3.2. – Společnost AŽD Praha dokončila modernizaci zabezpečovacího zařízení hlavní stanice Bělehrad Centrum–Prokop v Republice Srbsko v rekordním čase 420 dní. Hodnota projektu byla 25,8 milionu €, z čehož smlouva se společností AŽD Praha dosahovala hodnoty 4,2 milionu €.
Aktuálně
3.2. Na 14 autobusových linkách spojujících město Jeseník s přilehlými obcemi je nyní možné nejen ve vozidle platit jednotlivé jízdné bezkontaktní platební kartou, nýbrž si i přiřadit k této kartě časový kupón. Jesenicko je prvním regionem v České republice, kde je podobný způsob odbavení zaváděn. Na projektu dále spolupracují Arriva Morava, Česká spořitelna, Global Payments Europe, Ingenico Group a Telmax, generální dodavatel projektu.
3.2. – Významné jubileum – 25 let od svého založení – slaví v letošním roce jedno z předních profesních uskupení v oboru silniční dopravy: Asociace dopravních, spedičních a servisních firem Čech, Moravy a Slezska (ADSSF). Samotné výročí přitom připadlo už na 22. ledna 2016. Před dvaceti pěti lety zástupci 21 podniků a dvou učilišť, které se osamostatnily po rozpadu s.p. ČSAD Brno, podepsali na ustavující valné hromadě smlouvu o založení nezávislého, nepolitického a dobrovolného sdružení.
3.2. – České firmy zatím stále pokulhávají za zahraničními trendy při využití alternativních pohonů svých vozidel. Myšlení šéfů většiny společností je konzervativní, při nákupu vozů s méně běžnými pohony jde často spíše o experimenty. Plány zavedení nových pohonů jsou ale procentuálně vyšší, než jaká je jejich současná aplikace. Minimálně jeden typ netradičního pohonu využívají tři procenta malých českých firem, ovšem osm procent je plánuje zavést. Vyplývá to z průzkumu leasingové společnosti Arval, který se týká vývoje firemních autoparků.
3.2. – Společnost Letiště Praha, a. s., provozovatel Letiště Václava Havla Praha, byla vyhlášena vítězem národního kola prestižní soutěže European Business Awards za oblast Customer Focus. Nyní se svým prezentačním videem reprezentuje Českou republiku v dalším kole soutěže o ceněný status Ruban d’Honneur v kategorii Costumer Focus. Zároveň na webových stránkách soutěže probíhá v této chvíli veřejné hlasování, ve kterém Letiště Praha soutěží o titul Národní vítěz veřejnosti za Českou republiku.
3.2. – Mezinárodní poskytovatel logistických služeb DACHSER realizoval přepravu lokomotivy z čínského Pekingu do středočeské Velimi. Speciální kolejové vozidlo o váze 61 tun určené pro údržbu trolejí urazilo z Číny po moři, řece a souši více než 25 700 kilometrů. Pro realizaci této nestandardní zásilky bylo zapotřebí mimo jiné speciální manipulační techniky a know-how divize DACHSER Air & Sea Logistics.
Nové partnerství s Maersk Line, které poskytlo finanční podporu a záštitu, umožnilo otevření protikorupčních kurzů jako povinné součásti výuky všech studujících. Projekt byl připravován velmi dlouho, první studenti se do kurzů mohou podle právní expertky Maersk Line Kristin Berglundové zapisovat ve druhé polovině roku 2016. „Maersk Line má mnoholeté zkušenosti v boji s korupcí. Partnerství s WMU umožní sdílení našich poznatků a pomůže vybudovat společnou platformu pro spolupráci veřejného a soukromého sektoru při odstraňování korupce,“ dodala Kristin Berglundová.
2.2. – Češi rádi nakupují na internetu. Tento fakt je v roce 2016 již neoddiskutovatelný. Jaký ale je typický český e-zákazník? Jak se postupem času mění a jak vidí sám sebe? A o čem to vypovídá z pohledu e-shopů? Na tyto otázky hledala odpovědi Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ve svém pravidelném výzkumu.
2.2. – O provoz mýtného systému v Česku projevila zájem další společnost. Jde o satelitního výběrčího mýta z Maďarska, společnost National Toll Payment Services PLC. Ministerstvu dopravy nabídla, že bude v tuzemsku mýto spravovat od 1. ledna 2017, kdy končí dosavadní smlouva se společností Kapsch. Úřadu sdělila, že proti dnešním zhruba dvěma miliardám korun za roční provoz mýtných bran dokáže cenu snížit zhruba na polovinu.
2.2. – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zahájila první únorový den provoz tzv. cvičného sálu v nedávno dostavěné budově Centrálního dispečerského pracoviště (CDP) v Praze na Balabence. Jde o jeden z dalších kroků k zahájení dálkového řízení železničního provozu na prvních tratích v Čechách. Výstavba nového pracoviště řízení provozu byla v areálu na Balabence zahájena v dubnu 2014. Dokončení projektu s celkovými náklady 365 milionů Kč je naplánováno na duben letošního roku.