25.3. – Logistická společnost DB Schenker pomáhá zefektivnit dodávky dílů pro mladoboleslavskou automobilku. Ve spolupráci se svým dlouholetým partnerem Magna Exteriors Bohemia zrealizoval přesun kompletace nárazníku Fabia do své haly v blízkosti montážní linky Škoda Auto.
Aktuálně
23.3. – Soukromý železniční dopravce Leo Express požádal o přidělení dopravní kapacity na trase mezi Plzní a Mostem. Jde o úřední krok, který je nutný proto, aby dopravce mohl na této trase začít jezdit. Ministerstvo dopravy vypsalo na této trase loni výběrové řízení, to ale zatím nepravomocně zastavil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Dopravce požádal o přidělení jízdních časů ve stejnou dobu, kdy jezdí vlaky objednané státem.
23.3. – Kontroly strojvedoucích i ostatních klíčových zaměstnanců na železnici budou častější a mohou být i neohlášené. Přísnější režim nařídil ministr dopravy Dan Ťok v reakci na pondělní tragickou nehodu v Golčově Jeníkově, při níž přišli o život dva lidé a dechová zkouška u strojvedoucího prokázala alkohol. Nehoda podle Ťoka ukázala na nedostatečnou kontrolu alkoholu u strojvůdců soukromých nákladních dopravců, hodlá se proto obrátit na Drážní inspekci a Drážní úřad.
23.3. - Švýcarské referendum rozhodlo o výstavbě druhé roury v gotthardském silničním tunelu. Souhlas vyslovilo 57 procent jeho obyvatel – více, než se očekávalo. Stavební práce by měly začít asi v roce 2020a potrvají sedm let. Informovala o tom ministryně dopravy Doris Leuthardová. Návazně na to bude první tubus, otevřený v roce 1980, asi na tři roky uzavřen a opravován. Od roku 2030 budou k dispozici dva tubusy pro silniční dopravu na nejdůležitějším tranzitním koridoru Švýcarska – každý v jednom směru.
23.3. – Renault Trucks dodává svým zákazníkům společně s novými vozidly rozsáhlou nabídku služeb a dopravních řešení. Mezi českými dopravci roste zájem především o systém Optifleet – řešení pro správu vozového parku, který aktuálně monitoruje více než tisíc jejich vozidel nové modelové řady.
23.3. – Skupina MAN se ohlíží za hospodářským rokem 2015, který byl podle jejích zástupců plný výzev: Zatímco se evropský trh nákladních vozidel uzdravil, situace v jiných regionech – zvláště v Brazílii – a v oblasti energetického inženýrství zůstává v tenzi. I přes mírný vzestup světového hospodářství mnohé rozvíjející se země zpomalily. Obavy stále způsobuje Rusko a Brazílie.
22.3. – Asociace autobazarů (APPAA) zveřejnila výsledky šetření, které realizovala v průběhu měsíce ledna a února letošního roku. Podle něj jezdí na českých silnicích 18 procent vozidel, která nesplňují současné bezpečnostní nároky. Podle zjištěných údajů naprostá většina takových vozidel se prodává prostřednictvím soukromé inzerce nebo v malých autodílnách. Průměrné stáří vozidel se navíc opět zvýšilo a aktuálně činí 14,73 roku, což je nejhorší číslo od roku 1995 (14,10 roku).
22.3. – V Drážďanech se po týdnu podařilo uvolnit českou nákladní loď Albis, která u Albertova mostu blokovala dopravu na Labi. Pomoci musely dva české tanky a český remorkér Beskydy. Vyproštění plavidla, které sledovaly stovky lidí, trvalo jen několik minut. Podle první kontroly je Albis v pořádku, má jen drobné poškození nad hladinou ponoru, které ale plavbě do České republiky nebránily. Labskou plavební dráhu úřady po kontrole koryta pro dopravu znovu otevřely.
22.3. – České firmy sázejí při svém podnikání velmi často na outsourcing. Podle odborníků tím drží krok se zahraničím. Outsourcují zejména služby, které nepatří k jejich hlavnímu businessu. Jde například o oblast Public relations, internetový marketing či pronájem automobilové flotily a s tím spojené služby. K outsourcingu se přiklánějí zejména firmy, které se snaží zefektivnit svou organizační strukturu a ponechat si dostatek vnitřních zdrojů k podpoře klíčových činností.
22.3. – Přestože se v případě pohonu na stlačený zemní plyn CNG nejčastěji skloňují hlavně finanční výhody, toto palivo má obrovský přínos v oblasti ekologie, a to hlavně ve městech. Na zhoršení stavu životního prostředí se ve velké míře podílí i emise škodlivin z dopravy. Největší problém způsobuje doprava hlavně ve velkých aglomeracích, jako jsou Praha, Brno nebo Ostrava.