12.4. - Rychlost a přesnost dodávky je dnes důležitá i při přepravě takového zboží jakou jsou rostliny. Vývozce květin Floréac garantuje přesné dodávky, snižuje počty stížností ze strany zákazníků a snižuje hodnotu dobropisů více než o polovinu, a to díky automatizovanému ověřování dodávek v přepravních vozících pomocí technologie Vision společnosti Zetes.
Aktuálně
12.4. – Billboardy od dálnic a silnic I. třídy příští rok možná nezmizí. Prodloužení lhůty pro ukončení platnosti povolení reklamních zařízení navrhuje v novele zákona o pozemních komunikacích poslanec hnutí ANO Stanislav Berkovec. Argumentuje možnými arbitrážemi proti státu i dopady na zaměstnanost a na příjmy veřejných rozpočtů.
12.4. – Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila výstavbu technologických prostor Centrálního dispečerského pracoviště (CDP) v Praze. Jedná se o projekt vytvářející předpoklady pro postupné zavádění centralizovaného dálkového řízení provozu v rámci celé železniční sítě ČR. „Do budoucna budeme řídit všechny hlavní tratě v celé republice jen ze dvou centrálních míst. Moravu už teď ovládáme z Přerova. Centrální dispečerské pracoviště v Praze nám umožní rozšířit v dalších letech síť dálkově řízených úseků na celkem 2200 kilometrů v celých Čechách, a to nejen na koridorových tratích, ale i vybraných regionálních drahách v okolí Prahy,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
12.4. - Evropská asociace nákladních železničních dopravců (ERFA), která hájí zájmy soukromých železničních nákladních podniků na evropském trhu, vyzvala Evropskou komisi, aby přistoupila k reformě nákladních železničních koridorů. V desetistránkovém pozičním dokumentu sdružení sice vyzdvihlo řadu pozitivních efektů zřízení koridorů, současně však upozornilo, že koncepce ustrnula na půli cesty.
12.4. - Hamburská přístavní správa HPA (Hamburg Port Authority) považuje za jednu z klíčových priorit digitální propojení přístavu s dalšími partnery. V rámci konceptu SmartPORT byla na konferenci IAPH o budoucnosti světových přístavů v loňském roce představena řada inovativních pilotních projektů. Na základě těchto zkušeností pokračuje vývoj mezinárodní inteligentní přístavní sítě „ChainPORT“.
11.4. – Splavnost Odry, Dunaje a Labe, silniční propojení obou zemí nebo spolupráce se štětínskou námořní vysokou školou. To byla hlavní témata jednání mezi českým ministrem dopravy Danem Ťokem a jeho polskými protějšky, ministrem námořního hospodářství a vnitrozemské plavby Markem Gróbarczykem a ministrem infrastruktury a výstavby Andrzejem Adamczykem. Oba ministři se při jednání ve Varšavě shodli, že projekt D-O-L je pro Českou i Polskou republikou důležitým projektem, na kterém mohou spolupracovat.
11.4. – Zástupci řecké vlády podepsali smlouvu o prodeji největšího řeckého přístavu Pireus čínské rejdařské společnosti COSCO. Ta za zhruba dvoutřetinový podíl v přístavu zaplatí 368,5 milionu € (deset miliard Kč). Proti prodeji v Aténách protestovali stávkující přístavní dělníci, kteří mají obavy o svá pracovní místa.
8.4. – Téměř devět z deseti (86 procent) dotázaných vedoucích pracovníků zaměřených na oblast trvalé udržitelnosti věří, že cirkulární ekonomika (koncept, ve kterém neexistuje odpad) během následujících dvou let ovlivní jejich podnikání. V porovnání s obdobím před dvěma lety (47 procent) ji považuje za významný faktor dvakrát více respondentů. Vyplývá to ze studie UPS/GreenBiz Circular Economy 2016.
8.4. – Do roku 2050 se podle odhadů Evropské unie zdvojnásobí počet obyvatel žijících ve městech. Narostou nároky na prostor, dopravu i na dodávky energií. Česká města se proto připravují na výzvy, které s sebou tento rozvoj přinese. Řešením se mají stát chytrá města. Koncept Smart City už začíná nabírat konkrétní rysy. Například ve třicetitisícovém Písku, který je v této oblasti považován za průkopníka, chystají nové dobíjecí stanice pro elektromobily, kogenerační jednotky nebo chytré řízení dopravy. Už brzy by tak řidiči díky senzorům mohli projet na zelenou vlnu nebo se nechat navést na parkoviště s volným místem.
8.4. – Dozorčí rada Českých drah schválila prodej nádraží Správě železniční dopravní cesty (SŽDC). Nádražní budovy a zaměstnance, kteří se o ně starají, jí dráhy mají převést za 3,31 miliardy korun. Po jednání rady to potvrdil mluvčí ČD Radek Joklík. Cena podle něj vyplývá z nejnovějšího znaleckého posudku. Datum plánovaného převodu zhruba 1500 budov zatím dopravce neuvedl, převod musí ještě posvětit řídicí výbor ČD.