6.6. – Trať na pražské letiště má být hotová mezi roky 2023 a 2024. Vyjít by měla zhruba na 20 miliard korun. Po dnešním setkání s ministrem dopravy Danem Ťokem, generálním ředitelem Správy železniční dopravní cesty Pavlem Surým a pražskou primátorkou Adrianou Krnáčovou to řekl premiér Bohuslav Sobotka. Podle ministra dopravy Dana Ťoka se nyní počítá s variantou vedoucí trať tunelem přes Střešovice. Tuto dražší variantu prosazuje radnice Prahy 6. Není ale jisté, že na tuto variantu přispěje Evropská unie.
Aktuálně
6.6. – České dráhy nebudou rušit vlastní tendry na nákup vlaků, se kterými se dopravce chce účastnit připravovaných soutěží na provoz rychlíkových spojů. Zrušení tendrů požadoval po vedení státního dopravce ministr dopravy Dan Ťok s tím, že soutěže vypsané drahami zvýhodňují konkrétního dodavatele. Ministerstvo přitom připravuje vlastní řízení, v němž by vlaky nakoupilo a dopravcům je pak pronajímalo.
6.6. – Profesní řidičský průkaz budou moci zájemci v Ústeckém kraji nově získat díky jednoročnímu kurzu na dvou středních školách. Projekt má pomoci dopravcům v regionu řešit nedostatek šoférů. Dlouhodobě chybí řidiči autobusů i nákladních automobilů. Ústecký kraj připravil regionální sektorovou dohodu, která má problém řešit. „Nelehké povolání profesionálního řidiče by se mělo všeobecně u veřejnosti těšit respektu a úctě. Věřím, že přijatá dohoda je správným krokem, aby se situace zlepšila," uvedl krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek.
3.6. – Rozhodnutí Amazonu vsadit ve velké míře v letecké přepravě na vlastní nákladní stroje bude mít na příjmy hlavních partnerů UPS a FedEx menší dopad než se původně myslelo. Uvádí to ratingová agentura Moody´s s tím, že 40 nových nákladních speciálů Boeing B767F sice bude představovat zásadní změnu strategie Amazonu, nicméně celková přepravní kapacita flotily dosahuje necelé pětiny kapacity FedExu, respektive čtvrtiny kapacity UPS.
3.6. – V lotyšské metropoli Rize se 19. května uskutečnilo první „Německo-lotyšské námořní fórum“, kterého se zúčastnila řada zástupců hospodářství a přístavů (Ljepaja, Riga, Ventspils, Lübeck, Kiel a Hamburk). Ředitelka pro rozvoj trhů východní Evropa/Balt u společnosti Hafen Hamburg Marketing (HHM) Marina Basso Michaelová a předseda představenstva HHM Axel Mattern ve svých příspěvcích zdůraznili, že celý baltský region a jeho přístavy úzce spojuje otázka dalšího rozvoje.
3.6. – Švýcarský spolkový úřad pro dopravu BAV obdržel podklady pro schválení výstavby nového trimodálního velkokapacitního terminálu „Gateway Basel Nord“. Zařízení na severu Basileje spojí silniční a železniční dopravu s lodní dopravou na Rýně. Areál patří švýcarským spolkovým drahám SBB Cargo. Terminál je klíčovým spojovacím prvkem mezi rýnsko-alpským nákladním koridorem, švýcarskou národní železniční sítí a rýnskou vodní dopravou. V první fázi vznikne zařízení pro bimodální překlad silnice/železnice a železnice/železnice. Postupně bude kapacita terminálu navyšována. Napojení na Rýn bude dokončeno, jakmile dojde k realizaci výstavby nového kotviště.
3.6. – Švýcarský operátor kombinované dopravy Hupac zakončil obchodní rok 2015 mírným nárůstem objemu přepravy. Hospodářský výsledek byl také ovlivněn změnou kurzu mezi švýcarským frankem a eurem. Strategie podniku pro období 2016 až 2020 zahrnuje investice do rozvoje spojení přes Gotthardský tunel a vstup do nových segmentů trhu i nových regionů.
3.6. – DB Schenker společně s Jinbei Automotive postaví druhé největší logistické centrum v Číně. Buduje se v oblasti Teixi u města Shenyang v severovýchodní části Číny a bude zahrnovat dvě moderní skladiště o celkové ploše přesahující 42 tisíc metrů čtverečních. Uvedení centra do provozu je plánováno na listopad tohoto roku.
3.6. – Zatímco Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) už delší dobu připravuje modernizaci trati Plzeň – Domažlice – státní hranice, německá centrální vláda nevnímá pokračování přes Řezno až do Mnichova jako prioritu. O elektrifikaci železniční linie přitom usiluje Bavorsko. Vzhledem k tomu, že by tam vlaky jezdily až 140 km/h, mají o ni velký zájem i dopravci zboží. Řekl to náměstek plzeňského hejtmana pro regionální rozvoj Ivo Grüner.
3.6. – Modernizace íránské železniční sítě a obnovy tamních kolejových vozidel chce využít akciová společnost CZ LOKO, která se v Teheránu zúčastnila mezinárodního veletrhu dopravy a železničního průmyslu Rail Expo 2016. O významu, který tomuto trhu dává, svědčila i samostatná expozice. Firma tím reaguje také na pokles obchodu s železničními dopravci v Rusku a některých dalších postsovětských státech, které se v poslední době potýkají s hospodářskými problémy.