7.4. – SNCF Logistics zavádí novou generaci „digitálních“ nákladních vlaků, které budou poskytovat údaje o přepravě a doručení kontejnerů. Systém se opírá o partnerství s firmou TRAXƎNS, vývojářem a dodavatelem „propojených“ kontejnerů. Vlaky s digitální sledovací technologií budou nasazeny od druhého pololetí letošního roku.
Aktuálně
7.4. – Evropa musí snižovat oběti dopravních nehod společně, je to sdílená odpovědnost všech. Na začátku mezinárodní konference v maltské Vallettě to řekla eurokomisařka pro dopravu Violeta Bulc. O dosažení historického minima v počtu usmrcených lidí v Česku v roce 2016 mluvil ve svém projevu ministr dopravy Dan Ťok.
7.4. – Členové lodních posádek ve vnitrozemské plavbě se možná dočkají častějšího odpočinku. Počítá s tím novela zákona o vnitrozemské plavbě, kterou v úvodním kole podpořila Sněmovna a která zavádí do zákona pravidla evropské směrnice. Ministerstvo dopravy odhaduje, že se změna zákona dotkne řádově stovek lodníků. Ministr dopravy Dan Ťok poslancům řekl, že za klíčové považuje rychlé projednání novely, protože lhůta pro převzetí příslušné evropské směrnice již uplynula.
3.4. – Evropští ministři dopravy schválili koncem března deklaraci o námořní dopravě, která stanovuje priority evropské politiky pro námořní dopravu, zejména pokud jde o konkurenceschopnost, digitální agendu a snižování emisí CO2. Tzv. Valettská deklarace byla schválena v závěru dvoudenní ministerské konference pořádané maltským předsednictvím EU.
3.4. – Internetový obchod Spokojený pes zavedl pro své zákazníky vlastní rozvážkovou službu nazvanou Rychlý pes. Obrandovaná auta jezdí po Praze ve dvou časových oknech. Objednané zboží skladem je zákazníkům doručováno v ten samý den. Objednávky lze hradit platební kartou přímo u řidiče. Investice do rozjetí projektu dosáhla milionu Kč.
3.4. – Automobilovému průmyslu se u nás v posledních letech nebývale daří, rostou objemy výroby, nové modely jsou úspěšné, auta vyráběná v České republice jsou vnímána jako kvalitní. Automobilky se ale v současné době potýkají s nedostatkem lidí, a to nejen těch kvalifikovaných. Musejí zvládnout nástup tzv. čtvrté průmyslové revoluce, pocítí i uvolnění umělého oslabování koruny. Jaké jsou tedy výhledy do budoucna?
3.4. – Letiště Gatwick a DHL Supply Chain oficiálně otevřely nový závod na zpracování odpadu. Gatwick je tak prvním letištěm na světě, které ve svém areálu přeměňuje na energii odpady, jako jsou zbytky jídel a obaly.
3.4. – Od 1. dubna funguje ve Středočeském kraji nový koordinátor veřejné dopravy, společnost Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK). Jejím úkolem bude vytvořit s pražskými kolegy jednotný integrovaný dopravní systém na území Středočeského kraje a Prahy, v němž by cestující mohli jezdit vlaky, autobusy, metrem a dalšími prostředky na jednu jízdenku. Roční rozpočet nové společnosti by neměl překročit 20 milionů korun, zaměstnávat bude asi 15 lidí.
3.4. – Přední logistická společnost Geis si pronajala nové skladovací prostory o zastavěné ploše 5600 metrů čtverečních v areálu Řehlovická zóna. Česká realitní společnost Real Spektrum v Řehlovické zóně postavila pro Geis nové logistické centrum na míru (jako tzv. built-to-suit projekt). V únoru a březnu letošního roku probíhaly stavební úpravy interiéru dle požadavků firmy Geis a montáž technologie, plný provoz centrum zahájilo od dubna 2017.
3.4. – Piráty silnic na modernizované dálnici D1 bude postihovat úsekové měření rychlosti mezi exity 49 Psáře a 56 Soutice. Dopravně bezpečnostní akce má za cíl plynulejší provoz, méně nehod a nebezpečných situací. Podle ministerstva dopravy se detekční kamery loni osvědčily u Brna, kde v souvislosti s jejich nasazením poklesla nehodovost v měřeném úseku. Výzvu k zaplacení tisícikorunové pokuty dostalo zhruba 150 tisíc řidičů, tedy pouze tři procenta projíždějících vozidel.