skládka v trase napojení obchvatu na stávající silnici I/37 ve směru na Velkou Bíteš.
13.4. – Stát zatím kompenzace pro kraje za ztráty v regionální dopravě nechystá. Pro případná jednání s kraji o podpoře bude klíčový výsledek současných jednání s Evropskou komisí o kompenzacích pro železniční dopravce, pro které stát připravuje kompenzace až za 1,5 miliardy korun. Pokud komise dotace pro dopravce schválí, bude stát jednat s kraji. To se podle ministerstva dopravy dá očekávat na konci května. Řekl to mluvčí ministerstva František Jemelka. Kraje v minulých dnech oznámily, že loni na jízdném z veřejné dopravy ztratily 3,7 miliardy korun, žádají proto o pomoc stát.
13.4. – Ředitelství silnic a dálnic ČR zahájilo modernizaci středových svodidel v km 30,9 – 47,5 dálnice D5, a to paralelně v koordinaci s další stavbou "D5 Oprava kanalizace km 30,278 – km 41,432, aby byl provoz na dálnici omezen co nejkratší dobu. Obě akce spolu s modernizací kabelové trasy souvisejí s modernizací dálnice D5. Cílem stavby je výměna svodidel středového dělícího pásu, optimalizace jeho a konečně takého jeho sadové úpravy. Zakázku v hodnotě 100 509 004 Kč bez DPH bude ve 2 etapách realizovat společnost Silnice Group, a. s. Hotovo by mělo být za 26 týdnů. Uvedl to Martin Buček z týmu komunikace ŘSD.
12.4. – České dráhy si objednaly 20 nových dálkových vlaků za 12,5 miliardy korun od konsorcia Siemens Mobility a Škoda Transportation. Dodávku bude tvořit celkem 180 vozů s kapacitou 555 míst k sezení a nejvyšší provozní rychlostí 230 km/h. S jejich nasazením dopravce počítá postupně v letech 2024 až 2026 na linkách z Prahy přes Ústí nad Labem do Hamburku či přes Brno do Budapešti a Vídně. Zakázka počítá i s dalšími dvěma vozy pro Správu železnic.
12.4. – Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) bude dál používat vlastní elektronický systém pro zadávání veřejných zakázek. Nebude tak využívat Národní elektronický nástroj (NEN), který by podle legislativy měly používat všechny státní organizace, protože je podle organizace pro potřeby silničářů nedostačující. Návrh schválila vláda, vyplývá to z informací na vládních internetových stránkách. ŘSD je největším zadavatelem veřejných zakázek v České republice
12.4. – Společnosti OMV a Alza rozšiřují svou spolupráci. Zákazníci největšího českého internetového obchodu si budou moci nechat zaslat zboží do jednoho z 50 AlzaBoxů instalovaných u čerpacích stanic OMV po celé republice. Čerpací stanice se v dnešní době zasažené celosvětovou pandemií koronaviru stávají vyhledávaným místem bezkontaktního vyzvednutí zakoupeného zboží. Pro zákazníky odpadá nutnost návštěvy obchodních center, pošt či dalších zásilkových míst, a zvláště u větších nákupů řidiči oceňují možnost snadného parkování přímo u AlzaBoxu.
Brno 12. dubna (ČTK) – V souvislosti s modernizací na koridoru mezi Brnem, Adamovem a Blanskem, která je v plánu na letošní září, opraví Správa železnic také stanici v Adamově. Pro tuto část nyní železničáři vyhlásili tendr na zhotovitele prací. Předpokládaná hodnota zakázky je 688 milionů korun, uvedla v tiskové zprávě mluvčí státního podniku Nela Friebová.
12.4. – Eurotunnel Le Shuttle aktualizoval své pokyny pro přepravu nebezpečných věcí. Na 59 stránkách provozovatel tunelu pod Lamanšským průlivem mezi Francií a Anglií zpracoval změny podmínek, které nyní platí pro přepravu nebezpečných věcí Eurotunelem. Podmínky vycházejí z ADR, jsou však přísnější než mezinárodní předpisy, protože zohledňují specifické bezpečnostní prvky infrastruktury tunelu.
12.4. – Stát nyní buduje nebo připravuje zhruba 230 velkých dopravních staveb za celkem 538,5 miliardy korun. Asi třetina projektů je rozestavěna, další chce stát zahájit v následujících třech letech. Seznam projektů je téměř rovnoměrně rozložen na stavby na železnici a na silnice, jednotky staveb připadají na vodní dopravu. Vyplývá to z přehledu staveb s náklady nad 300 milion korun, se kterým se seznámí vláda.