2.6. – Intenzita provozu na českých silnicích vzrostla od roku 2010 o 13 procent. Vyplývá to výsledků loňského celostátního sčítání dopravy, o nichž informovalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Největší provoz je na dálnicích D1 a D5 u výjezdu z Prahy, vysoká intenzita se týká prakticky celé dálnice D1 mezi Prahou a Brnem a úseku dálnice D2 těsně za Brnem.
Aktuálně
2.6. – Nejblíže k zahájení výstavby jsou dálnice D11 mezi Hradcem Králové a Jaroměří a D35 v úsecích Časy – Ostrov a Opatovice nad Labem – Časy, u nichž by měla výstavba začít již na podzim tohoto roku. Informaci o přípravě všech devíti prioritních projektů dostala tento týden vláda. Jde o projekty, u nichž vláda vyjednala výjimku ze zcela nového posuzování dopadů staveb na životní prostředí, tzv. EIA.
2.6. – Správa přístavu Rotterdam uvedla 3. května do provozu nové centrum pro nákladní vozy a řidiče Maasvlakte Plaza. „Toto zařízení představuje nový vysoký standard bezpečného parkování kamionů, zvyšuje logistickou výkonnost přístavu a zlepšuje přístup silniční nákladní dopravy do Rotterdamu,“ uvedl provozní ředitel Port of Rotterdam Authority Ronald Paul.
2.6. – Méně administrativy a záruka rychlého celního odbavení – to jsou hlavní důvody, které vedou zákazníky k tomu, aby agendu celní problematiky svěřili specialistům z DB Schenker. Ta nyní úspěšně obhájila odbornou celní certifikaci AEO F. Zákazníci tak mají i nadále záruku přednostního, rychlého a jednoduchého odbavení svých zásilek.
2.6. – Mezinárodní logistický provider DACHSER zahájil provoz nové přímé linky sběrné služby z Brna do rakouského Grazu. Reaguje tím na zvýšenou poptávku českých exportérů po distribuci do jižního Rakouska a do Slovinska.
2.6. – Už před dvěma roky registrovala logistická společnost Bohemia Cargo zvýšený zájem o přepravu dílčích (tzv. LTL) zásilek. Zájem vygradoval až k vytvoření specializovaného objednávkového portálu www.ltlportal.cz. „Snažíme se zachytit trend a několik měsíců jsme ladili tuto platformu, díky které si naši zákazníci objednají službu jednodušeji,“ říká Jiří Šindler, obchodní ředitel Bohemia Cargo.
29.5. – Tripartita zatím nepodpořila zvýšení minimální mzdy o dalších 1200 korun měsíčně. Tak vysoké tempo zvyšování minimální mzdy podle Hospodářské komory ohrožuje tuzemské hospodářství a konkurenceschopnost podniků. Umělý tlak na růst mezd prostřednictvím minimální mzdy neodpovídá přirozenému růstu mezd v českém hospodářství.
29.5. – K přepravě zboží v rámci skladu nebo v obchodě či jako pomocník do nákladního vozidla, zejména pokud se musí břemena nakládat a vykládat pomocí zvedací plošiny, se dobře hodí nový vozík pro horizontální přepravu lehčích břemen na krátké vzdálenosti, který nedávno představila společnost SILL. S novým ručně vedeným nízkozdvižným vozíkem STILL ECU 15 C lze přepravovat břemena do hmotnosti 1,5 tuny.
29.5. – KOMBINOVANÁ DOPRAVA – Předsedkyně představenstva společnosti HHLA (Hamburger Hafen und Logistik) Angela Titzrath hodlá spojit oba dceřiné intermodální podniky Polzug a Metrans. „Naše činnosti na intermodálním úseku přispěly v minulých letech rozhodujícím způsobem k pozitivním výsledkům HHLA. Chceme přitom kvalitu naší nabídky dále zvyšovat. Proto, za předpokladu souhlasu našich dozorčích grémií, spojíme od 1. ledna 2018 operativní činnosti našich drážních podniků Polzug a Metrans do jednoho podniku pod vedením Metransu,“ uvedla.
29.5. – Bezpečná logistika – to bylo letošní první téma Klubu logistiky, který se uskutečnil v květnu v prostorách Vzdělávacího centra Univerzity Pardubice v Praze. Účastníci Klubu diskutovali o aspektech vzniku rizik v logistice a možnostech účinné prevence.