PRAHA (27.9.) – Čínská letecká společnost Hainan Airlines zahájila provoz na přímé lince Praha – Peking. Firma současně vyhlásila nábor zaměstnanců z Česka, hledá piloty, letušky a další profese spojené s letectvím. Premiér Bohuslav Sobotka řekl, že přímé letecké spojení mezi Prahou a Pekingem je důkazem, že vláda zlepšuje vztahy s Čínou.
Aktuálně
Přímé spojení Prahy s Pekingem
Společnost Hainan spustila přímou linku z Prahy do Pekingu
PRAHA (27.9.) – České republice se zřejmě nepodaří vyčerpat deset až 12 miliard korun na stavby silnic, železnic a další dopravní infrastruktury z evropského Operačního programu doprava I (OPD I). Informoval o tom Zbyněk Hořelica, ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury, který v Česku peníze pro stavby a údržbu komunikací rozděluje. Sumu fond odhadl na základě čerpání investorských organizací k letošnímu září. Poslední možnost využít peníze z celkových zhruba 150 miliard korun má ČR do konce letošního roku.
Podpora nákladní dopravy
Stát podpoří nákladní železniční dopravu formou vyšší slevy za použití kolejí
PRAHA (21.9.) – Stát od příštího roku finančně výrazně podpoří nákladní dopravu na železnici, a to formou větší slevy z poplatku za použití kolejí pro jednotlivé vozové zásilky. Deník E15 uvedl, že zatímco nyní se tento druh dopravy těší slevě 55 procent z ceníkových cen Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), nově bude sleva 80 procent.
PRAHA (21.9.) – Do tunelu Blanka v Praze vjeli v sobotu 19. září první řidiči. Šestikilometrový tunel byl zprovozněn po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním. Rychlost v rámci zkušebního provozu byla stanovena na 50 km/h. Stavba Blanky stála hlavní město i s napojením na Strahovský tunel 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno. Stavba komplexu začala za bývalého primátora Pavla Béma.
PRAHA (21.9.) – Tři železniční trati, které vedou Středočeským krajem, jsou na prodej, zájemci o koupi se zatím nehlásí. Jde o další kolo prodeje, v minulosti byly ceny tratí výrazně vyšší a žádný zájemce se do prvního kola prodeje nepřihlásil. Zatímco nyní jsou ceny v řádech milionů korun, původně se pohybovaly okolo 100 milionů korun.
Bezkontaktní platby v dopravě
Na cestu autobusem z Prahy do Kutné Hory stačí platební karta
PRAHA (21.9.) – ČSOB posiluje dominanci v bezhotovostních platbách za jízdenky ve veřejné dopravě. Po úspěšném zavedení bezkontaktních plateb za jízdenky přímo ve vozech MHD v Plzni, Liberci a Brně přichází nyní s řešením, které umožní cestujícím poprvé v historii platit bezhotovostně i na pražské příměstské lince. Tuto službu připravila ČSOB společně s partnery ROPID, dopravcem ČSAD POLKOST a společností MasterCard pro cestující z Prahy do Kutné Hory. Linku využívá denně až 3 600 lidí.
PPP projekty v ČR
MD rozjelo přípravu projektu dopravní výstavby na R4 formou PPP projektu
PRAHA (15.9.) – Ministerstvo dopravy vypsalo otevřenou soutěž na poskytování poradenství pro výstavbu silnice R4 mezi Příbramí a Pískem formou tzv. PPP projektu (Public Private Partnership). Vychází z výsledků dokončené studie proveditelnosti, která prokázala výhodnost realizace vybraného úseku na R4 právě PPP způsobem oproti tradičnímu modelu financování. Lhůta pro podání nabídek byla stanovena na 6. listopadu 2015.
Novela zákona o pozemních komunikacích
Zvyšovat rychlost na českých dálnicích se zatím nebude
PRAHA (15.9.) – Na vybraných úsecích dálnic nebude možné zvýšit za příznivých podmínek nejvyšší povolenou rychlost až na 150 km/h. Rozhodla tak Poslanecká sněmovna, která přistoupila na pozměňovací návrh Senátu. Ten zvýšení rychlosti odmítl. Novela zákona o pozemních komunikacích tak nyní zamíří k prezidentovi.
PRAHA (15.9.) – České aerolinie plánují od 13. prosince 2015 obnovit letecký provoz mezi Prahou a Jerevanem. Linka bude zatím v provozu pouze sezónně, po omezenou dobu během tradičních vánočních a novoročních svátků. Odlety z Prahy budou ve středu a v neděli, zpáteční spoje budou z Jerevanu odlétat v pondělí a ve čtvrtek.
KYŠICE (15.9.) – Ražba prvního ze dvou tubusů nejdelšího železničního tunelu v ČR za Plzní už je za polovinou. Stavba za téměř dvě miliardy korun, která začala u Kyšic koncem ledna a má trvat 22 měsíců, má vinou podzemní vody a nestabilitě horniny mírné zpoždění. Kromě hotového portálu mezi Kyšicemi a Dýšinou je hotová polovina protějšího portálu čtyřkilometrového tunelu v Plzni-Doubravce. Potvrdil to vedoucí ražby Štefan Ivor z Metrostavu.