​Alstom a ČD - Telematika podepsaly dohody o dodávkách systému ETCS úrovně 2

​Alstom a ČD - Telematika podepsaly dohody o dodávkách systému ETCS úrovně 2

6.2. - Společnost Alstom získala zakázku od společnosti ČD - Telematika, významného dodavatele a poskytovatele služeb pro železniční dopravu v České republice a na Slovensku, na dodávku systému ETCS (European Train Control System) úrovně 2 pro 7 jednotek Pendolino řady 680 a 66 elektrických jednotek řady 471. Obě smlouvy zavazují společnost Alstom k dodávce systému ETCS, včetně návrhu a implementace řešení. Systém ETCS bude doplněn o národní systémové funkce, které umožní provoz vlaků v České republice a na Slovensku.

„Jsem hrdý na to, že nabízíme přizpůsobivá a konkurenceschopná signalizační řešení, která jsou schopna zvýšit frekvenci vlakové dopravy a zajistit bezpečnost na železnici. Systém ETCS úrovně 2 je optimálním signalizačním řešením pro současné potřeby. Osvědčené řešení společnosti Alstom obsahuje ve své třídě nejlepší funkce s flexibilním a vylepšitelným designem,“ řekl Dan Kurucz, generální ředitel společnosti Alstom Česká republika a Slovensko.

„ČD - Telematika patří ke špičce v oblasti retrofitu hnacích vozidel evropským vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS. Jsme opravdu rádi, že pro zpětné vybavení tímto systémem dvou zásadních řad Českých drah, a sice elektrických souprav řady 680 Pendolino a řady 471 známé jako CityElefant, spojíme síly s předním dodavatelem ETCS, společností Alstom,“ uvedl předseda představenstva Jan Hobza z ČD - Telematiky.

ETCS 2 umožňuje nepřetržitou digitální rádiovou komunikaci s vlakovými spoji na základě signalizace obsazení bloku traťovým systémem. Poskytuje nejvyšší bezpečnostní ochranu a umožňuje navýšení kapacit při nasazení bez traťových návěstidel nebo při jejich zrušení. ETCS úrovně 2, který byl původně navržen jako nástroj pro harmonizaci železničního provozu přes hranice, zvyšuje rychlost, přesnost a kapacitu vlaků při zachování naprosté bezpečnosti. Nejpokročilejší verze úrovně 2 (Baseline 3) obsahuje optimalizované brzdné křivky pro maximalizaci provozního výkonu a zvýšení komfortu cestujících. Tato verze rovněž zlepšuje odometrické parametry, což strojvedoucím umožňuje volit vhodnou rychlost v přísném souladu se SIL4, což je nejvyšší úroveň bezpečnosti podle normy EN 50129.

Za projektování různých signalizačních systémů a dodávku palubního vybavení bude zodpovědný závod skupiny Alstom v Charleroi. Alstom bude rovněž zajišťovat údržbu po dobu 10 let, včetně náhradních dílů a oprav.

Získání této zakázky potvrzuje vedoucí postavení společnosti Alstom na trhu železničních signalizačních systémů. V Evropě si více než 70 % vlaků vybavených systémem ETCS evropské výroby vybralo systém Alstom. Tento systém řízení a kontroly vlaků nejnovější generace již společnost Alstom úspěšně implementuje v Norsku, Belgii a také v České republice. Nyní je nasazován ve vysokorychlostních vlacích společnosti Deutsche Bahn po celém Německu a v příměstských vlacích S-Bahn společnosti Alstom, její konkurence v oblasti Stuttgartu, jakož i v různých projektech ve Španělsku, Velké Británii, Indii a Austrálii.

(lan)

Ilustrační foto: ČD

spinner