PRAHA/DĚČÍN (28.4.) – Loď Labe vytvořila nový rychlostní rekord v plavbě z Prahy do Děčína, trasu ujela za necelých 13 hodin. Zapíše se tak do České knihy rekordů a posádka získala symbolickou Modrou stuhu, která je v české podobě určena pro velké osobní lodě. Informoval o tom výkonný ředitel Pražské paroplavební společnosti Štěpán Rusňák.
Aktuálně
Modernizace železničních koridorů
Skončila rekonstrukce důležitého železničního uzlu Přerov
PŘEROV (28.4.) – Nákladní a osobní vlaky na druhém tranzitním koridoru již mohou v plné míře využívat zlepšené parametry důležitého železničního uzlu v Přerově. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) slavnostně ukončila první etapu jeho rekonstrukce za více než čtyři miliardy korun. Informoval o tom tiskový mluvčí SŽDC Pavel Tesař.
PRAHA (25.4.) – Začátkem roku 2014 uvedly divize DSV Road a DSV Air&Sea do života společný projekt v oblasti intermodální přepravy mezi Tureckem a Velkou Británií. Nové přepravní řešení je vedle silniční přepravy a tzv. short-sea další alternativou, která spojuje Blízký Východ se střední a západní Evropou.
VELKÉ MEZIŘÍČÍ (25.4.) – Při opravách silničního průtahu Velkým Meziříčím zřejmě objízdná trasa povede i po dálnici D1. O možnosti bezplatného objetí města po dálnici vyjednává kraj s ministerstvem dopravy, zatím to vypadá tak, že má šanci uspět. Ve městě budou dělníci od 19. května postupně opravovat 1600 metrů hlavní silnice v ulicích Karlov a Sokolovská, práce potrvají do konce října. Město se kvůli uzavření průtahu připravuje na největší dopravní komplikace ve své historii.
BRNO (25.4.) – Železnice na jižní Moravě by se měla v programovacím období Evropské unie 2014 až 2020 dočkat léta odkládaných projektů, které cestujícím zrychlí a zpříjemní cestování. Z nejvelkorysejších projektů by měla začít stavba rychlého spojení Brno – Přerov. K optimismu je prý důvod i díky možnostem financování nejen z nástupce Operačního programu Doprava, ale i z nového fondu CEF (Nástroj pro propojení Evropy). Řekl to Mojmír Nejezchleb ze Správy železniční dopravní cesty.
Letiště Vodochody
Penta: Odpůrci Letiště Vodochody se snaží projekt zpolitizovat
PRAHA (24.4.) – Odpůrci letiště ve Vodochodech se snaží proces přípravy projektu zpolitizovat. Tvrdí to Zdeněk Kubát, investiční ředitel Penta Investments, která je investorem připravovaného záměru. „Revize vydaného rozhodnutí v procesu šetření dopadu stavby letiště na životní prostředí (EIA) odporuje tuzemským zákonům,“ uvedl. O případném přehodnocení vydaného stanoviska chce do začátku příštího týdne rozhodnout ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO).
PRAHA (24.4.) – Do Česka dnes přijel první vlak Viaggio Comfort Českých drah známý jako Railjet. Celkem má státní dopravce během letošního roku od společnosti Siemens převzít sedm těchto vozidel, které budou jezdit na trase Praha – Brno – Vídeň – Štýrský Hradec. Poprvé by cestující měli mít možnost se s novým vlakem svézt od změny jízdního řádu v polovině roku. Potvrdil to mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
PRAHA (24.4.) – Ministerstvo dopravy připravuje nový model registrace vozidel, kdy by registrační značky nevlastnil stát, ale občan. Informovalo o tom ministerstvo dopravy. Stát by podle plánu, který se inspiroval německou praxí, pouze určoval, jak přesně mají poznávací značky vypadat. U které firmy, a za jakou cenu, si značky řidič pořídí, by mělo nově záležet jen na něm. Spolu s tím souvisí i návrh, že by právo vyrábět značky mohla získat jakákoliv společnost, která by splnila stanovené podmínky pro certifikaci značky. Předchozí tendr na výrobu značek ministerstvo zrušilo.
PRAHA (23.4.) – Praha městským částem představila návrh nového systému parkovacích zón. Koncepce zahrnuje městské části Praha 1 až 11, Praha 13 a Praha 18 a je rozvržena do etap. Pilotní projekt se má uskutečnit již na podzim. První etapa se plánuje na rok 2015. Informoval o tom náměstek primátora Jiří Nouza.
Vysokorychlostní železnice
Rychlostí 200 km/hod. se na české železnici hned tak jezdit nebude
PRAHA (23.4.) – Rychlosti 200 kilometrů v hodině se cestující na tuzemské železnici hned tak nedočkají. Náklady na přestavbu vhodných koridorových úseků, kde je nyní možné jezdit rychlostí maximálně 160 km/hod., by byly neúměrné relativně nízkým přínosům. Uvedl to generální ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiří Kolář. Zrychlení dosavadní maximální rychlosti tak může přijít až se stavbou nových vysokorychlostních tratí.