5.4. – Akciová společnost CZ LOKO má od dubna nového generálního ředitele. Stává se jím Josef Gulyás, dosavadní obchodní ředitel pro střední Evropu. V nejvyšší výkonné funkci nahradil Josefa Bártu, který nadále zůstává předsedou představenstva a majoritním vlastníkem.
Aktuálně
5.4. – Podle aktuálního průzkumu společnosti Continental, který se zaměřil na postoj Čechů k bezpečnosti na silnicích, věří 82 procent respondentů moderním bezpečnostním technologiím v autech, ne každý je ovšem v praxi využívá. Například aktivní parkovací asistent zná 80 procent řidičů, ale k dispozici jej má jen sedm procent z nich. Mezi nejčetnější pokročilé technologie ve výbavě českých vozů se řadí adaptivní tempomat nebo systém kontroly tlaku v pneumatikách (oboje s 13procentním zastoupením).
5.4. – Od 4. dubna 2016 začíná síť žlutých autobusů STUDENT AGENCY využívat novou marketingovou značku RegioJet. Pod ní dosud tato společnost rozvíjela aktivity v oblasti vlakové dopravy. „Naším cílem je další růst, a to jak v České republice, tak zejména na mezinárodních trzích. Proto se od dnešního dne prezentujeme jako jednotná vedoucí středoevropská síť autobusových a vlakových spojů s přepravními službami špičkové kvality pod novou marketingovou značkou RegioJet,“ uvedl majitel skupiny STUDENT AGENCY Radim Jančura.
4.4. – České aerolinie zahájí v letošní letní sezóně pravidelný provoz na nových linkách na Maltu, do Birminghamu, Helsinek, Pisy, Záhřebu, Skopje, Oděsy, Kaliningradu, Kazaně a Ufy. Novinkou letového řádu společnosti je sezónní linka mezi Rijádem a Prahou, kterou budou ČSA provozovat od začátku července do konce září. Kromě toho ČSA opět otevřou sezónní linky do Bilbaa, Porta, Liverpoolu, Linköpingu a Växjö, které zavedly loni v létě.
4.4. – První měsíc ostrého provozu má za sebou nejnovější verze Informačního systému INISS (Integrovaný informační systém stanice). Nový systém byl nasazen 1. března na 48 kilometrů dlouhém úseku mezi Berounem a Plzní v rámci řešení dálkového řízení železniční dopravy. IS INISS, dodávaný brněnskou společností CHAPS, byl vybrán SŽDC jako součást rozsáhlého projektu dálkového řízení železničního provozu.
4.4. – Mezinárodní logistický provider DACHSER vytvořil novou centrální organizační divizi „Corporate Solutions, Research & Development“ (Korporátní řešení, výzkum a vývoj), aby podpořil své globální logistické služby vytvořené na míru jednotlivým průmyslovým odvětvím a zároveň integroval svoje výzkumné a vývojové aktivity. Vedoucím nové korporátní divize je Stefan Hohm, který v posledních sedmi letech řídil logistické centrum v německém Hofu.
4.4. – Spediční společnost Lagermax nabízí novou službu „Swiftmax by Lagermax“, která přináší expresní přepravu z Turecka do západní Evropy a zpět. Spěšné zásilky jsou přepravovány v nejkratších možných časech do všech důležitých hospodářských regionů v Rakousku, Německu, Nizozemsku, Belgii a Lucembursku. Lagermax garantuje doručení z/do Istanbulu během 36 až 48 hodin.
4.4. – Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) předběžným opatřením pozastavil tendr Královéhradeckého kraje na autobusové dopravce za 5,6 miliardy korun bez DPH. Na úterý plánované otevírání obálek s nabídkami uchazečů kraj zrušil. Uvedla to mluvčí kraje Martina Götzová. Zadávací podmínky tendru, který měl vybrat dopravce pro roky 2017 až 2026, kritizují autobusové odbory. Odboráři, kteří žádají zrušení soutěže, rozhodnutí přivítali.
4.4. – Plavební stupeň na Labi v Děčíně by mohl stát v roce 2025. Řekl to ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) po prvním představení nové dokumentace vlivu stavby na životní prostředí (EIA) veřejnosti. Debata o splavnění Labe pomocí jezů se vede přes 20 let. Význam jediné vodní cesty k moři je podle ministra nejen pro lodní dopravu, ale i vodohospodářský.
1.4. – Stát se partnerem státním orgánům v oblasti nákladní železniční dopravy včetně odborné oponentury a aktivním prosazovatelem oprávněných požadavků dopravců v oblasti rozvoje nákladní železniční dopravy bude hlavním cílem nového zájmového profesního sdružení nákladních železničních dopravců. Na konci března se na založení otevřené asociace s pracovním názvem ŽESNAD shodli zástupci všech významných nákladních železničních dopravců, operujících na síti SŽDC.