4.8. – Polsko jedná s potenciálními investory z Číny o prodeji podílu ve státní letecké společnosti LOT. Uvedl to polský vicepremiér a ministr rozvoje Mateusz Morawiecki. LOT patří mezi nejstarší aerolinky na světě. V posledních letech se však potýká s problémy kvůli ostré konkurenci ze strany nízkonákladových přepravců a větších rivalů.
Aktuálně
4.8. – Zástupci ministerstva práce, zaměstnavatelů a odborů se zatím nedohodli na tom, jak by se měly zvýšit mzdy řidičů linkových autobusů v regionech. Ministerstvo navrhlo komplex opatření, který zahrnuje především přeřazení platových tarifů řidičů do vyšší třídy, vyšší odměny za čekání řidičů mezi jednotlivými spoji či možnost uzavření vyšší kolektivní smlouvy. Další schůzka se uskuteční 26. srpna.
4.8. – Německo do roku 2030 investuje do dopravní infrastruktury téměř 270 miliard eur (7,3 bilionu Kč). Počítá s tím plán výstavby silniční, železniční a vodní sítě, který schválila německá vláda. Zlepšit by se mělo díky tomu i dopravní spojení s Českou republikou. Mezi prioritní projekty totiž patří železnice z Norimberku k českým hranicím a počítá se i s lepším spojením ve směru na Berlín.
4.8. – Velkoobjemové přepravníky vyráběné milevskou společností ZVVZ MACHINERY se po řadě let vrátily na britské silnice. Firma tam po loňském obnovení spolupráce s dopravcem WG Tanker dodala pět návěsů typu NCEA 36 určených na transport sypkých stavebních hmot. K nim letos přidá dalších sedm a zároveň jedná o větším počtu návěsů určených na víceletý pronájem.
2.8. – Zboží pohybující se mezi Tureckem a Evropou se dnes nejčastěji dopravuje nákladními vozy přes Balkán. To může být brzo minulostí, protože DB Schenker přináší nové dopravní řešení, které zahrnuje propojení severní Itálie a Turecka námořní přepravou. Umožní rychle a jednoduše dopravit zboží ze Skandinávie do Turecka, dokonce i do Íránu, a to včetně vyřízení celních formalit.
2.8. – Společnost GO! Express & Logistics nově zavedla garantovaný servis GO! Ranní doručení také na Slovensku. Rozšířila tak možnost doručování následující pracovní den mezi 8:00 a 10:00 nejen do krajských měst v České republice, ale i v sousedním Slovensku.
2.8. – Expandovat na Balkán a získat zde významné postavení. Toto je nejnovější cíl BUDAMAR LOGISTICS. Slovenské společnosti, která patří mezi nejvýznamnější hráče na trhu s mezinárodní železniční přepravou. „Pro tento krok jsme se rozhodli z jasného důvodu. V balkánských zemích probíhá liberalizace železniční dopravy. A my tady vidíme velkou příležitost, "objasňuje předseda představenstva BUDAMAR LOGISTICS Peter Malec. Jak dále dodává, lákadlem je samozřejmě i velikost i atraktivita trhu.
2.8. – Královéhradecký kraj zadá zajištění dotované linkové autobusové dopravy od 1. ledna 2017 bez otevřené soutěže takzvaným jednacím řízením bez uveřejnění (JŘBU). Pro uzavření smlouvy kraj již oslovil 13 stávajících dopravců. Potvrdila to mluvčí hejtmanství Martina Götzová.
2.8. – Do dvou let by mohli cestující platit bezkontaktní platební kartou v celé pražské MHD. Uvedla to primátorka Adriana Krnáčová při slavnostním zahájení pilotního provozu platby jízdného kartou na jedné z pražských tramvajových linek. Liberec tuto službu zavedl jako první v Česku už před dvěma lety. Stejnou možnost už mají také lidé v Plzni, Brně či Ostravě.
2.8. – Prezident ruských státních drah RŽD Oleg Bělozerov a předseda představenstva čínské železniční společnosti China Railways Sheng Guangji podepsali dohodu o rozsáhlé strategické spolupráci. Význam události podtrhla přítomnost ruského prezidenta Vladimira Putina a čínského prezidenta Si Ťin-pching při slavnostním podpisu v Pekingu 25. června 2016. Obě strany vyjádřily zájem na společné realizaci projektu Euroasijské ekonomické unie a ekonomické zóny “Hedvábná stezka” (Silk Road Economic Belt).