22.4. – Provozovatelé nákladních ramp registrují zlepšení odbavení zboží na nákladních rampách díky nasazení účinného managementu časových oken. Dopravci požadují efektivnější právní rámec upravující odbavení, čekání a také výměnu palet. Německý spolkový úřad pro nákladní dopravu BAG vypracoval na zakázku spolkového ministerstva dopravy a digitální infrastruktury zprávu o aktuální situaci nákladních ramp a změnách v oboru od roku 2010.
Aktuálně
22.4. – Přepravní společnost PPL od dubna vede nový generální ředitel. Stal se jím Petr Chvátal, který ve funkci vystřídal Pavla Horáka. Petr Chvátal bude ve své pozici zodpovědný za řízení a rozvoj společnosti PPL v České republice a DHL Parcel na Slovensku.
19.4. – V Srbsku začala působit společnost GEFCO Serbia nabízející své know-how v oblasti globálních logistických řešení navržených pro zajištění konkurenceschopnosti výrobců. „Efektivní logistika představuje v zemích jako Srbsko klíčový faktor přispívající k růstu hrubého domácího produktu,“ říká Luc Nadal, předseda správní rady skupiny GEFCO.
19.4. – Japonská společnost Sumisho Global Logistics (SGL), jež se specializuje na předvýrobní logistiku, rozšířila v dubnu své skladové kapacity v areálu CTPark Plzeň. Ke stávajícím prostorům o rozloze 26 500 metrů čtverečních si pronajala dalších šest tisíc metrů čtverečních skladových a kancelářských ploch.
19.4. – Jednou z nejvýznamnějších změn, které přináší upravený dodatek Úmluvy o usnadnění procedur v mezinárodní námořní přepravě (FAL), je zavedení povinného využívání systémů elektronické výměny dat mezi soukromými subjekty námořní dopravy a veřejnou správou s účinností od 1. ledna 2018.
19.4. – Bezpapírový proces e-freight je velkým přínosem pro letecké společnosti, ale pro spedice prozatím výhody nepřináší. Uvedl to předseda výboru pro leteckou spedici německého svazu DSLV Henning Dieter na sympoziu World Cargo, které uspořádalo Mezinárodní sdružení leteckých dopravců IATA v dubnu v Berlíně.
19.4. – Železniční společnost Far East Land Bridge (FELB) od března provozuje nákladní spoj East World Express s frekvencí jednoho odjezdu týdně z německého Duisburgu směrem na východ do Ruska, ostatních zemí Společenství nezávislých států, Číny, Japonska a Jižní Koreje s dobou jízdy pohybující se mezi 14 až 21 dny podle cílové destinace.
19.4. – Společnost Rhenus Rail oddělí železniční přepravu v rámci skupiny od ostatních aktivit. „Naším cílem je provozovat vlaky po Evropě s vlastní trakcí,“ uvedl ředitel Rhenus Rail Martin Neese s tím, že koncern za tímto účelem získal podíly v železničních společnostech Crossrail a LTE. Michael Baier, ředitel složky železniční spedice Rhenus Rail Logistics a současně představitel vedení Rhenus Rail St. Ingbert a LTE Logistics & Transport vidí velký potenciál v rozvoji železniční spedice v regionech kolem měst Mannheim a Moers.
18.4. – Vláda znovu nevyřešila problém s nedoplněným seznamem evropsky chráněných území, kvůli němuž by vnitrozemská vodní doprava mohla přijít o sedm miliard korun z evropských dotací. Příslušný bod kabinet podle svého mluvčího Martina Ayrera znovu odložil. Česko zatím do seznamu chráněných území nezařadilo kaňonovité labské údolí a takzvané Louky u Přelouče, což již několik let požaduje Evropská komise.
18.4. – Ministerstvo dopravy ustupuje od plánu na zvyšování podjezdových výšek mostů přes splavné řeky. Zatímco vloni úřad vyhláškou nařídil dodržovat u nově stavěných mostů sedmimetrový rozestup mezi hladinou a konstrukcí mostu, nyní u většiny řek a kanálů od tohoto požadavku ustupuje. Uvedl to mluvčí ministerstva Zdeněk Neusar.