10.5. – Česká republika bude od letošního září připravená na zavedení jednotného elektronického mýta. Takzvané EETS úspěšně otestovalo Ředitelství silnic a dálnic spolu s provozovatelem tuzemského mýtného systému, společností Kapsch. Zavedení Jednotného evropského mýta po ČR požaduje Evropská unie. Systém má umožnit kamionům projíždět celou Evropskou s jedinou mýtnou palubní jednotkou.
Aktuálně
10.5. – Slovensko po problémech s výkupem pozemků pro budování silnic u Bratislavy v rámci projektu veřejně-soukromého partnerství (PPP) narychlo mění zákon, aby uspíšilo výstavbu dálnic a rychlostních silnic. Vláda premiéra Roberta Fica schválila novelu příslušného zákona, která kromě jiného umožní státu získat stavební povolení na vybrané úseky silnic a také zahájit některé stavební práce ještě předtím, než pozemky vyvlastní.
9.5. – Společenství evropských železnic a provozovatelů infrastruktury CER/SEŽ uspořádalo počátkem května konferenci, jejímž hlavním cílem bylo prozkoumat možnosti dalšího snižování hluku na nákladní železnici. Význam akce zvýraznila evropská dopravní komisařka Violeta Bulcová jako jedna z hlavních přednášejících.
9.5. – Vedení belgického přístavu Antverpy jmenovalo zástupce pro Indii (Malini Dutt), Čínu (Robert Feng) a střední/východní Evropu (Martin Hubeňák). Celkový počet zástupců přístavu se tak rozrostl na dvanáct. Cílem je dále posílit pozici přístavu v evropském vnitrozemí a na důležitých zahraničních trzích s velkým rozvojovým potenciálem. Úkolem zástupců je udržovat kontakt s místními podniky, přístavy, terminály, obchodními komorami a dalšími klíčovými obchodními partnery.
9.5. – Než se ovocné bonbóny Skittles dostanou ke spotřebitelům jak v Čechách, tak v mnoha dalších evropských i mimoevropských zemích, užívají si vlastní ""saunu". Žvýkací bonbony, které vyrábí společnost Wrigley Confections ČR, skutečně dozrávají ve speciálním zařízení, které v Česku postavila a provozuje společnost Raben Logistics Czech.
9.5. – Přístav Hamburk získal na akci „Supply Chain Day“ pořádané německým spolkovým svazem logistiky BVL a redakcí odborného magazínu Logistik Heute prestižní ocenění pro nejlepší logistickou značku v kategorii námořních přístavů. Za společnost Hafen Hamburg Marketing (HHM) cenu převzali společní předsedové představenstva Axel Mattern a Ingo Egloff. „Z ocenění máme obrovskou radost. Je to uznání vynikajících výkonů hamburského přístavu. Současně odráží úspěšnou pozici přístavu Hamburk jako značky na trhu,“ řekl Mattern.
7.5. – KOMBINOVANÁ DOPRAVA – Švýcarské spolkové dráhy (SBB) a Svaz silniční nákladní dopravy (ASTAG) chtějí silnici a koleje účinněji propojit a posílit „kombinovanou mobilitu“. Cílem je zvýšit přednost švýcarského hospodářství se silným oborem nákladní dopravy a nalézat nové možnosti nasazení pro logistiku zítřka.
7.5. – První elektrická traťová lokomotiva společnosti CZ LOKO má svého zákazníka. Pod obchodním názvem EffiLiner 3000 ji provozuje nákladní železniční dopravce IDS CARGO. K oficiálnímu předání došlo v Praze.
7.5. – Společnost Linde Material Handling (Linde MH), výrobce manipulační techniky a poskytovatel logistických řešení, významně rozšířila své portfolio produktů s lithium-iontovým pohonem. Nevyměnila pouze baterii, ale spolu s renomovanými partnery vyvinula pro každý model kompletní řešení.
7.5. – Evropská komise ke kauze kartelu výrobců nákladních vozů zveřejnila rozhodnutí o vyrovnání, které je oproti podobným případům nezvykle krátké: obsahuje zhruba třicet stran textu, zatímco jindy čítá text 100 až 200 stran. Dokument EK nicméně uvádí všechny podstatné detaily o tom, jakým způsobem automobilky při vytváření kartelové dohody postupovaly a jak poškozovaly pravidla volné soutěže na trhu.