1.7. – Koordinátor ODIS spustil ve spolupráci s Dopravním podnikem Ostrava (DPO) a společnostmi ČSOB, Mikroelektronika, VISA EUROPE a XT-Card ostrý provoz systému, který umožní cestujícím zaplatit jízdné přímo ve vozidle DPO, pouhým přiložením jakékoliv bankovní karty VISA nebo Mastercard. Autobusy, tramvaje i trolejbusy ostravského DP jsou u každých vstupních dveří vybaveny validátory, které nově umožnují cestovat nejen s využitím již známé ostravské čipové karty ODISka s nahranou elektronickou jízdenkou, ale i s jízdným uhrazeným bezkontaktní bankovní kartou. Cestující jednoduše kartu přiloží k validátoru, podobně jako v obchodě přikládá kartu ke čtečce, a validátor zobrazí její přijetí. Nyní lze tímto způsobem zaplatit elektronickou přestupní a elektronickou nepřestupní jízdenku, další tarify budou postupně následovat.
Aktuálně
30.6. – Nárůst o 42 procent v porovnání s polovinou roku 2015 a více než dvě třetiny celkových čísel za minulý rok, takový je stav aktuální statistiky nedovolených jízd za návěstidlo zakazující jízdu na železnici. K polovině roku Drážní inspekce eviduje již 61 „projetých návěstidel“.
30.6. – Mezinárodní dopravní společnost AWT na konci května úspěšně ukončila kurz pro strojvedoucí, který poprvé realizovala vlastními silami. Poslední fází kurzu, který začal letos v lednu, bylo vykonání závěrečných zkoušek. Ty jsou podmínkou pro získání licence strojvedoucího a průkazu způsobilosti k řízení drážního vozidla na vlečce. Drtivá většina zaměstnanců AWT uspěla a investice do účastníků kurzu se společnosti vyplatila.
30.6. – Řidiče v Česku čekají při prázdninových cestách desítky uzavírek a omezení. Na nejvytíženější tuzemské dálnici D1 mezi Prahou a Brnem jich bude na začátku července pět, na D5 mezi Prahou a Rozvadovem tři. Kvůli začátku prázdnin ale nebude Ředitelství silnic a dálnic od čtvrtka 30. června 12:00 hodin do pondělního rána provádět žádné práce údržby, které by ještě více omezovaly dopravu. Vyplývá to z aktuálních informací silničářů a ÚAMK.
30.6. – Němečtí celníci mají po plošných kontrolách řidičů dopravních firem v 1500 případech podezření na porušování zákona o minimální mzdě. Celní správa to uvedla v tiskovém prohlášení. Berlín vyžaduje, aby dopravci vypláceli řidičům v době, kdy se pohybují po německém území, německou minimální mzdu. Proti opatření protestují dopravci především z východních zemí EU včetně Česka.
30.6. – Společnost Prologis postaví distribuční prostory o rozloze 34 200 metrů čtverečních na míru pro Sportisimo, český řetězec se sportovním zbožím v Prologis Park Prague-Rudná. V rámci nové nájemní smlouvy Sportisimo navíc také prodloužilo pronájem současných prostor o rozloze 23 900 metrů čtverečních. Celkem tak řetězec v parku obsadí 58 100 metrů čtverečních.
30.6. – Česká republika bude moci už v příštím roce začít s budováním některých z desítky významných dopravních staveb, které dosud blokovaly staré posudky vlivu na životní prostředí (EIA). O dohodě s Evropskou komisí informoval premiér Bohuslav Sobotka, který se na věci domluvil s předsedou unijní exekutivy Jeanem-Claudem Junckerem.
30.6. - V Antverpách byla za přítomnosti belgického krále otevřena největší propust na světě. Je dlouhá 500 a široká 68 metrů při operativním ponoru 17,80 metrů. Rozměr ještě vynikl, když jí ukázkově proplula Grimaldiho loď typu Con-Ro „Grande Lagos“ o délce 236 m a šířce 37 m. Pomocí propusti budou dosažitelné pro námořní lodě terminály Ro-Ro a hromadného zboží v části přístavu Waaslandhafen. Rozhodování o objektu trvalo 10 let, výstavba pět let, spotřebovalo se 22 tisíc tun oceli.
28.6. – Významná evropská logistická společnost Raben Group roste. Po šestileté odmlce otevřela v červnu dvě nové pobočky v Rumunsku, konkrétně v Bukurešti a Aradu. Jde o strategické rozhodnutí, Rumunsko je branou do zemí Balkánského poloostrova, Turecka, Asie a severní Afriky. Oba nové sklady mají celkovou kapacitu tři tisíce metrů čtverečních.
28.6. – Studie proveditelnosti, která porovnává výhody a nevýhody jednotlivých variant modernizace železničního uzlu v Brně s nádražím v odsunuté poloze a s nádražím u Nádražní ulice, bude hotová až v prvním čtvrtletí příštího roku. Potvrdil to mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš. Zda a jaké dílčí informace se lidé ze studie dozvědí ještě před říjnovým referendem, rozhodne až Výbor studie proveditelnosti železničního uzlu Brno.